KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1530 på: oktober 01, 2012, 23:48:32 pm » |
|
MEN var da positive ting også Nye tørrsumptanken funker bra nå og hjulvinkelene bak gjorde susen! Turboen funker som snus etter nye lager
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1531 på: oktober 03, 2012, 00:18:24 am » |
|
fikk ånden over meg i kveld og plukket ut kassa. fikk også demontert kassa og begynt feilsøk funnet "utslitt/langt" under spec "skiftegaffel for 3/4 gir, og slitte/"skeive" syncroringer på 3/4 gir og skiftehylsa var også litt slakk på hub'en. var ikke molycoated syncroringer på 3/4 , tydeligvis noe hybrid greier disse Weddle dreva. normal slitasje på 1/2 gir gaffel , men bytter syncroringen da den så litt smålurvete ut. 2. gir var molycoated da. så får vi se om det blir mere aksepatbelt.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1532 på: oktober 03, 2012, 09:50:56 am » |
|
Slitte skiftegafler er kranglete å gire med Har hatt opp et par subaru girkasser på jobben som har vært leie å få inn/ut av revers. Slitt skiftegaffel har var problemet på de også, som igjen gjør at delene trykkes sammen skjevt. .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #1533 på: oktober 03, 2012, 10:10:02 am » |
|
jøss, hullborret gir gett. Er alle weddle 091 girene det?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1534 på: oktober 04, 2012, 00:05:11 am » |
|
var bare 2. giret som var hullborret . byttet syncroringer, skiftegaffel og skiftehylse i kveld, men under justering av skiftegafler så var det noe som ikke stemte. den lå altid "PÅ" 3. eller 4. gir.... ikke rart skiftegafflene var helt nedslitt.... så da jeg begynnte å kikke på dette så viser det seg att utslaget/vandringen som skiftegaffelen har er "for langt" for 3/4 gira.... sammenlignet med std 091 drev og kikket på "ballander" akslen jeg hadde og har funnet ut att noe ikke stemmer. mest sannsynlig så skulle det vært brukt 002 "balander" aksel (den bestemmer utslaget/vandringen) eller korrekte drev. noe småmuffens med skiftehylsa for 1/2 gir også har sent KCR en mail nå .....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1535 på: oktober 06, 2012, 01:22:37 am » |
|
kommet litt videre og har fått noe form for svar fra KCR. han "skylder" litt på weddle dreva . att de "are getting better" dreva er helt som de skal være men de er egentelig 002 hybrid (hybrid da de passer også på 091 og bruker 002 syncroringer).
så jeg tok en 1-2 skifte aksel fra 002 kasse og kappet og maskinerte den til bruk på 3-4. da var plutselig klaringer til skiftegafflene rikitg.
han sier også att noen ganger må det modifiseres,hele poeneget er att det ikke er gjort.!! burde forvente det når man betaler tusenvis av dollar for kassa. også påstår han att slitasjen på skiftegafflen ikke er ille. vel 1,2mm stål fra gaffelen har blitt slitt bort og fargen på girolja var antrazite metallic...
ellers er det ikke tegn til slitasje på drev/lagerbaner og lamellene i ZF'en så også bra ut. har byttet R/P også pga 2 små sår. mulig dette skyldes gl5 olja.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
|
« Svar #1536 på: oktober 06, 2012, 10:49:13 am » |
|
Ja, poenget med å kjøpe ferdig fra firma er vel at man skal kunne bruke den med en gang og at det er gjordt riktig. Uansett så tror jeg nok du er rette mannen til finne ut av dette. Stå på :-)
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1537 på: oktober 06, 2012, 11:11:15 am » |
|
Om kassa var full av spon er det vel ikke så rart at r&p blir ripete. Om oljen er dårlig så vil man vel få slitte felter på bredde med drevene. Kjedelig å se at Amerikanere ikke kan bygge girkasser heller... Skal man ha det ordentlig gjort må man gjøre det selv...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1538 på: oktober 06, 2012, 11:36:36 am » |
|
ja jeg kjøpte ferdig for å slippe å forske å gjøre sjøl da jeg bruker nok tid på kjerra ellers R/P var ikke ripete men hadde 2 sår/hakk i seg.da det blir mere pulver en spon av skiftegaffelen noen sier GL5 er godt nok til å bruke i Hypoid kasser , men andre sier nei. men leser man så står det att GL5 har mere EP additiver , som kan hjøre den hardere å gire ,og har tilsetninger som kan ta syncroringene. så det blir GL4 nå med vw spec 501.50 eller MIL-L-2105 men så har man olje som har både GL4 og GL5 spesifikasjoner ..... burde vel funke også? oljejungel.
|
|
« Siste redigering: oktober 06, 2012, 12:01:25 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1539 på: oktober 06, 2012, 13:26:55 pm » |
|
satser på denne
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
|
« Svar #1540 på: oktober 06, 2012, 18:27:17 pm » |
|
Jeg har ikke stort peiling på olje, men jeg skal ha denne. Omega 690 som vist på denne filmen
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #1541 på: oktober 06, 2012, 18:33:15 pm » |
|
X2 og er veldig nøgd
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1542 på: oktober 06, 2012, 19:15:36 pm » |
|
så det blir GL4 nå med vw spec 501.50 eller MIL-L-2105 men så har man olje som har både GL4 og GL5 spesifikasjoner ..... burde vel funke også? oljejungel.
