mai 22, 2024, 02:31:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Solgt! : ) 1973 Bay med 2.0L T4 78-79 i daglig drift selges  (Lest 3580 ganger)
GeirW
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Asker



Vis profil
« på: mai 14, 2011, 06:22:39 am »

Opplever at jeg dessverre ikke makter å vedlikeholde bilen så godt som jeg burde, og ønsker meg i tillegg boble. Om byttehandel skal være aktuelt, bør det fortrinnsvis handle om en med liggende lykter eller en 1302. 1303 kan også være aktuelt. Bobla må evt være EU ok, i daglig drift og jeg kan evt betale mellomlegg oppover.

Om Bay`n:

Bremser:
Alt av bremser foran er nytt nå i vinter. Nye originale VW kaliptere, klosser, skiver, myke og harde slanger.
Bak er det skiftet pumper, har klosser og nye bakplater liggende. Grunnen til at ikke resten bak er skiftet er simpelthen at vi ikke klarte å løsne sentermutteren (den som holder drivakselen på plass) samt at de bremseklossene jeg kjøpte manglet armene til håndbremsvaieren. Disse er bestilt og betalt fra Unneberg sammen med nye sentermuttere (kronmuttere) og vil naturligvis følge bilen så snart delene er mottatt. Bakbremsene fungerer greit som de gjør nå også.

Motor:
Lettstartet. Nytt batteri. Nye varmepotter fra Heritage montert nå i vinter. Samtidig montert NOS lyddemper og motoren har fått en rekke nye pakninger, bla a samtlige nye foringer til støtstagrør, nye toppdekselpakninger og ny pakning til peilepinnen. Motoren har også fått montert komplett elektronisk tenningsanlegg fra CU motor og helt ny elektronisk coil.
Motoren har en elektrisk bensinpumpe, og jeg mistenker denne for å være utsatt for en kortslutning etter en episode tidligere i år hvor jeg oppdaget en bensindam under bilen og bilen dessuten var tom for strøm. Etter dette (samt et oljeskift) har jeg koblet ut bensinpumpen ved hver parkering, og alt har fungert glimrende.
Det har enkelte ganger hendt den siste tiden at motoren har fusket litt, rett og slett dødt i perioder på 1-2 sekunder før den har tent igjen. Aner ikke hva dette kommer av, men om jeg bodde langt unna, ville jeg iallefall hatt en følgebil på vei hjem!   Blunker

Girkasse:
Er tidvis litt trøblete å få i gir, tror dette handler om foringen. Har denne liggende, men har dessverre verken infrastruktur eller kompetanse til å ta motoren ut og få denne på plass. Bilen holder seg alltid i gir, hopper altså ikke ut av gir.

Generelt: Alt elektrisk fungerer glimrende, bortsett fra hornet som forsvant nå nylig.
Tror kanskje jeg fylte for mye luft sist jeg fylte opp spyletanken, for noen timer etterpå oppdaget jeg at spylevæsken hadde lekket ut på bakken. Har ikke sett mer på dette.

Samtlige dørlåser fungerer med original-nøkkel, bortsett fra lås til passasjerdør foran som dessverre ble ødelagt ved et innbruddsforsøk bare for noen dager siden.

Dette er definitivt ingen strøken bil, det finnes rust, men slettes ikke ille. Jeg er ingen ekspert på rust, men alle gulver er hele, dører er hele, og jeg tror ikke noe av rusten som finnes er definert som "farlig." Stygg i lakken, hel og grei i interiøret bortsett fra enkelte rifter i setetrekkene. Gode sommerdekk!  Gliser

Oppretter denne tråden nå først og fremst for å lufte interessen, og synes uansett at potensielle kjøpere bør ta en grundig kikk på bilen slik at de vet hva det handler om. Iom at bilen ikke er senket - er det iallefall greit å legge seg under for å få en god kikk på den der.  Blunker
Skal likevel sørge for å få tatt noen bedre bilder i løpet av de nærmeste dagene.

Bilen er übercool, registrert, fungerende, årsavgift er naturligvis betalt og bilen kan sees og prøves i Drammen.
Jeg er mottakelig for bud på 15 000 og oppover, og mener selv dette er rimelig.  Glad

Iom at jeg jobber og sover på odde tider, er jeg tilgjengelig/ utilgjengelig på de merkeligste tider. Ber derfor om henvendelser/ bud via tråd, PM eller mail.

* IMG_0338.jpg (51.07 KB. 360x270 - vist 402 ganger.)


Bilen kan om ønskelig vises frem på Maxisenteret i Drammen søndag etter kl 18 eller på mandag.
Kan selvsagt sees til andre tider også, men dette er den første åpningen jeg har.  Blunker

« Siste redigering: mai 17, 2011, 23:08:15 pm av GeirW » Loggført

eidarj
Nybegynner
*
Innlegg: 38
Bosted: sandefjord


Vis profil

« Svar #1 på: mai 14, 2011, 07:04:52 am »

Da kan jo jeg være først ute med å spørre, har du flere bilder?
Loggført
GeirW
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Asker



Vis profil
« Svar #2 på: mai 14, 2011, 07:10:04 am »

Da kan jo jeg være først ute med å spørre, har du flere bilder?

Dessverre, men skal ta en fotosession i morgen ettermiddag, og legger ut umiddelbart etterpå.  Glad
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 14, 2011, 07:58:22 am »

Geeeeiirr!!  Gråter  Gråter
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #4 på: mai 14, 2011, 08:45:10 am »

her har dere en ærlig annonnse. og igrunn en billig bay som er bra til den prisen. løp å kjøp.. hadde jeg hatt penga geir skulle jeg jaggu ha handla den av deg!!!
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
GeirW
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Asker



Vis profil
« Svar #5 på: mai 14, 2011, 23:13:59 pm »

Geeeeiirr!!  Gråter  Gråter

Jammen Rikard, jeg skal jo ha meg boble!!  Gliser  Gliser
Loggført

RZR-Jånni
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Lier (Litt Bergen)


Regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 15, 2011, 17:02:02 pm »

Så den parkert i nærheten av Maxi på fredag. Så fet ut!! Lykke til med salget. Hvis ikke salg, ta gjerne en tur innom, så kan vi fikse litt på ting. Blunker
Loggført

Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika "Stivikken"
74 1303S Big
77 Doka
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 15, 2011, 17:04:14 pm »

Geeeeiirr!!  Gråter  Gråter

Jammen Rikard, jeg skal jo ha meg boble!!  Gliser  Gliser

Joda, men bussen er så fet  Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
GeirW
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Asker



Vis profil
« Svar #8 på: mai 16, 2011, 01:24:08 am »

Beklager at bilder ikke har kommet som lovet! Ble plutselig litt mer jobb enn ventet denne helgen, og hjemme kun raskt for å sove.
I morgen er det en ny dag!  Blunker
Loggført

1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #9 på: mai 17, 2011, 20:16:10 pm »

har foringen din liggende geir!
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
GeirW
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Asker



Vis profil
« Svar #10 på: mai 17, 2011, 23:09:19 pm »

har foringen din liggende geir!

Kommer og henter den i løpet av uka (helgen om det passer?) slik at den kan følge bilen til ny eier.  Glad
Loggført

GeirW
Medlem
***
Innlegg: 164
Bosted: Asker



Vis profil
« Svar #11 på: mai 17, 2011, 23:11:00 pm »

Bilen er nå solgt til et menneske med stort hjerte, og jeg overlater helt til den nye eieren å velge om vedkommende selv vil presentere seg på forumet eller ei.
Men det ville iallefall ikke forundre meg.  Gliser  Blunker
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!