Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1200 på: oktober 10, 2012, 14:54:20 pm » |
|
Har tatt skikkelig av for min del Hadde aldri trodd at det å drive med luftkjølt vw var så morsomt og interessant. Håper bare at man aldri bli lei detta. Går nok ikke lei VW, men går nok tom for penger til slutt, eller i alle fall samvittighet. Men det går vel bare ett års tid så er du på gang å skal ha EVO toppene til svensken? Godt du er en av de som faktisk bruker bilen skikkelig og ofte! Hvis du regner kjøretid/kjøreglede per krone så kommer du egentlig veldig bra utav det. He he. Du sier noe. Fikk jo kjørt ca. 300 mil i år før motoren røk på syvende/åttende stripe på Gardermoen. Så jeg skal ikke klage. Blir spennende å se hva jeg klarer å få ut av den på neste års SCC. Håper å se 12 tallet ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
|
« Svar #1201 på: oktober 10, 2012, 18:58:34 pm » |
|
Man kan faktisk bli lei.. Men fortsatt gøy å se på andre.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1202 på: oktober 10, 2012, 22:38:03 pm » |
|
Legger ved noen bilder av tur/retur fullflow oljesystemet til den nye alublokka. Dette er et system ala Rallybugs. Så her bruker man ikke den interne oljekjøleren i viftehuset. Kun ekstern kjøler med termostat. Skal gi gjevnt oljetrykk på lav og høy temp
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
sandvik996tt
Gjest
|
|
« Svar #1203 på: oktober 10, 2012, 23:05:21 pm » |
|
Blir det EFI også ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1204 på: oktober 10, 2012, 23:22:53 pm » |
|
Blir det EFI også ?
Nei. 48 IDA med JPM Raptor Venturies og Stacks.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1205 på: oktober 11, 2012, 18:05:37 pm » |
|
Hadde en liten session i Bug Rent garasjen i går. Fikk demontert 2 stk CV joints og slitne mansjetter. Skal oppgradere til mansjetter som går over CV joint´ene. Dette så jeg slipper mansjetter so lekker i flensen. Altså fra disse Til disse Ellers så la jeg merke til at JPM sitt reimjul er power pulley (har ikke målt. Men er nok sikkert 6")... Så med andre ord vil jeg ha enda flere hester enn planlagt til neste års SCC
IMG_6950.jpg (100.97 KB. 900x675 - vist 358 ganger.)
IMG_6952.jpg (116.71 KB. 900x675 - vist 363 ganger.)
IMG_6953.jpg (112.42 KB. 675x900 - vist 342 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #1206 på: oktober 11, 2012, 18:22:42 pm » |
|
dette er vel mindre en det du har kjørt med før ergo motoren vil bli varmere??
Mvh AR
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1207 på: oktober 11, 2012, 18:30:52 pm » |
|
dette er vel mindre en det du har kjørt med før ergo motoren vil bli varmere??
Mvh AR
Det er sant Kåre. Så dette reimhjulet fra JPM vil bare bli brukt på SCC og andre spesielle anledninger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1208 på: oktober 12, 2012, 07:58:13 am » |
|
I dag kommer en stoor pakke fra Pierside Parts med noen etterlengtede rådelager og masse annet snaks på til sammen 20 kg ;-) Håper bare pakken kommer seg gjennom den norske tollen.
Screen Shot 2012-10-12 at 07.54.36.jpg (43.48 KB. 700x295 - vist 368 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1209 på: oktober 12, 2012, 08:21:19 am » |
|
dette er vel mindre en det du har kjørt med før ergo motoren vil bli varmere??
Mvh AR
Det er sant Kåre. Så dette reimhjulet fra JPM vil bare bli brukt på SCC og andre spesielle anledninger. Hæ? Har du kjøpt et eget reimhjul for SCC og spesielle anledninger? Meget spesielt. Du har nå topper som kjøler 15% bedre en de toppene du kjørte med ifjor og du skal ha ekstern oljekjøler med vifte. Skal du kjøre fort så fjerner man viftereimen helt. -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1210 på: oktober 12, 2012, 08:26:03 am » |
|
dette er vel mindre en det du har kjørt med før ergo motoren vil bli varmere??
