mai 06, 2024, 19:51:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Høyby: en original drømmebil (1969 hvit early bay Dobbelcabiner)  (Lest 54765 ganger)
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #60 på: september 26, 2010, 09:05:42 am »

På tide med en oppdatering. Da er rattstammen lakkert og montert tilbake i bilen.


* kupe.jpg (142.32 KB, 2136x1424 - vist 320 ganger.)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #61 på: september 26, 2010, 09:12:45 am »

Dørene er på - med nye dørlister og dørlåsene er montert. Har også fått koblet mye av det elektriske og i går koblet jeg til batteri for moro skyld. Det smalt en sikring og ca halvparten av det elektriske fungerte. Det er ikke motor i bilen enda, men jeg måtte prøve å se om starteren gikk rundt og det gjorde den. I morgen får jeg et lass med deler fra Unneberg og denne gang er det motordeler, pakninger, tenningsdeler osv. Nye Vredenstein Sprint Classic skal settes på bilen i morgen, på de nylakkerte felgene. Nye bilder kommer sent i morgen kveld. 

Her er noen nye bilder fra sist skrudag.



* front.jpg (106.61 KB, 1388x1632 - vist 241 ganger.)

* side.jpg (119.46 KB, 1869x1347 - vist 383 ganger.)

* side2.jpg (109.72 KB, 1644x1376 - vist 276 ganger.)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #62 på: september 26, 2010, 09:21:19 am »

Dokaen din lyser opp lokalet!! Strøkent Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #63 på: september 26, 2010, 12:05:59 pm »

Ja Tistlo, jeg skulle virkelig ønske min var like fin som denne her!
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #64 på: september 26, 2010, 13:45:05 pm »

Takker for hyggelig tilbakemeldinger. Jeg hadde håpet å ha bilen ferdig i år, men det lar seg ikke gjør i de lokalene jeg har bilen (uten strøm og svinekaldt når vintereren trenger på).

Jeg håper denne er klar til 17.mai 2011.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #65 på: september 26, 2010, 14:08:45 pm »

Alt går vist du vil, da er jo ikkje so mykje igjen no Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #66 på: september 26, 2010, 15:48:10 pm »

Alt går vist du vil, da er jo ikkje so mykje igjen no Blunker

Du har helt rett. Det er en del igjen, men heldigvis er det mindre igjen enn det arbeidet som er gjort til nå.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #67 på: september 28, 2010, 09:57:02 am »

Det ble en lang økt i går og det var så bekmørkt når jeg ga meg, at selv ikke bilen greidde så mye som å gløde i mørket. MEN i går fikk jeg satt på orignalhjula med nye Vredenstein Sprint Classic og jeg fikk koblet alt det elektriske. Jeg var meget fornøyd når jeg tuslet hjem i går. Jeg har litt problemer med jordingen i bilen, men det skal jeg finne ut av. Og så må jeg finne en løsning på å få jordet rattstammen, da den originale kabelskjøten knakk under restaurering. Jeg forsøkte å jorde tuta i gulvet på bilen og det anbefales vel egentlig ikke. Hvorfor: det tuter som et helvete hver gang tenningen skrus på. Det var dessverre for mørkt når jeg reise til at det var mulig å få tatt ålreite bilder.
« Siste redigering: september 29, 2010, 13:37:49 pm av Hølby » Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #68 på: september 29, 2010, 22:15:21 pm »

Rått Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #69 på: oktober 03, 2010, 08:14:07 am »

Da kan jeg med glede melde at det elektriske er helt ferdig og alle utfordringer er løst. Jeg har også tatt 3 bilder med de nye felgene og dekkene (Vredenstein Sprint Classic m/list)



* Med-nye-dekk_1.jpg (119.11 KB, 2136x1424 - vist 295 ganger.)

* Med-nye-dekk_2.jpg (113.71 KB, 2136x1424 - vist 225 ganger.)

* Vredenstein.jpg (120.96 KB, 2136x1424 - vist 279 ganger.)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #70 på: oktober 03, 2010, 12:14:08 pm »

Dette ser veldig bra ut Glad gleder meg sykt til og ta tak i den nyinnkjøpte 71 modellen min nå altså!
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #71 på: oktober 05, 2010, 13:41:02 pm »

Dette ser veldig bra ut Glad gleder meg sykt til og ta tak i den nyinnkjøpte 71 modellen min nå altså!

