november 10, 2024, 21:39:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815916 ganger)
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1290 på: november 07, 2012, 12:56:14 pm »

Han anbefaler meg også til å oppgrader til JPM00408 kam
Tror dette er ny kamprofil da den ikke finnes på denne oversikten.

Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1291 på: november 07, 2012, 12:58:44 pm »

Sitat fra JPM under porte bildene sine.
"Combustion chamber,intake and ex port done, note how close the camber wall is to the valve on the none sparkplug side, this is to get the extension of the intake port shaped as a venturi.This boosts the flow from 10mm lift and up it also improves the quality of incomming mixture, in my experience, unshrouding the vale at this side will improve the flow on low lifts but will decrease the power."
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1292 på: november 07, 2012, 13:00:44 pm »

Han anbefaler meg også til å oppgrader til JPM00408 kam
Tror dette er ny kamprofil da den ikke finnes på denne oversikten.



Blir dyrt dette Osteaktig
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1293 på: november 07, 2012, 17:58:26 pm »

Hei
en grei regel er dette
har du problemer med vendehøyde kan du frese den i toppen dvs du har 0,9 mm vendehøyde og trenger 0,3 til da freser du et kutt ned på 0,3 i toppen da taper du ikke cc som du ville normalt gjort ang ventilklaring når cc er i boks sett på toppen kun med innerfjær så snurer du motor rundt juster ventilen i o pluss 2 runder går alt bra da så er det topp legg også litt leire på kanten av ventillommene så du sjekker sideklaringen 1-2 mm her er vel bra

har kjørt med 0 i venehøyde før og kutt på 1,3 i toppen går så det suser Gliser

HUSK EIVIND BUSSEN KOMMER FØRST TIL MÅL SELV OM DU HAR 19 I KOMP Gliser Gliser Gliser Gliser

Mvh AR
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1294 på: november 07, 2012, 18:01:11 pm »



HUSK EIVIND BUSSEN KOMMER FØRST TIL MÅL SELV OM DU HAR 19 I KOMP Gliser Gliser Gliser Gliser

Mvh AR
for den har jo riktig motor type Eivind....   Osteaktig
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1295 på: november 07, 2012, 18:10:32 pm »

Da blir det tur til JPM i morgen.
Du må være snill nå Jan. For jeg tar med delene dine med hjem fra JPM.
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1296 på: november 07, 2012, 18:30:50 pm »

Da blir det tur til JPM i morgen.
Du må være snill nå Jan. For jeg tar med delene dine med hjem fra JPM.

Jer er alltid snill  Gliser og det er jaggu du og om du tar med delene mine hjem Blunker
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1297 på: november 07, 2012, 19:40:37 pm »

Hvis jeg får masa på Johannes så kanskje han får de ferdig til henting. De bør være ferdig etter et år...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1298 på: november 07, 2012, 20:04:55 pm »

Bare å mase i vei Anders!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1299 på: november 07, 2012, 21:59:11 pm »

Har sendt litt masete epost. Får ringe i morra om jeg ikke har fått svar Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1300 på: november 07, 2012, 22:09:53 pm »

Har sendt litt masete epost. Får ringe i morra om jeg ikke har fått svar Gliser

Han har vel gått hjem for dagen.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1301 på: november 07, 2012, 23:10:49 pm »

Det har han sikkert gjort, men da ser han den i morgen tidlig.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1302 på: november 08, 2012, 18:12:41 pm »

Tilbake fra JPM. 900 km på 9 timer er slitsomt. Startet kl 04.00 i natt, fremme litt over kl 09.00 hos JPM. Tilbake i Moss 16.30.
Alt for å rekke middagen til konemor

Fikk med meg en ny kam JPM00408 og JPM Støtstengrør  Kult
Takk for turen Lars Bratteng. Alltid hyggelig med selskap i bilen.

* 1.jpg (82.5 KB. 900x675 - vist 358 ganger.)


* 2.jpg (128.49 KB. 675x900 - vist 403 ganger.)


* 3.jpg (68.29 KB. 900x675 - vist 345 ganger.)