Mvh AR
Det er sant Kåre. Så dette reimhjulet fra JPM vil bare bli brukt på SCC og andre spesielle anledninger. Hæ? Har du kjøpt et eget reimhjul for SCC og spesielle anledninger? Meget spesielt. Du har nå topper som kjøler 15% bedre en de toppene du kjørte med ifjor og du skal ha ekstern oljekjøler med vifte. Skal du kjøre fort så fjerner man viftereimen helt. -BB- SCC er jo årets begivenhet. Så man gjør alt for SCC!! Vi kommer til å kjøre med to stk. kjølere uten vifte først. Skal tro at dette vil funke bra. Hvis ikke så blir det med elektrisk vifte. Er så trangt under bilen. Til noe annet: Jeg så at det var en som kjørte med en spesiell viftereim på SCC i år. Den var gul eller orange, å den var laget som et slags gummisykkelkjede som man kunne dele i to for å sette den på, ta den av. Kjenner du til dette Kalle?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #1211 på: oktober 12, 2012, 08:32:10 am » |
|
Til noe annet: Jeg så at det var en som kjørte med en spesiell viftereim på SCC i år. Den var gul eller orange, å den var laget som et slags gummisykkelkjede som man kunne dele i to for å sette den på, ta den av. Kjenner du til dette Kalle?
Ja. Nokså vanlig blant seriøse racers som gir alt.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1212 på: oktober 12, 2012, 08:32:40 am » |
|
Til noe annet: Jeg så at det var en som kjørte med en spesiell viftereim på SCC i år. Den var gul eller orange, å den var laget som et slags gummisykkelkjede som man kunne dele i to for å sette den på, ta den av. Kjenner du til dette Kalle?
Ja. Nokså vanlig blant seriøse racers som gir alt. Hvor er det man får tak i en slik én da??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1213 på: oktober 12, 2012, 14:08:07 pm » |
|
Da har pakken fra USA kommet på døra. Så da blir det måle klaring på veiv og rådelager til uka. Hvor stor/liten klaring er bra på en racemotor?
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1214 på: oktober 12, 2012, 14:15:04 pm » |
|
Da har pakken fra USA kommet på døra. Så da blir det måle klaring på veiv og rådelager til uka. Hvor stor/liten klaring er bra på en racemotor?
Sideveis eller?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1215 på: oktober 12, 2012, 14:30:16 pm » |
|
Da har pakken fra USA kommet på døra. Så da blir det måle klaring på veiv og rådelager til uka. Hvor stor/liten klaring er bra på en racemotor?
Sideveis eller? Klaring mellom råden og veiva, og veiva og blokka.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1216 på: oktober 12, 2012, 14:36:38 pm » |
|
har'u ikke bok a?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1217 på: oktober 12, 2012, 14:38:17 pm » |
|
har'u ikke bok a? Det har selvfølgelig ;-) Ligger under førersetet på Putte. Men tenkte kanskje det er ekstra strenge krav mtp at dette er en raserbilmotor.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #1218 på: oktober 12, 2012, 14:48:06 pm » |
|
Du kan være på den generøse siden mtp klaring
Altså ikke velge den laveste klaringen etter boka, men satse på de høyeste
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1219 på: oktober 12, 2012, 14:48:35 pm » |
|
Du kan være på den generøse siden mtp klaring
Altså ikke velge den laveste klaringen etter boka, men satse på de høyeste
Sant
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1220 på: oktober 13, 2012, 09:54:34 am » |
|
Fra det ene til det andre Ble litt inspirert av en som kjørte med en slik nødreim / emergency fan belt på SCC i år. Den fungerer på denne måten at man klipser den av (tar to sek). Kjøre en stripe. Klipser den på mens man kjører tilbake til Line-up. Helt genialt. Så men litt googling fant jeg frem til en artikkel på Båtmagasinet som omhandlet denne viftereimen. En smart oppfinnelse har vunnet flere priser det siste året. En nød-vifterem som er uhyre enkel å montere og som kan tilpasses en hver lengde. Master Belt heter remmen, som består av små polypropylen-biter som hektes sammen nesten som et legokloss-system.
