mai 02, 2024, 16:41:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: schwimm i usa.. gml annonse  (Lest 1682 ganger)
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« på: august 14, 2010, 21:45:55 pm »

http://www.pre67vw.com/classifieds/detail.aspx?id=2565


åhh tenkte jeg... før jeg så prisen,,, med dagens kurs, 160000usd = 995040nkr...
hadde ikke turt å bruke den som jeg ville engang til den prisen.. da er det ikke noe vits i å ha den i garasjen .. trist for meg.. har sååå lyst på menne....
hmpf  daså.. får jeg legge meg å drømme istedet da.. rimeligere det
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: august 15, 2010, 09:45:24 am »

Interesandt tema.
Det ble innført noen utplukkede eskemplarer av høyre ofiserer til USA og GB som krigsbytte. Disse var spesielt fine eksemplarer og ligger svert høyt i pris. Prisene på orginal biler varierer, men billige er de alikevel ikke. De er jo skjeldene, militærhistorisk, teknisk historisk og med sin VW historie som veteranbil.
Det ble solgt et restaureringsprosjekt fra Norge inført fra Tyskland for noen år siden for 250,000 til Sverige. Det var etter min mening et funn som ingen her hjemme benyttet seg av. Trolig er vel type 166 den dyreste VW veteranbilen i anskaffelse. Men i produksjon var den heller ikke billig, det er dyrt å produsere en amfibium.

Vår bekymring er at bilene havner i museum og i private samlinger men også hos eldre investorer. Dette gjør at miljøet rundt disse orginal modellene tørker inn. Men det er vårt håp at yngre veteraniteriserte tar vare på dem. Her er også restaurerings prosjekt og replikabilene et rimeligere mulighet og tilskudd.
Vil også tro at ei boble fra 1943 som fremstår urørt, ikke ombygget og mekket på vil falle svert høyt i pris på verdensmarkedet den også.

Det er lurt å starte med Kubel, morsom hobby-bil det også. Faktisk har en slik fått ny eier her hjemme for noen dager siden. GRATULERER!

Bilde: Ny tid og nye opgaver.


* Kubelwagen.jpg (76.88 KB, 643x492 - vist 174 ganger.)
« Siste redigering: august 15, 2010, 10:16:07 am av svenole » Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #2 på: august 15, 2010, 10:57:38 am »

sikkert lurt å begynne med kubel ja, men er ikke lett å få tak noen av de oven nevnte for en som meg, som ikke er kjent i miljøet, eller kjenner noen som kjenner noen osv...  Trist men får fortsette å håpe, og drømme litt innimellom..  Blunker)
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #3 på: august 15, 2010, 23:32:01 pm »

en til jo.. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=971989
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!