mai 03, 2024, 15:15:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Upresis girspak  (Lest 1964 ganger)
ecmar
Seniormedlem
****
Innlegg: 312
Bosted: Refsnes



Vis profil
« på: juni 09, 2015, 17:08:35 pm »

Jeg plages litt med girspaken i bobla mi. Jeg finner alle girene, men må rote litt for å treffe de. Finnes det en annen girspakeløsning som vil gjøre girene litt mer presis eller er det noe lurt jeg kan gjøre for å bedre saken litt?
Loggført
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #1 på: juni 09, 2015, 17:52:24 pm »

Er det slakk i krysset bak på gir overføringa?
Mulig det er plastforingen "rett" under girspaken som er dårlig.
Men skal sies at den originale spaken ikke er spesielt presis.
En stor forbedring er å sette på såkalt short-shift på den org. spaken, det gjør vandringen mye kortere og litt mer presis.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #2 på: juni 12, 2015, 10:04:23 am »

Skal du ha noe veldig bra, så kjøp en 3-4000,- spak fra Unneberg. Tror den heter Bug Tech eller no. Jeg har den.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #3 på: juni 12, 2015, 10:57:45 am »

Og den rimelige varianten som er bra mtp pris kontra funksjon heter empi-hurst og selges hos unneberg også.

Tenker du blir fornøyd Glad
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #4 på: juni 12, 2015, 12:28:41 pm »

Jeg har også en Bug-Tech spak og det er definitivt det råeste man kan kjøpe til disse bilene hva angår girspak, men det er nok ikke alle som legger over 3'500,- i en girspak  Gliser
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: juni 12, 2015, 13:03:41 pm »

Når alle foringer er på stell og gjerne med litt triksing med den bakre foringen får å få den enda strammere så er det ingenting å utsette på original spaken!
Har kjørt friskt lenge med org spake og stor fornøyd! Blunker
Loggført

Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #6 på: juni 12, 2015, 13:16:19 pm »

Uansett, så overgår aldri en org. spak en Bug-Tech spak, tro meg..  Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: juni 12, 2015, 13:39:59 pm »

Jeg tror deg..  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: juni 12, 2015, 14:08:39 pm »

En girspak er en stang med et vippepunkt... 10% funksjon og 90% hype Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #9 på: juni 12, 2015, 15:15:26 pm »

Uansett, så overgår aldri en org. spak en Bug-Tech spak, tro meg..  Blunker

Tror jeg lager en selv lenge før jeg kaster bort 4000 kr på noe som koster toppen 300 kr i materiale.. Øyerulling
Loggført

Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #10 på: juni 12, 2015, 16:14:13 pm »

Lykke til Dalland ;-)
Loggført
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #11 på: juni 22, 2015, 18:24:48 pm »

Har du sjekket at styreplata som ligger under girstanga er plassert korrekt?
Om ikke er det lett at girene blir litt vanselig å treffe, eller at den lett ramler tilbake i fri etter at du har satt den i gir.



* ShiftPlate.jpg (20.01 KB, 451x549 - vist 109 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
ThomasS
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: juni 22, 2015, 19:37:24 pm »

Hvis slitedeler i gir overføringen er utslitt, bytt dette først. Derretter kan du montere en "short-shift" girspak. Hvis ikke gjor du bare vondt verre etter min mening!
Loggført

57 oval
61 1200 DeLuxe
58 Type-1
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #13 på: juni 23, 2015, 15:09:15 pm »

Det hjelper lite med bytting av slitedeler om han ikke sjekker at skifteplata ligger rett.
Jeg tror det kan være en gratis løsning på problemet, så sjekk skifteplata før du evt investerer i masse nye deler  Blunker
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!