* 4.jpg (98.93 KB. 900x675 - vist 359 ganger.)


* 5.jpg (95.36 KB. 900x675 - vist 354 ganger.)

These CSP push rod tubes are especially designed for JPM push rods with there maximum outer diameter of 12 mm. They feature internal springs for a bigger inner diameter and to mount them without detaching the cylinder heads. The two very thin O-rings do not stick to the tube under any conditions which prevents leaking. Three additional grooves for O-rings make it possible to shorten the tubes by 17 mm if necessary. The CSP push rod tubes come in a black anodized finish.

CNC machined from high grade aluminum
Dual internal viton O-rings prevent leaks
Heavy duty stainless steel external spring keeps pressure on the seals when the engine expands
22 mm ID on the head side to clear push rods on high lift engines
19 mm ID on the case side for quick oil return
Black anodized for a long lasting finish
Comes with German pushrod tube seals
Made in Germany by CSP


« Siste redigering: november 08, 2012, 19:00:45 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1303 på: november 08, 2012, 18:22:34 pm »

Fikk Johannes til å målte klaring mellom stempel og sylinder. Det viser seg at det er altfor stor klaring. Klaringen er over 2 hundredeler. Dette vil medføre betydelig effekttap på motoren. I følge Johannes skal det være 1 hundredels klaring.


* IMG_7703.jpg (106.06 KB, 1000x750 - vist 391 ganger.)

* IMG_7704.jpg (105.77 KB, 1000x750 - vist 381 ganger.)

* IMG_7705.jpg (134.77 KB, 1000x750 - vist 402 ganger.)
« Siste redigering: november 08, 2012, 22:13:43 pm av Eivind (Putte) » Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1304 på: november 08, 2012, 18:53:09 pm »

Og hva skal du gjøre med det?

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1305 på: november 08, 2012, 18:54:47 pm »

Og hva skal du gjøre med det?

-BB-

Førs skal jeg til Erik (Jee) i morgen for å diskutere dette nærmere. Men jeg frykter jeg ryker på fire nye stempler og sylindere.
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1306 på: november 08, 2012, 20:25:14 pm »

Forklarte han hvorfor han mener det blir kraftig effekt tap av for stor klaring?
Trodde det var ringene som stod for tetningen og ikke selve stempelet..
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1307 på: november 08, 2012, 20:32:10 pm »

Forklarte han hvorfor han mener det blir kraftig effekt tap av for stor klaring?
Trodde det var ringene som stod for tetningen og ikke selve stempelet..

Mener det er noe med "piston blow by". Men det skal jeg ikke si for sikkert.
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1308 på: november 08, 2012, 21:01:14 pm »

Kan "kaste" de gamle og helt ubrukelige cylindre og stempler for dig Eivind  Osteaktig  Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1309 på: november 08, 2012, 21:16:03 pm »

Kan "kaste" de gamle og helt ubrukelige cylindre og stempler for dig Eivind  Osteaktig  Blunker

Skal nok ikke kaste de.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1310 på: november 08, 2012, 21:29:42 pm »

Er det stemplene fra forrige motor?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1311 på: november 08, 2012, 21:32:01 pm »

Igjen.. Du kan måle deg grønn, få "ræva" tall og allikevel få 100hk pr liter.

Gi nå beng i det der, og kjør med nye stempelringer..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1312 på: november 08, 2012, 21:37:42 pm »

Om skjørtene har feil klaring til sylinderveggen vil man få skjørtebank, større klaring, slitasje og riper i sylinderveggen, dårlig komp og oljeforbruk...
Jeg hadde sjekket om sylindrene er bra og evt skiftet stempler. Men nå koster vel et sett med sylindre og stempler det samme :-P
Evt om det ikke er mye riper kan man utvide stemplene slik at klaringen blir riktig.
Problemet et høye temperaturer i stemplet slik at skjørtene utvider seg så mye at de bøyes, når stemplet igjen blir kaldt blir klaringen større.

