mai 04, 2024, 13:52:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: liten sprekk i blokk.  (Lest 1177 ganger)
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« på: april 22, 2009, 19:09:23 pm »

Holder på å montere sammen en motor og under montering skulle jeg skru fast oljepumpa. Pinnebolten var borte ved det ene hulle og da jeg skulle skru denne inn var det en liten sprekk som gikk langs denne. Ble først synlig når jeg skrudde inn pinnebolten. Hadde ingen problemer med å skru den til ønsket moment, men er blokka søppel??? Blokka er ellers 100% sprekkfri. Kan jeg evt bruke noe supermiddel til å tette denne da jeg mener den eneste faren med denne er oljedrypp.

Ønsker konstruktive innspill samt erfaringer.

Kan presisere at det er nederste bolten på venste side om du har motoren foran deg.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #1 på: april 22, 2009, 21:55:31 pm »

er det utvendig eller innvendig den sprekken er? vis det er innvendig mot pumpa har det jo ikke så mye å bety, da det kommer pakninger som tetter, men litt verre vis det er utvendig sprekk,kan jo tettes med tec7,men vet jo ikke hvor lenge det holder.....men sprekker blir jo ikke mindre,har enn fått erfare
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #2 på: april 23, 2009, 00:21:40 am »

Løsningen på dette problemet blir. vaske masse med brakecleen så trykkluft som begge operasjonene blir gjordt mange ganger. Deretter skrus en z skrue inn og etter det locktite for så å skru inn pinnebolten. det vil lage trykk som vil føre til at locktiten vil trykkes ut gjennom sprekken. Deretter skrus pinnebolten i og mest sannsynligvis vil problemet være løst. Kan også legge på epoxy karosserilim etc på yttersiden. Skal visstnok være utrolige greier.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #3 på: april 23, 2009, 01:07:02 am »

Glemte å si at jeg varmer også litt for å få ekstra god flyt i locktiten samt åpne sprekken om mulig litt til.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #4 på: april 23, 2009, 09:34:01 am »

Løsningen på dette problemet blir. vaske masse med brakecleen så trykkluft som begge operasjonene blir gjordt mange ganger. Deretter skrus en z skrue inn og etter det locktite for så å skru inn pinnebolten. det vil lage trykk som vil føre til at locktiten vil trykkes ut gjennom sprekken. Deretter skrus pinnebolten i og mest sannsynligvis vil problemet være løst. Kan også legge på epoxy karosserilim etc på yttersiden. Skal visstnok være utrolige greier.

novalock er et produkt jeg kan anbefale til slikt bruk,den fyller bedere enn hva loctiten gjør, aceton gjør samme nytten som bremse rens
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!