mai 09, 2024, 22:03:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dreving av gearkasse  (Lest 1538 ganger)
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« på: august 27, 2008, 18:29:37 pm »

Trenger tips om fornuftig dreving av 3 og 4 gear til en gearkasse som kan brukes til både kjøring på stripa, samt etter landeveien uten alt for høyt turtall. Motoreffekt ca 160- 180 HK.
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
Paddington
Medlem
***
Innlegg: 239
Bosted: Holmestrand



Vis profil
« Svar #1 på: november 09, 2008, 21:58:22 pm »

du kan sjekke det ut her  Blunker 

http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/getriebeberechnung1.php
Loggført

61" t1 1200 deluxe
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: november 09, 2008, 23:01:34 pm »

Jeg kjører 1,48 og 1,12. Og 3.88r/p. Hvilket 1 og 2. gir skal du ha?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 09, 2008, 23:04:06 pm »

hvor begynner motoren å dra skikkelig og dabber av?(maks moment og maks effekt sånn ca da)??
dekk str.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #4 på: november 10, 2008, 17:37:43 pm »

Har gått til anskaffelse av kasse, (ex Maroon Baboon). Standard 1 og 2 gear, 3 gear = 1,47, 4 gear = 1,14, 3,88 R/P.
Har også planer om oppgradering på motorsiden, men det aller beste er som du er inne på Jørn, bygge kasse etter motorens effekt- og mometkurver. Blir litt i feil rekkefølge dette, men får håpe jeg treffer sånn nogenlunde. Glad

Pål
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: november 10, 2008, 21:52:01 pm »

har du Fasitsvaret på calook bakdekk 205/70-15" ?? også??

i såfall:


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pål A.F.
Supermedlem
*****
Innlegg: 631
Bosted: Vestfossen



Vis profil
« Svar #6 på: november 10, 2008, 21:56:31 pm »

Avviker litt fra "fasiten" Jørn, kjører med 185/70-15. Gjør gjerne en beregning med de og. Hvor finner du denne gearkalkulatoren?

Pål
Loggført

1958 T1 boble.
1960 T1 boble ragtop.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 10, 2008, 22:37:23 pm »

sjekk mail
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!