mai 14, 2024, 01:00:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Skal bytte eksosanlegg på bobla. Hjelp  (Lest 2659 ganger)
Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« på: oktober 17, 2010, 17:04:50 pm »

Skulle bytte eksosanlegg på bobla mi, en 71 model 1300 med vw automatic.
Trodde det var bare to koblinger også ferdi, men nei, en masse flenser som jeg ikke kommer til.
Noen tips til enklere å bytte potta uten å ta ut motoren.?
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 17, 2010, 17:07:36 pm »

hvis du bare skal bytte det bakre eksosannlegget, så er det jo bare 6 skruer, og to eksosklemmer!

2 muttere på hver sin side som holder annlegget mot toppen!
2 skruer som sitter på forvarmingsrøra!

også 2 eksosklemmer, som kobler det sammen med varmepottene!

Derretter er det bare å ta tak, dra eksosen bakover,ned og ut Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 17, 2010, 17:34:36 pm »

Ja har nesten skjønt det, men er jo så vanskelig å komme til for å løsne de boltene, og sikkert enda vasnkeligere å få de nye inn igjen. veldi pessimist på det herre.
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 17, 2010, 18:00:40 pm »

En fastnøkkel og litt knoting så går dette helt fint. Kan hende det hjelper litt å ta av kjøleblekket som ligger mot bakplata over eksosen. Hvis du skal bytte varmepottene kommer du fint til med en skralle med forlenger. på 2 av mutterene
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 17, 2010, 19:23:55 pm »

Ja e ska mot meg opp. hadde man bare hatt en varm og tørr garasje.
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 17, 2010, 19:25:07 pm »

skal bare bytte selve potta bake. ikke mer forhåpentlighvis.
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« Svar #6 på: november 30, 2010, 18:30:47 pm »

der var jeg ferdi med å bytte potta. tror jeg har brukt 14 timer til sammen. men det gikk til slutt. men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre hver dag. var ikke så gærnt når man førs har gjort det en gang
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #7 på: desember 01, 2010, 16:12:29 pm »

der var jeg ferdi med å bytte potta. tror jeg har brukt 14 timer til sammen. men det gikk til slutt. men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre hver dag. var ikke så gærnt når man førs har gjort det en gang

men du fjerna det bakerste "kjøle blekket" på motoren eller?
Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
Sander
Seniormedlem
****
Innlegg: 284
Bosted: stavenger


Das Auto...


Vis profil
« Svar #8 på: desember 02, 2010, 16:01:27 pm »

Når jeg skulle bytte anlegg måtte jeg i tillegg bytte varmepotter, etter noen timer ble løsningen å ta ut selve motoren, ting gikk da utrolig  lett, men ikke gjør dette hvis du slipper!
Loggført
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #9 på: desember 02, 2010, 20:29:07 pm »

Når jeg skulle bytte anlegg måtte jeg i tillegg bytte varmepotter, etter noen timer ble løsningen å ta ut selve motoren, ting gikk da utrolig  lett, men ikke gjør dette hvis du slipper!

skjønner ikke hvorfor alle synes dette er så vanskelig, fjerner du det bakerste blekket er det jo så lett og komme til ovenifra.
Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #10 på: desember 02, 2010, 20:30:20 pm »

Ja, jeg kan ikke skjønne annet enn at trådstarter må ha glemt dette Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« Svar #11 på: desember 03, 2010, 20:15:37 pm »

ja jeg fjernet dekslet bakerst, det som er under svinghjul og går opp på begge sider.
Mutrene var "brent fast i bolten, så jeg måtte kappe, også bruke gjengestang når jeg monterte igjen. ble bra. og tett, men nå vil ikke motoren gå på tomgang.
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!