mai 02, 2024, 23:42:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: RESTURERING AV REDDET VETERAN.  (Lest 4170 ganger)
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« på: mai 14, 2010, 22:46:24 pm »

Denne skal påbegynnes nå og er en utrolig spennende utfordring, nesten så jeg blir misunnelig.

Om noen år er denne en strøken VW veteran til stor glede for eieren. Vi får håpe den besøker Norge da den hører hjemme i England.

Gratulerer Mark og lykke til med dette prosjektet.


* GetAttachment[2].jpg (73.99 KB, 640x480 - vist 409 ganger.)
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #1 på: mai 14, 2010, 23:15:02 pm »

Sykt!
Er denne gravd opp fra de døde??
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: mai 14, 2010, 23:21:12 pm »

Er vel den som brant for litt siden???
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #3 på: mai 15, 2010, 10:20:30 am »

Den som brandt er ikke denne. Den nylig ble solgt til en kjøper i Tyskland? Dette skjedde via E,bay. nylig. Den blir vel også bygd opp.

Den fra England har nok ikke bare vert i ilden men i vannet også. Men bil blir det, garantert. I Norge er det bygd opp 3 slike bekkebiler, en er solgt til Danmark.

Brann i motor rommet har skjedd før, Faktisk på en Schw. i Molde, Den ble solgt til Sverige etter denne brannen. Nytt ledningsnett i gammel bil er ikke tull.
« Siste redigering: mai 15, 2010, 13:23:13 pm av svenole » Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #4 på: mai 15, 2010, 10:40:33 am »

Sitter med haka på knærne og et vantro blikk og ser på det bildet.... Mener du det er reddet tre stykker av samme slaget i Norge etter krigen? De gutta som har innsikt og evner til å gjenomføre noe sånt er jeg grundig imponert over. Og i den sammenheng vil jeg også si at de som klager på at Tistlo setter igang ,full av mot, på de tilsynelatene "håpløse" prosjekter bør kikke på det bildet der.
Loggført

Seaside VW Klubb
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #5 på: mai 15, 2010, 12:18:12 pm »

He,he. Du skjønner det foregår og har foregått mye rundt om i de 1000 hjem. Saftig utfordring og skikkelig morro er det og med dages tilgang på lækkert verkty så har det blitt mye enklere. Du vet dette går det ikke an å gjøre med smokk-ferdig bil og øl i helgene. Delmål, vilje og tolmodighet må til og i den settinga er det bare å glemme helheten men den kommer etter hvert. I alle tilfelle er en skjelden bil blitt reddet for verden.

En trist skjebne for mange prosjekter er at de blir bært runt i bæreboser til diverse nye eiere.

I USA gikk de en gubbe på sveise kurs uten store bil kunskaper. Etter kurset bygde han en Schwimwagen i garagen fra bunnenen av. Men ikke bare det, han samlet deler i tilegg fra hele verden. Nå er den blitt en strøken doning til stor glede for eieren. Finner jeg bilde så skal jeg legge det ut her.  Blunker

Her er bilde av denne bilen, håper han synes at det ok at det blir lagt ut ett av dem. Gratulerer fra oss i Norge James, dette er stort.

Det har blitt og er flere som har gjort dette.


* james11[1].jpg (60.59 KB, 800x533 - vist 324 ganger.)
« Siste redigering: mai 15, 2010, 18:49:52 pm av svenole » Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #6 på: mai 15, 2010, 23:09:48 pm »

Den som brandt er ikke denne. Den nylig ble solgt til en kjøper i Tyskland? Dette skjedde via E,bay. nylig. Den blir vel også bygd opp.

Den fra England har nok ikke bare vert i ilden men i vannet også. Men bil blir det, garantert. I Norge er det bygd opp 3 slike bekkebiler, en er solgt til Danmark.

Brann i motor rommet har skjedd før, Faktisk på en Schw. i Molde, Den ble solgt til Sverige etter denne brannen. Nytt ledningsnett i gammel bil er ikke tull.
hmm ifølge denne tråden ,er det den du har lagt ut bilde av som gikk til england via e-bay.. ikke heng meg om jeg har misforstått ..... Glad
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=388050&start=20
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #7 på: mai 16, 2010, 09:05:45 am »

Fine detaljbilder som jeg ikke har sett. Du har helt rett. Godt at jeg slapp å spise joggeskoa denne gangen. Her blir det i alle fall mye nytt, værre en jeg trodde. Ikke dårlig du følger med i timen det lover godt. Takk for retledning.