Det er oppfinneren, ingeniøren og selgeren Robert Hynes som har utviklet remmen etter flere frustrasjoner med avslitte vifteremmer, ingen i reserve, og mangelfull verktøykasse. Master Belt selges i metervis, og prisen er 310 kroner pr. meter. Men remmen kan brukes om og om igjen, fordi modulsystemet tillater at man deler og setter sammen remmen etter behov. Man trenger intet verktøy, og det behøves heller ikke å løsne noen deler for å få remmen på plass. Den kan tres inn i banen den skal gå, og fordi den er elastisk, hekter man av så mye av remmen at den nesten når rundt. Den siste centimeteren strekker man ut før man snepper remmen på plass.
Det er ikke bare i båt remmen er nyttig, men også til vannpumper, vifter, biler, vaskemaskiner, industrimaskiner osv. Remmen fåes foreløpig kun som V-rem, men det utvikles også flatremmer. Importør er Hovdan Poly AS, tlf. 23 14 12 60.
|
|
« Siste redigering: oktober 26, 2012, 06:14:05 am av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1221 på: oktober 13, 2012, 12:08:17 pm » |
|
Snedig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
|
« Svar #1222 på: oktober 13, 2012, 12:31:49 pm » |
|
Snedig jålete..... men hardcore racers
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #1223 på: oktober 13, 2012, 14:03:54 pm » |
|
så jo ut som en grei løsning, men i og med det markedsføres som nød-rein er vel ikke holdbarheten allverden? Eller var tanken bare å bruke den i race-helger for å kunne kjøre med reima på i returlane og på cruising?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1224 på: oktober 13, 2012, 15:11:51 pm » |
|
så jo ut som en grei løsning, men i og med det markedsføres som nød-rein er vel ikke holdbarheten allverden? Eller var tanken bare å bruke den i race-helger for å kunne kjøre med reima på i returlane og på cruising?
Skal bare brukes på race-helg. Til hverdags brukes skikkelig reim.
|
|
« Siste redigering: oktober 13, 2012, 15:18:58 pm av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1225 på: oktober 14, 2012, 11:35:39 am » |
|
Ja, det er viktig å ha ei skikkelig "reim" Litt tørr søndagshumor Det er lov!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1226 på: oktober 14, 2012, 13:20:19 pm » |
|
Ja, det er viktig å ha ei skikkelig "reim" Litt tørr søndagshumor Det er lov! Bedre med ei stram og tight, enn slapp og morken.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #1227 på: oktober 14, 2012, 15:30:25 pm » |
|
Håhåhåå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BABOON
Supermedlem
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås
|
|
« Svar #1228 på: oktober 15, 2012, 08:17:44 am » |
|
Den reimen som du viser til på SCC kom faktisk fra en vaskemaskin og er helt lik de du har avbildet. Du bør være veldig forsiktig på gassen med denne på. Den klarer ikke så voldsomt med turtall, men det fungerer som god returlaneløsning.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #1229 på: oktober 15, 2012, 08:24:32 am » |
|
Den reimen som du viser til på SCC kom faktisk fra en vaskemaskin og er helt lik de du har avbildet. Du bør være veldig forsiktig på gassen med denne på. Den klarer ikke så voldsomt med turtall, men det fungerer som god returlaneløsning.
Såpass! Er ikke helt sikker på om de bildene jeg la ved er av den samme typen som jeg har bestilt. De var faktisk de to eneste bildene jeg fant som lignet på den jeg så på SCC. Men hva som blir sendt fra importøren vet jeg ikke hvordan ser ut før jeg holder den i hånden.
|
|
« Siste redigering: oktober 15, 2012, 08:37:13 am av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
|