Oljejungel kan du trygt si. Selv har jeg testet subaru sin 75w90 på kassa i ovalen, giringa og skranglinga i den ble bedre, selv om kassa er skikkelig utslitt. Denne oljen har også "hemmelige" additiver som begrenser endel ulyder og slikt. (Blir brukt på diffene i endel 4hjulstrekkere med uforklarlige lyder i) Kan sikkert skaffe deg noen liter om du vil prøve. Oljen er i prinsippet en GL4/GL5 men med tilsetninger de ikke vil opplyse om hva er.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1543 på: oktober 06, 2012, 23:29:40 pm » |
|
har dere testet før og etter med denne omega greiene? Dewill, takk for tilbud, prøver med Castrolen først
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1544 på: oktober 07, 2012, 02:10:06 am » |
|
Prøv Castrol Syntrans først, den skal takle presset den. Hypoid er et rart ord som blir ofte nevnt om vw kasser og man ofte lurer på betyr: Pinjongen står ikke i senter på kronhjulet inni kassa. Trenger olje som tåler høyere trykk på grunn av at r&p sklir i hverandre. Gjøres for at drevene skal tåle mer juling og avgi mindre lyd. Hypoid: http://en.wikipedia.org/wiki/Spiral_bevel_gear#Hypoid_gears Girolje: http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_oil De fleste produktene Omega leverer pleier å funke ganske godt. Eneste produktene jeg ikke har fått til å fungere er de midlene som liksom skal tette små oljesvettinger osv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1545 på: oktober 16, 2012, 16:01:46 pm » |
|
da var mitt første Billøp unnagjort i TrackdayCup! ilddåp!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu
Luftkjølt? Ja takk!
|
|
« Svar #1546 på: oktober 16, 2012, 16:05:48 pm » |
|
Ny motor i vinter da ja Hva skjedde?
|
|
|
Loggført
|
You'll never walk alone Proud member of Senkemafia'n
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1547 på: oktober 16, 2012, 16:16:28 pm » |
|
ny motor ja... også kun 3 svinger igjen til målflagg!!, foreløpig konklusjon er sprekt sylinder ... knas.hull i blokk olje på eksos og brann! med de konsekvenser det får på 7800/o/min og full gass. *bilder kommer*
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
jaru
Supermedlem
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
|
« Svar #1548 på: oktober 16, 2012, 16:20:09 pm » |
|
Godt det gikk bra med fører og buss, så ut som han bak deg hadde problemer med å henge på rett før det smalt ihvertfall
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
|
« Svar #1549 på: oktober 16, 2012, 17:07:16 pm » |
|
Sinnsykt rått å se det frasparket rett før smellet! Synd med havariet, men sånn kan skje, og det er vel noe av risikioen med slike ekstreme bygg!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1550 på: oktober 16, 2012, 17:09:14 pm » |
|
ja det skyver godt har vel funnet begrensningene til de oppborrede originale WBX sylinderene nå....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
|
« Svar #1551 på: oktober 16, 2012, 17:27:30 pm » |
|
ja det skyver godt har vel funnet begrensningene til de oppborrede originale WBX sylinderene nå.... Ser ut til at du har funnet en eller anne grense ja, var det så at bilen bak deg var en 944Turbo? Inn i granskauen som den bussen din flytter seg ihvertfall. Dog er det trist å se flammene stå ut av bakenden på den. Men du fikser dette også
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1552 på: oktober 16, 2012, 17:34:18 pm » |
|
ja det er bare å brette opp ærma (igjen) , men that's racing meninga var i utgangsounktet ikke å kjøre med så mye trykk/hk på løp, men det bare blei sånn (pga boost creep) bilen bak er Trackday's egen race rigga porsche 944 turbo 350hk .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1553 på: oktober 16, 2012, 17:35:01 pm » |
|
SPONSORER SØKES!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
|
« Svar #1554 på: oktober 16, 2012, 17:41:20 pm » |
|
Har sett litt bilder på tryneboka, og må si det er trist. Desverre er vel dette bakdelen med racing. Uansett så er du nok riktige mann til å få til noe nytt igjen :-)
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #1555 på: oktober 16, 2012, 18:50:05 pm » |
|
Eg føler noen trenger å si etter den videoen: FY FLATE HVOR DEN BUSSEN GÅR!! Synd med havariet, men egentlig imponerende at den har vart så lenge. Håper du beholder sot/flamme merkene på bilen etter nybygg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1556 på: oktober 16, 2012, 20:57:39 pm » |
|
oppbygginga Friskusmotoren har såvidt startet.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1557 på: oktober 16, 2012, 21:01:52 pm » |
|
..
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1558 på: oktober 16, 2012, 21:03:21 pm » |
|
...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #1559 på: oktober 16, 2012, 21:04:22 pm » |
|
....
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|