Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 38
|
61
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1969 panel...
|
på: januar 14, 2013, 22:57:51 pm
|
Har fryktlig lyst på denne men men kan ikke kjøpe alt når man må spare litt til husbygging. men vis du bare skal ha 20k for den tror jeg at jeg har en kjøper ifra Nederland som kontaktet meg når jeg solgte Doka'n min. Han betaler nok mer en 20k for en buss.
Så til oss gutta på bjerget. Kjøp mens man kan.
|
|
|
62
|
Forum / Drag-race / Sv: Drag n00b
|
på: januar 13, 2013, 19:04:23 pm
|
Anders, I lykkliga gatan så kjører jo alle på stripa men nå har jeg fått litt mere svar på spørgesmålet mitt, så her skal det skrus til uka, må få montert motoren og forstilling, har ett halv bur liggende på gamle jobben som jeg kan slenge inn, ikke at jeg tror jeg trenger det.
men får se om det ikke bli en raserbil på meg da Anders.
|
|
|
66
|
Forum / Drag-race / Drag n00b
|
på: januar 12, 2013, 20:51:11 pm
|
Hei og hopp Godt folk.
Jeg har en boble med 1600 Turbo sak som jeg vurderer å bruke å bruke på stripa. Åssen er det når jeg har skilter på bilen? åssen er det vis jeg ikke har skilter på bilen? må jeg ta lisens for å kjøre? lisensiere bilen? Trenger jeg bur? Jeg er en n00b når det gjelder å kjøre på stripa og alt som gjelder Dragracing
mvh Lars The Drag n00bmeister
|
|
|
67
|
Forum / Resto-look / Sv: Det er jo ikke pent!
|
på: januar 12, 2013, 11:59:48 am
|
Den Toyotaen var fet. det er kult med synlig oljekjøler og slanger på Japan biler. Det er liksom ett must samme som Hurst fanger på splitbus
|
|
|
71
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: januar 10, 2013, 22:57:14 pm
|
For deg Berger, som bor i Moss. Kan jo snakke med Bergingsmatriell, Atle Havik og Lars Christian som driver, eller så har du Saferec på Gjerdrum som også selger utstyr innen bilberging fra stropper til grimer, kjetting etc
|
|
|
79
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: desember 19, 2012, 20:49:33 pm
|
Kravet til stropping av bil på henger eller lastebil er at det skal festes med 4 punkter. vis du stropper i 1 hjul så er stroppen festet foran hjulet og bak hjulet med grime/rundslyng. da er det 2 punkter. Du gjentar prossesen og fester de andre hjulet på andre siden av akselen du nettopp festet 2 punkter til.
Da har du pr def. stroppet etter loverket som staten har utarbeidet. Om det er det de mente med 4 punkter vites ikke men du er ihvertfall innenfor lovverket.
|
|
|
81
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som vil være med å leie verksted på Kråkstad i Ski kommune?
|
på: desember 17, 2012, 18:04:37 pm
|
Kansje jeg må høre med Sorteper om vi skal komme oss inn dit. Er jo fint der jeg er nå men kjenner at jeg er mer motivert når det er flere som skrur og har det kult sammen.Den nye jobben min har blitt nå sånn at det er mulig å skru litt på kvelden, og i helger.
Er planen å dele av eller ha det åpent?
|
|
|
87
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: november 08, 2012, 22:23:39 pm
|
Nei kalle, men jeg tror de jevner seg ut.
Sjekket f.eks Johannes diameter på sylindrene på mange steder?
Måler du og får 94mm 2 steder, og 93,98mm 2 andre steder tror jeg at det jevner seg ut ved torquing.
Johannes målte i "bunnen" av sylinderen, der stempelet ville ligge å gnikke. og en 1/2" opp på stempelet fra skjørtekanten. Dette var stedet man skal måle da stemplet var konisk. Han mente på at man mistet ca 20HK ved bruk av disse stemplene. Da jeg ikke er noen motorbygger skal jeg ikke si at dette er rett eller feil men etter å ha sett hva han har i sin bil så har jeg ingen grunn til å ikke tro på han. Takk for turen til deg også Eivind.
|
|
|
|