Underspyling er viktig ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1313 på: november 08, 2012, 21:41:16 pm »

Er du sikker på at veiven ligger 100% sentrert i blokken? Kammen likeså..
Er veiven skeiv? Altså høyere/lavere foran enn bak? er alle delene som roterer eksakt like tunge? Har du helt likt løft på alle 8 ventilene? Flower alle innsug og eksosporter helt likt? Flower alle eksosdelene helt likt? Har du like mye gnist i alle tennplugger?

Jada. Seff litt tull, men allikevel.

Mahlestempel er vel 93,95 i diameter mens sylinderen er 94mm. Det er 5 hundredeler det..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1314 på: november 08, 2012, 21:50:27 pm »

Er du sikker på at veiven ligger 100% sentrert i blokken? Kammen likeså..
Er veiven skeiv? Altså høyere/lavere foran enn bak? er alle delene som roterer eksakt like tunge? Har du helt likt løft på alle 8 ventilene? Flower alle innsug og eksosporter helt likt? Flower alle eksosdelene helt likt? Har du like mye gnist i alle tennplugger?

Jada. Seff litt tull, men allikevel.

Mahlestempel er vel 93,95 i diameter mens sylinderen er 94mm. Det er 5 hundredeler det..

Jeg forstår hva du vil formidle men du kan ikke nekte for at det er en fordel med tette sylinderne. Basic knowlegde. Måtte sjekke instruksjonene til JE og Wiseco og begge anbefaler 0,04" klaring.
« Siste redigering: november 08, 2012, 22:30:05 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1315 på: november 08, 2012, 21:56:15 pm »

Er det stemplene fra forrige motor?

Dette er stemplene (Wiseco) og sylindrene fra Plan B motoren.
« Siste redigering: november 08, 2012, 21:58:43 pm av Eivind (Putte) » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1316 på: november 08, 2012, 22:02:31 pm »

For meg ville ikke 1 hundredel for mye forsvart kjøp av nye sylindre og stempler. Er ikke sikkert du kommer ned på 1 hundredel med nye heller. Nesten nye total seal ringer sitter der også, så jeg kan ikke forstå at det kan bety noe særlig....men det kommer jo an på hvor nøye man skal være så klart.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1317 på: november 08, 2012, 22:11:29 pm »

Er du sikker på at veiven ligger 100% sentrert i blokken? Kammen likeså..
Er veiven skeiv? Altså høyere/lavere foran enn bak? er alle delene som roterer eksakt like tunge? Har du helt likt løft på alle 8 ventilene? Flower alle innsug og eksosporter helt likt? Flower alle eksosdelene helt likt? Har du like mye gnist i alle tennplugger?

Jada. Seff litt tull, men allikevel.

Mahlestempel er vel 93,95 i diameter mens sylinderen er 94mm. Det er 5 hundredeler det..

Jeg forstår hva du vil formidle men du kan ikke nekte for at det er en fordel med tette sylinderne. Basic knowlegde. Måtte sjekke instruksjonene til JE og Wiseco og begge anbefaler 1 hundrings klaring.

Helt enig Kalle.

Men han mister ikke 10hk med 1 hundrings mer..

Så lenge ringene tetter tror jeg han har en velfungerende motor.

Og kan man måle forskjellen mellom stempel og sylindre uten å torque sylindrene?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1318 på: november 08, 2012, 22:22:08 pm »

Og kan man måle forskjellen mellom stempel og sylindre uten å torque sylindrene?

Tror du sylinderne krymper med moment?

Putte, minst 9 av 10 som du spør her hjemme vil fortelle deg at du skal benytte dem du har og at det ikke er verdt å kjøpe nytt for å oppnå mindre klaring. Det er derfor Svensken(e) har, og alltid har hatt, et forsprang på oss.

-BB-
« Siste redigering: november 08, 2012, 22:31:29 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #1319 på: november 08, 2012, 22:23:35 pm »

Hei
jeg fikk dreid opp nye cyl for noen år siden de sa 1 tiendel klaring dette var på Sarpsborg Motorverksted
men som med shimsing av veiv det er bedre med for mye klaring enn for liten klaring Øyerulling
Loggført
Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!