Hvilke planer har du for den?
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #72 på: oktober 05, 2010, 14:04:41 pm »

gleder meg til å se denna til våren Roger  Blunker looking good
Loggført
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #73 på: oktober 05, 2010, 18:16:17 pm »

Dette ser veldig bra ut Glad gleder meg sykt til og ta tak i den nyinnkjøpte 71 modellen min nå altså!

Hvilke planer har du for den?

Har lyst og sette den i bruksstand først og fremst, fjerne den rusta som er på den og få frem orginal fargen som er televerksblå Glad
Fikk startet den idag, men trenger bensintank, var rust hull i den som var i bilen fra før. Det er absolutt ikke mye rust på bilen så, vet ikke
om jeg skal ha den orginal høy eller legge den litt ned til asfalten Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #74 på: oktober 08, 2010, 21:24:58 pm »

gleder meg til å se denna til våren Roger  Blunker looking good
Takker Martin, jeg tror det blir bra til slutt.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #75 på: oktober 08, 2010, 21:27:43 pm »

Dette ser veldig bra ut Glad gleder meg sykt til og ta tak i den nyinnkjøpte 71 modellen min nå altså!

Hvilke planer har du for den?

Har lyst og sette den i bruksstand først og fremst, fjerne den rusta som er på den og få frem orginal fargen som er televerksblå Glad
Fikk startet den idag, men trenger bensintank, var rust hull i den som var i bilen fra før. Det er absolutt ikke mye rust på bilen så, vet ikke
om jeg skal ha den orginal høy eller legge den litt ned til asfalten Glad

Har du laget en prosjekttråd? Moro å følge med på nye dobbelkabinere som settes i stand.

Det viktigste er ikke om den blir lav eller høy, men jeg synes det viktigste er å gjøre ting fullført. Jeg ønsker at den skal se så originalt ut som mulig, men jeg synes at det er mange stilige lave biler også.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #76 på: oktober 08, 2010, 22:14:46 pm »

Har ikke laget noe prosjekttråd ennå, men tenkte gjøre det til uka Glad
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #77 på: oktober 13, 2010, 17:59:53 pm »

Har ikke laget noe prosjekttråd ennå, men tenkte gjøre det til uka Glad

Skal bli moro å følge med utviklingen.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #78 på: oktober 13, 2010, 18:06:00 pm »

Da har jeg tatt med meg motoren hjem og nå skal den varm-steames i morgen og deretter skal jeg demontere deksler å sende disse til pulverlakkering. Jeg har også kjøpt nye plugger, pluggledninger, fordelerlokk, ny rotor, ny stift, olje, nytt komplett eksosanlegg, ny simring og nye pakninger. I tiden fremover blir det litt motorarbeid, for å pakker jeg sammen restaurering av selve bilen for vinteren.

Her er noen bilder av motoren før arbeidet starter opp.



* Motor_1.jpg (168.87 KB, 1348x1548 - vist 194 ganger.)

* Motor_2.jpg (209.24 KB, 1868x1340 - vist 171 ganger.)

* Motor_3.jpg (180.74 KB, 1372x1384 - vist 182 ganger.)

* Motor_4.jpg (178.89 KB, 1384x1568 - vist 160 ganger.)

* Motor_5.jpg (210.56 KB, 1624x1364 - vist 170 ganger.)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #79 på: mai 28, 2011, 06:38:14 am »

Da er jeg i gang med prosjektet etter en lang vinterpause. Har pusset ned, grunnet og lakkert dashboardet.

Var innom låven i går og koblet ferdig og testet alt elektrisk inkl. klokke og radio. Når det var gjort monterte jeg dashboardet. Neste steg nå er å få pulverlakkert alle deksler til motoren. Jeg venter også på setetrekk til 2- og 3 seteren, som det dessverre har tatt over 1 år å av TMI. 

* dashboard.JPG (109.5 KB. 640x480 - vist 217 ganger.)

Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #80 på: juni 10, 2011, 20:52:44 pm »

Har lakkert hjulkapslene i dag i original gråfarge. Fikk kjøpt perfekt farge på Torshov bilrekvisita og møtte en ung boble-nerd som hadde peiling og fant riktig farge. Moro når man møter butikkansatte med samme interesse og har peiling. Resultatet ble bra nok for meg.


