mai 03, 2024, 08:18:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk  (Lest 148163 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #210 på: august 23, 2013, 09:12:58 am »

Påsje-motor?


Påsje 1680 motor fra 64! Så da kan jeg glede orginalene med at jeg skal kappe istykker dønn rustfrie tidlige støtfangerfester!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #211 på: august 23, 2013, 09:58:06 am »

Dette blir tøft. Er så prono med skikkelig ballong slicks. cool Kult
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #212 på: august 23, 2013, 10:02:03 am »

Mange som har kjørt Judson, som går over til andre motorer senere uten Judson...

Det jeg liker med Judson er at det er "bolt on". Mens med Okrasa bytter man ut litt av det originale ved motoren.
Dog er Okrasa ikke helt galt det heller  Blunker
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #213 på: august 23, 2013, 10:04:17 am »

Dette blir tøft. Er så prono med skikkelig ballong slicks. cool Kult

Jepp! Tviler på jeg får bruk for slicks, men det ser fett ut
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #214 på: august 23, 2013, 10:07:22 am »

Mange som har kjørt Judson, som går over til andre motorer senere uten Judson...

Det jeg liker med Judson er at det er "bolt on". Mens med Okrasa bytter man ut litt av det originale ved motoren.
Dog er Okrasa ikke helt galt det heller  Blunker

Man må bytte dyse i forgasser og fjær i bensinpumpe, samt borre hull til choke i viftehus. Ellers beholder man det orginale.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #215 på: august 23, 2013, 13:31:46 pm »

Coolt Nic.... er faktisk litt allrigth og slippe den dunkinga og skraping og subbinga


Skal dere gå av pensjon snart?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #216 på: august 23, 2013, 13:58:39 pm »

Dette blir tøft. Er så prono med skikkelig ballong slicks. cool Kult

Jepp! Tviler på jeg får bruk for slicks, men det ser fett ut
Har samme slics som deg, men bare på 5,5'' 356 felger. Har kun prøvemontert. Ser så sinsykt bøllete ut  Gliser Nå for tiden ser bilen min veldig uskyldig og tilnermet org, noe som jeg synes gjør det enda litt tøffere. Litt sleeper. Har ikke fått brukt mine enda,men de er jo DOT merkede, så er lov å bruke på gata.   Osteaktig
Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
LOBOPAPPA
Supermedlem
*****
Innlegg: 798
Bosted: Bolsøya, Møre og Romsdal


Senkepøbelens far.


Vis profil
« Svar #217 på: august 24, 2013, 14:02:22 pm »

Coolt Nic.... er faktisk litt allrigth og slippe den dunkinga og skraping og subbinga


Skal dere gå av pensjon snart?
Gliser Gliser
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #218 på: september 17, 2013, 13:56:25 pm »

HJELP!
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,56576.0.html
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #219 på: september 19, 2013, 19:14:26 pm »

Får oppdatere litt!

Fikk ut split-kassa, og inn skal ei AO-kasse (ghia med samme utveksling som 1300s). For å få ut akslene fra den gamle girkassa måtte den deles! Virker som at seegerringer ikke var oppfunnet i 1954...


* DSC_0027.jpg (81.66 KB, 800x535 - vist 340 ganger.)

* DSC_0029.jpg (47.39 KB, 800x535 - vist 283 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #220 på: september 19, 2013, 19:21:19 pm »

Ny girkasse klar:

- Byttet til 6v starterforing, da 356 svinghjulet har samme krans som 6V-boble. Skal kjøre 12V, men å finne et 12V-svinghjul som passer på porsche motoren tror jeg er dyrt og vrient.
- Nytt utløserlager og ny foring
- Alle pakninger og o-ringer på kasse og akslinger er nye
- nye girkassefester foran og bak (de gamle hadde råtnet bort!)
- Korte akslinger fra split-kassa
- t2 nesekon og hockeystick
- nye bremsesko


* DSC_0034.jpg (49.98 KB, 800x535 - vist 331 ganger.)
« Siste redigering: september 19, 2013, 19:25:31 pm av LOBO » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #221 på: september 19, 2013, 19:23:58 pm »

Hele dritten i bil! Godt å få bort alt oljesølet den gamle girkassa lagde. Nå er alt rent, pent og nylakkert. Og viktigst av alt... synkronisering på alle gir og fin cruise-utveksling.

