Tipper du monterte på en linkpin-bil? Disse krever mye trykk hvis man ikke flytter demperinfestingen. I selve systemet kjører jeg 200 PSI, men har regulatorer ut mot hvert hjørne så jeg slipper aldri løs dette "sjokktrykket" ut mot belgene. Jeg kan sjekke hvor mye trykk jeg må ha for å løfte foran. Har en god del vekt ekstra på min i fronten så min vil uansett kreve litt mer enn en std. bil.
Er en link-pin ja. Påsveis-settet for å flytte demperinnfestning skulle senke nødvendig løftetrykk med 30psi. Så det blir fortsatt voldsomt.
Ellers sliter jeg med at Uni-balls'n som holder alustaven bak. Ikke er solide nok. Dvs de vrir seg i gjengene. Og det hele ender med at belgene bak står i bue ut på siden. Har du samme system der?
Har samme system bak. Da har du ikke truffet helt rett med braketten som sveises inn på "tårnene" bak, og staven under. Viktig at staven bak står rett under slik at du ikke får vridning. Jeg målte, og målte og målte før jeg sveiset mine.
Jeg har ingen problemer med så kraftige vridninger på min. Er seff litt vridning, og det skal det være.
Håper du har husket å montere "cup-stag" mellom tårnene bak? For DEN vridningen tror jeg ikke du har lyst til å få. Har sett flere eksempler på biler hvor de ahr sløyfet å stive opp mellom tårnene, og hvor hele tårnet vrir seg under kjøring. NOT good!
Tipper du monterte på en linkpin-bil? Disse krever mye trykk hvis man ikke flytter demperinfestingen. I selve systemet kjører jeg 200 PSI, men har regulatorer ut mot hvert hjørne så jeg slipper aldri løs dette "sjokktrykket" ut mot belgene. Jeg kan sjekke hvor mye trykk jeg må ha for å løfte foran. Har en god del vekt ekstra på min i fronten så min vil uansett kreve litt mer enn en std. bil.
men så ut som bile "sto" på skiltet når du la den ned igjen, eller så jeg litt gæent
Ser slik ut, men jeg kan bare skyve skiltet videre opp, så det står ikke under press. Skal gjøre noen finjusteringer av braketten i morgen og bl.a. få på plass noen fjærer.
Se der ja! endelig fant jeg tråden om bobla igjen! må si jeg ble helt paff når du plutselig stengte tråden på vacn forumet og leitet en stund før jeg endelig fikk vite at det var mere om den her inne! må si at den er utrolig pen og at jobben som er lagt er helt hinsides bra!
Konstruksjon av skiltbrakett foran I kveld startet jeg konstruksjonen av skiltbraketten foran. Ble ferdig med det meste, men har igjen å fjærbelaste den slik at den blir stabil ved hev og senk (og ikke minst under fart).
Under konstruksjon. Braketten må kunne bevege seg både opp/ned og litt frem og tilbake.
Klar for sveising...
En liten (dårlig) videosnutt etter kveldens jobb. Skal legge ut en bedre når braketten er helt ferdig.
Jeg også hehe. Som nevnt på facern så PS`a jeg litt mer og da så jeg at røde senter ble WAY too much, spesielt foran. Prøver meg på en enkel rød pinstripe i ytterkanten på felgen.
Pusla litt med bilen i helga mellom masse andre gjøremål. Holder nå på med å gjøre ferdig frontfangeren. Har falt på en løsning når det gjelder blinklysene foran som jeg tror blir smuud.
Fikk også konstruert (på papiret) en brakett til skiltet foran som jeg tror vil fungere bra. Siden jeg ikke vil ha skiltet hengende på selve fronten av fangeren så havner dette under. Men siden bilen blir VELDIG lav foran så vil skiltet være i veien. Skiltet vil derfor forsvinne opp bak fangeren når jeg senker bilen. Har konstruert braketten slik at skiltet vil kunne heve seg både når bilen står stille, og være i bevegelse. Også uten å slå i frontplata... Skal ut en tur nå og handle inn litt "betar" slik at jeg får sveiset litt brakett i kveld.
Jeg holder også på å revurdere hjula på bilen. Har sett at passformen på red walls`a bak egentllig bare blir balle pga strekket jeg har på dekkene bak. Helhvite felger blir litt kjedelig, så jeg har tenkt på noen alternativer.
1. Liten rød pinstripe ytterst på felgkanten
2. Beige senter, hvite felgkanter (tror dette blir veeeeldig mainstream og kjedelig)
3. Røde senter, hvite felgkanter (eventuellt også men en tynn pinstripe ytterst på felgkanten)
En liten photoshop på røde senter. Savner egentlig å trekke ut den røde fargen fra interiøret, og røde senter er KANSKJE tingen....
Vurderer å bytte ut glassfiberskjermene mine med stål. Men jeg vet ikke hva som finnes å få tak i....?
Bakluka mi er om jeg ikke husker rivende ruskende galt en `52. Bakskjermene mine er org.skjermene til bilen, men som er har sveiset org.hull til lamper og laget nye til snowflakes-lampene. Foran har jeg skjermer fra en tidlig 60-tall.