Du skjønner jeg ble kontaktet med forespørsel om dele hjelp før auksjonen gikk ut så jeg koblet ikke disse to bilene. Senere mailet han over det øverste bildet til meg, hvor han tydelig har begynnt å rydde opp. Han får noen deler fra Norge, videre har han fått en del kontakter i Europa herifra.

Er det ønskelig? så kan jeg spørre om han kan maile over bilder etter hvert som restaureringen går fremover slik at vi kan følge med.

På vedlagt bilde ser du også støtfanger/feste med mutter, dette er samme bilen garantert. Denne løsningen er det vel bare en som har, forøvrig så matsjer resten også.


* amphbrand2[1].jpg (57.18 KB, 602x451 - vist 322 ganger.)
« Siste redigering: mai 16, 2010, 09:13:28 am av svenole » Loggført
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 18, 2010, 19:38:10 pm »



Er det ønskelig? så kan jeg spørre om han kan maile over bilder etter hvert som restaureringen går fremover slik at vi kan følge med.


Ja, supert om du kan gjøre det!
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #9 på: mai 27, 2010, 08:06:11 am »

Fra toppen. Denne skal påbegynnes nå og er en utrolig spennende utfordring, nesten så jeg blir misunnelig.

Ny melding fra (brannbilen) Har fått melding fra Mark om at karoseriet nå er sandblåst og at det skal brukes.
Alle deler ligger i oljebad.

Og så er han på jakt etter de deler som ikke kan brukes av de oprinnelige, og han er instillt på at dette tar tid.
Loggført
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #10 på: juni 01, 2010, 14:20:20 pm »

Fra toppen. Denne skal påbegynnes nå og er en utrolig spennende utfordring, nesten så jeg blir misunnelig.

Ny melding fra (brannbilen) Har fått melding fra Mark om at karoseriet nå er sandblåst og at det skal brukes.
Alle deler ligger i oljebad.

Og så er han på jakt etter de deler som ikke kan brukes av de oprinnelige, og han er instillt på at dette tar tid.

Kan du dele noen bilder med oss Sven Ole?
Loggført

SCREWDRIVER #2
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #11 på: juni 01, 2010, 22:21:12 pm »

Han er instillt på at dette tar tid. Han holder nå på med å lete og samle deler som 1 prioritering og dette har blitt veldi vanskelig etter hvert, fordi replika biler blir bygget opp med orginaldeler mekanisk.

Dette er et orginalt VW produsert karoseri og derfor vil han tilbakeføre det. Må bli litt av en jobb for en spesialist vil jeg tro?

De bildene jeg får tilsendt skal jeg legge ut med hans tilatelse.
« Siste redigering: juni 01, 2010, 22:23:50 pm av svenole » Loggført
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #12 på: september 02, 2010, 09:14:54 am »

Hvordan går det med denne gjenoppbyggingen Sven ole? har du noen flere bilder og info?
Loggført

SCREWDRIVER #2
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #13 på: september 02, 2010, 11:02:51 am »

På vent?
Ikke et pipp fra den kanten. Vil vel tro han må kontakte Neuman han også. Denne bilen er glødet og det tror jeg betyr problemer.

Platene i en Schwimmwagen skal være kaldvalset. De er med enkelte untak valset rundt 0,7-0,8 mm i en spesiell stålkvalitet som kan forklares med egenskaper som i fjærstål.

Dette fordi, (i motsetning til boble konstruksjon) så har en Schwimmwagen selvbærende karoseri. Dette skal ha en minimumsvekt altså bæreevne i vann og en styrke for terreng og oppkjøring av vann også med last. Platetykkelsene i kjøretøyet er dimensjonert etter hvor de monteres med tanke på belastning. Dette orginalkaroseriet skal tåle påkjenning og jobbe uten å sprekke opp med påfølgende leksjer.

Jeg tror en slik bil som bygges opp uten den oprinnelige stålkvaliteteten er en svekket bil med problemer. Hos de store levrandørene i stål kan en tilnermet orginal stålkvalitet spesielt bestilles og leveres. Så vet vi det, stål er ikke bare stål.    Blunker

En annen ting en kan undres på er om denne bilen var? eller hvor mange år foran sin tid i konstruksjon. Det er ikke laget noe bedre etter 70 år.

« Siste redigering: september 02, 2010, 11:22:40 am av svenole » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!