Kjøpte asfaltplater på biltema som festes til brannveggen med varmepistol. Så kjøper jeg orginale nye plater som skal festes utenpå. Greit å kunne prate inni en turbil Blunker Ny gummipakning rundt motor er også på plass.


* DSC_0083.jpg (63.17 KB, 800x535 - vist 309 ganger.)
« Siste redigering: september 19, 2013, 19:27:46 pm av LOBO » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #222 på: september 19, 2013, 19:36:23 pm »

Tromlene trengte også et strøk lakk. Studs til Crestline felgene montert. M12 studs og nuts var greit å få tak i, men M14 nuts til CSP bremsene foran hadde bare CSP. Tror det kom på rundt 700kr for 10 hjulmutrer!

Fra før var bilen senket ett indre hakk (5,5cm). Dette er for lavt i rompa på en cal-looker, så da måtte det finjustering til. Orginalhøyde blir for høyt. Endte opp med å heve 6 indre hakk og senke 6 ytre. Det skal i teorien gjøre bilen 3,3 cm høyere i rævva. I følge mine beregninger vil gate-slicksa da ligge klint inntil hjulbuen. Så får vi se om det stemmer i praksis Blunker


* DSC_0089.jpg (54.84 KB, 800x535 - vist 297 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #223 på: september 19, 2013, 19:39:07 pm »

Til slutt et lite stemningsbilde av ovalen, og et av min mekaniske konsulent!


* DSC_0090.jpg (59.98 KB, 800x535 - vist 378 ganger.)

* DSC_0078.jpg (63.57 KB, 800x535 - vist 345 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #224 på: september 24, 2013, 20:50:36 pm »

Til dere som ikke har prøvd det enda kan jeg anbefale en slik, til og med før jeg har prøvd bilen med motor! Digg å gire! Glad


* DSC_0010.jpg (16.52 KB, 402x600 - vist 274 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #225 på: september 24, 2013, 20:57:05 pm »

Utrolig hva man finner på en rustfri bil når man begynner å grave! Slik så det ut under resto-stæsjet som antagelig har stått på siden bilen var ny. Ellers var det begynt å komme antydninger til gravrust også på karosseri under skjermlista, så alt dette ble slipt ned til stålet, grunna, lakkert og tectylert. Klart for nye år på veien (som cal-looker uten rustsamlende resto-stæsj) Glad

Ellers er bilen utrolig bra! Neste år fyller bilen 60, og den er enda ikke sveiset og har ingen rusthull.


* DSC_0094.JPG (49.53 KB, 800x535 - vist 319 ganger.)

* DSC_0098.JPG (34.84 KB, 800x535 - vist 298 ganger.)

* DSC_0106.JPG (59.69 KB, 800x535 - vist 294 ganger.)

* DSC_0095.jpg (29.07 KB, 402x600 - vist 288 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #226 på: september 24, 2013, 21:10:41 pm »

Så var det dagens synder. 2 stk dønn rustfrie orginale innerskjermer/støtfangerfester kappet "istykker". Dette må gjøres fordi Porsche motoren er breiere enn en VW-motor. Kappet slik at det så og si ikke er synlig ovenfra og sidenfra (første bilde). Siden støtfangerfestet bygger litt ut tror jeg dette går klart av toppene på 356-motoren. Håper derfor å unngå å kappe for mye i dem.


* DSC_0112.JPG (48.92 KB, 800x535 - vist 332 ganger.)

