mai 05, 2024, 03:03:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: flippe spindler???  (Lest 2529 ganger)
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« på: oktober 21, 2009, 15:24:34 pm »

Halloen.
Har lest at det går an og flippe spindlene på king pin forstilling. Noen som kan fortelle meg hva som blir gjort?
Ser for meg at man bytter plass på spindlene. den venstre blir montert på høyre siden opp ned og snur sturestagene, og likt med høyre siden. Har jeg rett da? Tenkte og senke fronten litt på splitt crewen min
« Siste redigering: oktober 21, 2009, 17:11:32 pm av Håkon88 » Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 21, 2009, 17:58:10 pm »

bump
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 21, 2009, 20:41:58 pm »

Er som du beskriver men hør med Jee på forumet. Han kan dette Blunker
Mener det er no triks serru, noen sånne OBS-greier...
Loggført

Mvh
Reiel
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 21, 2009, 21:56:38 pm »

takk for tipset reiel Glad.
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 21, 2009, 22:00:15 pm »

K.H på forumet har også peilingskolen Glad
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: oktober 21, 2009, 23:19:08 pm »

Om du presser greiene fra hverandre så skjønner du fort hvordan dette gjøres.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 22, 2009, 06:50:53 am »

Alt er demontert så mener jeg forstår hvordan det ska være. Eneste jeg ikke helt er sikker på er hva som blir gjort for og få styrestagene til og passe. Må man til med kapping og sveising for og få konene på stagene til og passe.?
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: oktober 22, 2009, 08:52:40 am »

Trikset er å gå over til Bay styreledd, de har mye større kon, så du maskinerer konen motsatt vei. Unneberg selger løse hylser med denne konen i... da kan du bore et sylindrisk hull i stedet.
Du må også klarere litt på innsiden av selve spindelen så den går klar av det som blir øvre leddbolt. Amerikanerne sveiser på litt ekstra gods på utsiden av der du klarerer, men det er nok ikke helt påkrevd?
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: oktober 22, 2009, 09:45:31 am »

noe info anng endeledd/foringer her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1110.210.html
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 22, 2009, 11:31:49 am »

Takk for tipsene. Er med på hva som må gjøres nå Glad. Passer speedometervaieren med tanke på lengden på høyre siden? Noen som vet ca hva dette utgjør i senk?
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: oktober 22, 2009, 13:34:19 pm »

ca 3,5" sier'em i USA
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #11 på: november 10, 2009, 23:12:05 pm »

Noen som har noen bilder av spindler som er flippet og montert på forstilling/bil? Har fundert på dette litt på splitten min, men ser ut som styrestaga kommer meget nerme rammevangen.?
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #12 på: november 10, 2009, 23:19:24 pm »

men ser ut som styrestaga kommer meget nerme rammevangen.?
Det er nettopp derfor du maskinerer for å få tredd styrestaget gjennom andre veien
Loggført

Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #13 på: november 10, 2009, 23:25:12 pm »

Med på den, ser likevel ut som det blir trangt. Hadde en plan om og bruke de orginale styrestagene jeg. Det 1 staget har gjenger på begge sider, og det andre staget ville jeg og kappet og snu og tig sveise fast. Blir ikke det like bra og lettere en montering av bay satg?
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #14 på: november 12, 2009, 22:28:33 pm »

ingen som har et bilde?
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #15 på: november 13, 2009, 00:02:52 am »

Mulig desse linkane kan vera til hjelp:

http://kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=156
http://kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=425

Ellers finn du eindel relatert her: http://kustomcoachwerks.com/forums/viewforum.php?f=2&sid=962099bd2b345ceebab70f77e1f63a94
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Håkon88
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: Karmøy



Vis profil
« Svar #16 på: november 13, 2009, 08:01:02 am »

masse takk
Loggført

-1954 Vw boble

#1972 VW transporter dobbelkabiner 1600
#1965 Vw boble 1200
#1966 Vw boble 1600
#1973 Vw boble 1600
#1965 Vw notchback 1500
#1965 Vw pickup
#1976 Vw transporter
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!