http://www.type2.com/library/cooling/coolsami.htm180 F (80c): too cool; is the thermostat still there?
180-210 (80-100c): peachy.
210-250 (100-120c) : can live with it; many busses w/ type4 engines get that hot under load in the summer.
250->: Something is wrong...
Den nye OXY'en jeg har i bussen ligger stabilt på 95 grader, også opp Rennfast med ferielast og tilhenger med sykler på slep
Temp sensor står i dekselet jeg laget der olje påfylling normalt er montert på WBX og T3 blokk
Oljekjøler med vite er montert under bussen, har olje termostat/bypass og termostatstyrt vifte. Ikke termostat på luft over topper/cylindere
Men... når jeg kjører fortere en ca 85 kmt stiger temperaturen litt. Da tror jeg luftstrømmen rundt oljekjøleren blir så stor at viften ikke klarer dra luft gjennom?
Jeg hadde montert T4 kjøler i doghouse, men den lakk så den ble koblet bort. Skal ta ut motoren til vinteren for å montere en ny T4 kjøler doghouse
Det er mulig jeg kunne laget noe scoop under bussen for å få luftstrøm gjennom kjøleren også...