mai 14, 2024, 22:29:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan bytte jeg "Heat exchangers" på en 1300 motor  (Lest 968 ganger)
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« på: november 16, 2010, 19:12:14 pm »

Trenger å bytte de. lurte litt  om hvordan kobler jeg til vaire osv er det et vanskelig job? noe links?
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: november 17, 2010, 19:49:30 pm »

Detta klarer du fint jamie Glad Varme vaier er festa i ein kobling på potta. skru opp bolten med 8mm fastnøkkel og ta vekk vaieren. So koblar du frå varmeslangen oppi som går inn bakpå varmepotta(den store slangen/røyret.) So må du kobla av framme mot eksosen. dvs av med eksosklemma og den metallklemma som frisklufta går i. Så skrur du av dei to mutrane som helder varmepotta, og etterpå trekker du den bak og ned Glad Kan hende du må banka litt på den for å få den laus. Lurt å bruka rustløysar på dei to mutrane som helder potta.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #2 på: november 17, 2010, 21:38:54 pm »

Detta klarer du fint jamie Glad Varme vaier er festa i ein kobling på potta. skru opp bolten med 8mm fastnøkkel og ta vekk vaieren. So koblar du frå varmeslangen oppi som går inn bakpå varmepotta(den store slangen/røyret.) So må du kobla av framme mot eksosen. dvs av med eksosklemma og den metallklemma som frisklufta går i. Så skrur du av dei to mutrane som helder varmepotta, og etterpå trekker du den bak og ned Glad Kan hende du må banka litt på den for å få den laus. Lurt å bruka rustløysar på dei to mutrane som helder potta.
Kjempe bra Christer! takk for hjelpen! Glad
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: november 17, 2010, 21:59:54 pm »

Du ser fort korleis ting henger saman når du kjem deg under bilen og får studert varmepottene litt meir Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: november 18, 2010, 14:32:30 pm »

Yes. Og hvis du ikke har skrudd mye før, glem å ligge "utenfor og strekke seg inn" Du må "inni" det du skrur på. Bruk klær som kan bli ødelagte, og bli skitten. Da er det lettere å jobbe på boble. Og husk sikkerheten  Blunker Ikke bruk det rustne jekkfeste når du legger deg under bilen...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #5 på: november 18, 2010, 16:15:08 pm »

Yes. Og hvis du ikke har skrudd mye før, glem å ligge "utenfor og strekke seg inn" Du må "inni" det du skrur på. Bruk klær som kan bli ødelagte, og bli skitten. Da er det lettere å jobbe på boble. Og husk sikkerheten  Blunker Ikke bruk det rustne jekkfeste når du legger deg under bilen...
Takk for tips,ha ikke skrud så mye men lærer litt  her og der,syn det er gøy! Gliser
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: november 19, 2010, 08:49:21 am »

Det er bra innstilling for å bli god bobleskrumann.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Knutandre
Medlem
***
Innlegg: 177
Bosted: Dønna- Helgelandskysten



Vis profil
« Svar #7 på: november 23, 2010, 17:12:22 pm »

Hva mente du med " det rustne jekkfeste?" er det ikke til å stole på ? har noen timer under bilen i dag. så ble llitt bekymret.
Loggført

Nylig kjøpt boble.  71 mod vw automatic
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: november 23, 2010, 17:20:51 pm »

Jekkfestet pleir å rusta ,men ikkje sikkert ditt er da. skadar ikkje med støttebokk, da kan da derimot gjera om du ikkje brukar bokk...
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!