mai 11, 2024, 17:33:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Rikard og Anders 1600 Prosjekt !! Bensinpumpa mater ikke bensin inn i forgasser?  (Lest 7950 ganger)
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: oktober 02, 2009, 17:16:02 pm »

sikkert for at det er en 1621 det
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #31 på: oktober 02, 2009, 18:35:51 pm »

Idag Starta den Gliser Gliser
Men det ble kortvarig glede da, dene ene ventilen satt seg, og gjorde sånn at støtstanga bøyde seg Rekker tunge Så da var det ut med motor, av med topp og få ordna opp med ventilen.
Den fikk seg noen slag også var det fikset Gliser
Så nå er motoren komt inn i bilen igjen, men ikke startet opp enda.
Så i morra kommer jeg til å starte opp på nytt, funker ikke det lagrer jeg bilen for vinteren Rekker tunge
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #32 på: november 08, 2009, 22:54:48 pm »

lenge igjen på prosjektet?

tar gjerne en tur med kaffe og campingstol når den skal inn.  Blunker
Loggført

tlf 90 11 98 33.
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #33 på: november 09, 2009, 14:39:41 pm »

Denne motoren blei faktisk solgt nå nylig den, hehe
Under oppstart så kom det frem at denne nok trengte en større rehabilitering, dvs stempelringer etc...

Så noen andre fikk ta over Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #34 på: november 09, 2009, 14:41:01 pm »

.
« Siste redigering: juli 29, 2010, 10:25:34 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #35 på: november 09, 2009, 14:42:00 pm »

Ikke så rent lite hva? Rekker tunge var det verre enn jeg trodde? hehe
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #36 på: november 09, 2009, 14:45:45 pm »

.

« Siste redigering: juli 29, 2010, 10:25:51 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #37 på: november 12, 2009, 21:27:31 pm »

Ja, dette vraket står nå i deler hos meg på Kjevik... Jeg er veldig fornøyd med motoren bortsett fra et lite skår i gleden som knakk det planlagte budjsettet: Toppene er SØPPEL! På jakt etter nye. Stempelringene som ble nevnt lenger opp, og sylinderne forøvrig, var overraskende bra! Jeg setter alikevel på et nytt sett da jeg har dette fra før av.

Blir linjeborring og totalt vekjustering og balansering av alt som beveger seg inni der. Blir et bygge der jeg vil bruke opp de deler som er igjen på "lageret". Smeller på et nytt 1600 sylindersett, nye lager og en Scat C-35-kam jeg ikke har tatt i bruk ennå. Blir et raskt og greit bygge med porting på slump. Motoren blir for å ligge breit med i vinter.
Med kompforhld på ca. 10:1, fornuftig porting, et greit "glasspak"-anlegg og et par 36-gassere håper jeg på rundt 80 Hk og et morsomt dreiemoment.

Motoren vil bli vurdert solgt når 1915-maskinen får plass i hekken på 03-en.
« Siste redigering: november 12, 2009, 21:30:37 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #38 på: november 13, 2009, 11:56:51 am »

Dette hørtes veldig veldig bra ut!! Gliser
 untatt toppene da selvfølgelig!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #39 på: november 13, 2009, 12:06:41 pm »

Ja, toppene sprakk budsjettet gitt... Men, da har jeg noe å ødelegge når jeg skal teste det nye freseverktøyet jeg får tilsendt neste uke!

Har du funnet noen andre topper forresten?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #40 på: november 13, 2009, 12:19:39 pm »

Nei, dessverre ingen av de jeg har hørt med så langt hadde, bare enkelport topper alt sammen.
Så nå skal jeg putte hodet i bløt å kikke gjennom adresseboka en gang til å sjekke om det er noen jeg kan kontakte! Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #41 på: november 13, 2009, 12:22:08 pm »

Ok, det var leit sålangt da. Men setter virkelig pris på at du sjekker kontaktene dine. Hva med Master Raaen oppi Darbu?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #42 på: november 13, 2009, 12:23:43 pm »

Tenkte akkurat det samme!
Han får en sms fra meg NUHH! Gliser Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #43 på: november 13, 2009, 12:27:52 pm »

Flotters. Han er nok på jobb på Gardermoen nå, men han svarer sikkert når han kan.

By the way, i den motoren jeg kjøpte av deg har det vært bensin i olja! Alt tyder på lekkasje i bensinpumpas membran og at noe har blitt pumpa ned i blokka. Det lukta fuel når jeg spretta buken på dråget!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #44 på: november 13, 2009, 12:30:55 pm »

Hehe, nei det tviler jeg ikke på heller!
Veit ikke om det har noe med saken å gjøre, men da jeg skulle bytte bensinpumpa, så fulgte hele bakelitten med opp hehe!
Det er temmelig sjeldent!
Men var nok membranen som har hatt sine bedre dager ja Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #45 på: november 13, 2009, 12:33:38 pm »

Det kan vel bare være pakninger som har "limt" ting litt sammen over årene. Selvom original-vw-bakelitten bleier å måtte knuses ut...

Dessuten var pumpestaget som går på fordelerdrevet til pumpa satt feil vei nedi bakelitten! Var da jeg begynte å tvile på deg, Rikard, hehe...

Nybegynnerbrøler?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #46 på: november 13, 2009, 12:36:28 pm »

Ja, Espen nevnte det!
Har aldri rørt det staget en gang! hehe
bare flytta over pumpa, så det var veldig rart!!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #47 på: november 13, 2009, 12:40:15 pm »

da får vi skylde på forrige eier da! Noen har ikke skjønt hva de holder på med i alle fall, det er helt sikkert...

Lurer på hvordan støtstangrøra kan ha blitt bulket. Støtstengene var hele og rette, men noen steder har de blitt litt neddreid pga. støtstanga som har blitt bøyd. De blei rulla over glassplate og funnet brukbare.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #48 på: november 13, 2009, 12:44:20 pm »

Ja, dette lurte jeg veldig på selv!!
For som sagt så satte den ene ventilen seg, å da bytta jeg støtsanga og støtsangrøret til eksosventilen på sylinder 2.
Det røret var nesten trøkkt flatt! Jeg skjønte ingenting, hehe

Men det virker som om denne motoren har blitt offer for litt såkalt "hastemekk" en gang i tiden.
Det vi gjorde med den, var å bytte olje, lakke og bytte bensinpumpe!.
Også den støtsanga og ventilen da Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #49 på: november 13, 2009, 13:10:09 pm »

Den ene eksosventilen satt trangt som faen i ventilstyringa ja. Jeg vet ikke hvorfor... Det interessante er at samtlige 4 eksosventiler har fått tykkere stamme, og da har styringene blitt byttet en gang i tiden eller bosjet opp til større dim, antakelig 9 mm.

Dette har jeg aldri sett før, så det var litt morsomt. Lurer på hvorfor det er gjort. Mulig det går seg til emd en vask, ellers må jeg få brosjet opp den trange styringa. Det er ikkeno problem. Jeg skal ta en noe nermere titt på toppene. Skal sandblåse rundt sprekkene og se enda nermere på omfanget for å ta en endelig beslutning. Men jeg vil aller helst ha nye topper på denne...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #50 på: november 13, 2009, 13:20:07 pm »

Nei, du jeg veit ikke, men den ene eksosventilen satt seg med en gang! og gikk veldig trått!
Det skjønner jeg godt Blunker
Skal fortsette å leite Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!