* hjulkapsler.jpg (55.54 KB, 710x678 - vist 146 ganger.)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #81 på: juni 10, 2011, 20:54:21 pm »

Var også innom Opems pulverlakkering i ÅS i dag og leverte 17 stk store og små motordeksler til lakkering. Nå begynner ting og ta form og liste over gjenstående oppgaver minker.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
cmi
Supermedlem
*****
Innlegg: 2217
Bosted: Buskerud


Vis profil

« Svar #82 på: juni 11, 2011, 11:10:34 am »

Hva koster det og få ting pulverlakket ca? Har hørt at det er billigere enn vanlig lakkering, om det stemmer vet jeg ikke.
Loggført

Boble er tøff, men man skal heller ikke dizze bus! Glad
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #83 på: juni 19, 2011, 15:48:32 pm »

Hva koster det og få ting pulverlakket ca? Har hørt at det er billigere enn vanlig lakkering, om det stemmer vet jeg ikke.
Tipper at 17 deksler inkl. sandblåsing kommer på ca. 2.000 kroner
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #84 på: juni 19, 2011, 15:50:57 pm »

Da er motorarbeidet i gang - har i dag foretatt en grundig motorvask av doka-motoren min. Jeg satt med tannbørste, filer, små stålbørster og fikk skrapt av alt driten.....og plutselig fikk jeg syne på MEXCIO på motoren. ÆSJ. Men, hva slags motor har jeg egentlig? Er det 1600 singelport? Er det en drittmotor det ikke er verdt å bruke tiden på? Anyone? Kommenter gjerne mye.



* Motor_1.jpg (116.6 KB, 1068x712 - vist 187 ganger.)

* Motor_2.jpg (142.42 KB, 872x592 - vist 162 ganger.)

* Motor_3.jpg (120.42 KB, 846x562 - vist 186 ganger.)

* Motor_4.jpg (94.6 KB, 894x500 - vist 177 ganger.)
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #85 på: juni 19, 2011, 19:38:10 pm »

Vist mexico plagar deg so kan du jo evt ta å slipa da vekk med ein vinkelslipar og flapdisk:)
ser ut som ein org. byttemotor. B er vel 1600 singelport ja. fullt brukbar motor når du har gått over den
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
boble54
Seniormedlem
****
Innlegg: 376
Bosted: Skjetten


Vis profil

« Svar #86 på: juni 19, 2011, 19:41:39 pm »

D Glad Glad alt driten.....og plutselig fikk jeg syne på MEXCIO på motoren. ÆSJ. Men, hva slags motor har jeg egentlig? Er det 1600 singelport? Er det en drittmotor det ikke er verdt å bruke tiden på? Anyone? Kommenter gjerne mye.


Uten og være motorekspert så ser dt ut for meg at det er 1600 dobbeltport. AS er siste "generasjon" 1600 motorer erhva jeg vet Glad
Loggført

-54 1200
-74 1303 Big
-76 1303 Cab
-76 T-2 Westfalia Camper
-87 T-3 Reimo Camper
 
Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #87 på: juni 19, 2011, 19:48:23 pm »

Såvidt jeg kan se er dette en byttemotor fra VW  Blunker Foran "B"en i koden ser du resirkuleringstegnet!
1600 singelport er kanonmotor! Mest sannynslig veldig fit for fight den motor uten nødvendigvis alt for mye overhaling Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #88 på: juni 19, 2011, 20:01:27 pm »

Så lenge du går for originalbil, så ville jeg definitivt satset på 1600sp som den ble levert med originalt. Er jo en sjarmerende motor, selv om bussene er rimelig undermotoriserte uansett om du satser på single - eller dobbelport Glad
« Siste redigering: juni 19, 2011, 20:22:00 pm av EspenX » Loggført

1969 Militær-buss
Hølby
Supermedlem
*****
Innlegg: 1631
Bosted: Gan


Originalt er kult!


Vis profil
« Svar #89 på: juni 19, 2011, 20:29:33 pm »

Jeg har fått mange gode innspill og tilbakemeldinger. Mexico plager meg ikke, men jeg hadde håpet at det var originalmotoren. Men jeg velger å gå for denne og jeg har jo lagt ned en del arbeid i rengjøring og demontering. Alt av pakninger er innkjøpt, støtstenger, nytt eksosanlegg, lakkert toppdeksler, plugger, rotorer osv osv. I tillegg er alle 17 løse motordeksler levert til pulverlakkering, så denne blir vippet inn i bilen rett over sommerferien.
Loggført

Mobil: 90828000
Hølby: 1958 Folkevogn m/piler
Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix
Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell
T3 Gipsy Camper 1985
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!