Bilen er en bastard av rang ) En salig blanding av årsmodeller...
I går forlot RestoRod`en Slackers Garage, og trillet igjen inn i garasjen hjemme. Bare småplukk gjenstår før bilen er på veien, og jeg øyner da håpet å få bilen på veien før sesongen er over. Siden jeg nå bruker 40 sek på å komme meg til bilen så er ikke reiseveien en unnskyldning til å ikke få den klar.
Turen til Bug Run ga meg blod på tann igjen, akkurat som jeg håpet. Må si det var en god følelse å starte bilen og KJØRE den opp på biltralla sent i går kveld. Selv om det var vemodig å "flytte ut" fra resten av Slackers-Gjengen...
Nå venter småpusling i kveldssola, gjerne kombinert med en styrepils eller to innen rekkevidde
Som dere ser så ligger den igjen på plassen sin hjemme... flink bissevoffs!
Testet i går kveld Nikon D700 (Fullformat) med mitt Sigma 50mm f/1.4 objektiv, og alt jeg kan si at det ble helt SINNSYKT stor forskjell i forhold til når jeg kjører det på D300en.
MYE mer dybdespill når man kjører på full åpning (f/1.4). Bare dette var nok til å få meg hektet på fullformat. I tillegg får man meget god ISO-ytelse +++++
Jeg har kjøpt meg EOS500D, men kjører ennå med std objektivet. ett på sigma sin 300 linse. Har malt en del bilder hvor jeg liker å bruke lys og skygger som kontrast. Håpet er å få dette til på film også etterhvert
Tips til utstyr som kan være greit å ha i denne sammenheng taes imot med stor takk!
Photoshop er jo også et verktøy som er gull å sette seg inn i om man vil justere bilder. Men det tar drøyt med tid!
Ulf
Kommer litt ann på hvordan du ønsker å ta bilder, og av hva. Jeg liker veldig godt fastobjektiver, som mitt 50mm f/1.4. Dette gjør at man må tenke litt for å komponere bildet, og resultatet blir gjerne en del bedre. Lysterke objektiver er også ett stort + Artig å leke med dybdeskarpheten på disse objektivene.
En god tele er også greit å ha, og hvis lommeboka tillater det, kjøp med stabilisering.
Når det gjelder program så gjør jeg all post-prosessering i Lightroom (Holder på å teste Apple Aperture nå også). Benytter kun Photoshop ved arbeid som bildet over, eller større retusjeringsjobber. Men selv sistnevnte gjør jeg mer og mer i LR da funksjonaliteten rundt dette har blitt utrolig bra i de siste versjonene.
- Nikon D300 (Ryker muligens på D700 i løpet av de nærmeste ukene, da blir D300 backupcam) - Sigma 30mm f/1.4 - Sigma 50mm f/1.4 (FAVORITTEN! Dette objektivet sitter på 70% av tiden) - Tokina 11-16mm f/2.8 - Tamron 70-200mm f/2.8 - Sigma 18-200mm VR ("kompakt" allround som jeg pleier å sette på om jeg bare skal ha kamera som point&shoot) - Blitzer: Nikon SB-900, SB-600, 2 x Vivitar 285HV - Blitztriggere: Elinchrom Skyports (Radio) +++++
Har vel flere favorittbilder, og dette av mine to døtre er vel ett av dem (Flere bilder: http://sandb3rg.net ) For de med intr. så er bildet tatt i fullt opplyst stue, og det sorte er IKKE retusjert men skapt via en Westcott 28" softboks og Sb-600 blitz, og riktig plassering+manuelle innstillinger på kamera Eneste redigering er separering av de røde nesene via layers i Photoshop.
Eventuellt tar du kontakt med ett firma som krommer. De har bad for å fjerne all gammel krom. Jeg sjekket dette selve da jeg vurderte å få fjernet krommet på fangerne mine. I Oslo er det ett par steder hvor man kan få gjort dette.
Nå har jeg mista litt oversikten, men det kan se ut som du har kjøpt luftfjæring minst to ganger, så mye deler som du har byttet og oppgradert underveis. Er det langt unna sannheten?
Rått blir det hvertfall
Oppgradert hovedkomponentene en gang. Dette er addons, det siste jeg manglet
Hva skjer, stille i tråden i flere enn to dager. Er verden på vei til å gå under? Gleder meg til update
Sitter og venter på deler for å få komplett og gjort ferdig bagasjerommet. Delene du sendte har jeg fått så "takk for deeeeeeet" *bukke dypt* , men jeg venter på en komponent og diverse kupplinger fra statene. Den gikk til "importvurdering" i går så da skal vel den sendinga være hos meg på tirsdag eller noe slikt.
Og før flere spør... bilen er lakkert med brunox eller lignende over den originale rødfargen.. det er IKKE overflaterust hehe Ser ut som det har vært platerent på de siste bildene jeg la ut ser jeg
Hjula var kun for test. En vellykket sådan. Har dog lyst på mye bredere bak så vi får se hva vi ender opp med til slutt. Kun delesanking og få den trillbar som vil skje før bobla er ferdig. Orker ikke stå der med to halvferdige prosjekter