* DSC_0115.JPG (13.43 KB, 800x535 - vist 316 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #227 på: september 24, 2013, 21:14:26 pm »

Når jeg er ferdig med alt i rektum-arbeidet, skal dette her monteres foran Gliser Når man tre-dobler antall hestekrefter bør man også oppgradere bremser...


* DSC_0103.JPG (31.94 KB, 800x535 - vist 350 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #228 på: september 24, 2013, 21:15:47 pm »

Så skal man alltid avslutte updaten med et mood-shot Kult


* DSC_0108.JPG (21.55 KB, 800x535 - vist 418 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
RIN94
Medlem
***
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø



Vis profil
« Svar #229 på: september 24, 2013, 21:56:02 pm »

Blir bra dette her!   Blunker
Loggført

1300 - 68mod
marbel
Seniormedlem
****
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #230 på: september 25, 2013, 07:00:59 am »

Dette er absolutt en kul tråd...! Glad
Loggført

57mod Type1 HVK Rallye
63mod Karmann Ghia Coupe
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #231 på: september 25, 2013, 07:56:12 am »

Takker! Kjekt med tilbakemeldinger Glad

Om en time er jeg i Lørenskog og får lagt på dekk på Crestline felgene. Var der en tur tidligere, men de hadde ikke skruventiler så de klarte ikke å få luft i dekkene. Fikk tak i riktige skruventiler fra ei amcar-sjappe, så da skal dette være i orden. Så spørs det om han får på 145 dekkene på 6" felgene. Burde gå fint!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #232 på: september 25, 2013, 09:12:18 am »

Så var det dagens synder. 2 stk dønn rustfrie orginale innerskjermer/støtfangerfester kappet "istykker". Dette må gjøres fordi Porsche motoren er breiere enn en VW-motor. Kappet slik at det så og si ikke er synlig ovenfra og sidenfra (første bilde). Siden støtfangerfestet bygger litt ut tror jeg dette går klart av toppene på 356-motoren. Håper derfor å unngå å kappe for mye i dem.

Hersker liten tvil om at "cal look" har vært med på å "ødelege" flest bobler.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #233 på: september 25, 2013, 09:17:22 am »

Jeg har alltid likt den bilen din lobo, de felgene gjør at bilen har en "ekte" feeling.
Og jeg vil tro den blir like cool som myk-looker Glad Setter min lit til at den ikke blir for høy bak.  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #234 på: september 25, 2013, 11:39:54 am »

Takk, jeg liker også de AP felgene, men nå må jeg prøve noe nytt Glad

Kom nettopp hjem fra Nordekk Lørenskog. De fikk på bakdekkene, men klarte ikke å få på 145r15 på 6" felgene. Mener jo å ha sett flere kjøre 145 på disse felgene? Han sa at firestone dekkene var for harde, og at jeg kunne evt prøve andre plasser. Tips til folk som helt sikkert får til dette i Akershus/Oslo?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #235 på: september 25, 2013, 11:42:58 am »

Da har han ikke brukt nok ape**nk... jeg har ingen problemer med å på Michelin 135r15" på 6"
Loggført

Speed is no substitute for direction
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #236 på: september 25, 2013, 11:48:56 am »

Ja stusset jeg også. Har 135 på 5,5" pacerne, og strekket er langt fra ekstremt. 145 på 6" burde bli omtrent det samme. Tips til verksted som KAN dette mottas med takk Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #237 på: september 25, 2013, 12:42:35 pm »

har du hvert på quickstop hos Terje...?
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #238 på: september 25, 2013, 13:31:48 pm »

KVICKstop på Strømmen? Jobber det air heads der?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #239 på: september 25, 2013, 13:50:53 pm »

KVICKstop på Strømmen? Jobber det air heads der?
jepps.. Terje Nyhagebråten... Mandagsbil eier og driver av hemsedalxpressen  race-car
Loggført
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!