Vurderer å selge 1915 motoren min. Holdt til å dra 51 splitt med gatedekk på 14,8 på scc med dårlig bil til formålet og elendig sjåfør.
Bilen er bare kjørt ca 1000 km siden overhaling. Fungerer meget bra.
Under overhaling ble fålgende gjordt: linjeborre, balansering, ny sylindersats (mahle) porting, forbedre forbrenningskammer, ny eksos, power pulley (merged header og phat boy) nytt vippestell, ny oljepumpe, arpm rådebolter og sikkert mer som jeg ikek kommer på i farten.
Brukte deler i motoren fra før. Skikkelig god scar volksracer motvekstveiv og scat c45 kam, rettskårne kamdrev, 4 quart dypsump, eksern oljekjøler med vifte og termostat, fullflow filterholder, 8 stiftet svinghjul og kennedy stage 1 etc.
Motor har rundt 3,7 bars oljetrykk på tomgang og går opp i rundt 4-4,5 ved pådrag.
Alt av slanger til oljesystem er i stålomspunnene slanger med alufitting, Det samme gjelder ånding. Meget pent og helt nytt etter overhaling.
48 ida er spanske og gått få mil før montering på denne motoren etter overhaling. Tayco stag.
Litt bildeinformasjon.
http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=3.60Vurderes solgt til seriøse bud over 30000 kr. Vil ha litt penger til å bruke på sambabuss prosjektet.