Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
|
121
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs
|
på: mai 06, 2013, 20:37:17 pm
|
Ble litt jobb i dag også. Da er jeg kommet i mål med giroverføring. Det var ikke pent nok gjort fra før så jeg rett og slett dreide ei hylse så nå ser det helt greit ut
[attachment=1]
[attachment=2]
|
|
|
122
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs
|
på: mai 05, 2013, 18:59:51 pm
|
Lækkert - som vanlig! Bare og komme innom med sveiseapparatet når det sitter kasse i min.../
Spørs nok om at du må kjøre deg en Trøndelagstur Dette får vi til. Må vel gjøre det samme på Eivind sin bil også. Vi får ha en Type4 samling og gyve løs
|
|
|
123
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs
|
på: mai 05, 2013, 17:58:24 pm
|
På tide med litt opptadering selv om det ikke er så spennede kanskje. Det går fremover selv om det går saaaaakte Har vært litt komplikasjoner mellom han som skal lakkere og hans arbeidsgiver nettopp pga av denne bilen. Nå har det heldighvis løst seg. Han har kjøpt seg eget slipeutstyr så han gjør alle sparkling og sliping i min garasje, og blir flyttet til lakkverkested når det skal grunnes og lakkeres. Har et håp om at den er ferdig lakkert i slutten av denne måned. Det meste er ferdig sparklet og slipt. Etter mange år søk kom jeg endelig over en 930 girspak. Det har vist seg at de er helt umulig og oppdrive, men den dukket opp i posten for noen dager siden. Har egentlig aldri vært helt fornøyd med hvordan giringen fungerte men slo meg til ro at det funker så får jeg ordne dette senere. Har til nå brukt 901 spak med modifisert revers sperre. Da var det bare å gyve løse igjen. Ville ordne dette før det kom lakk på bilen da det ble litt kapping og sveising i gulvet. Denne måtte senkes slik at riktig avstand ned til akslingen bakover ble riktig. Dette har med forholdet sideveis og lengdeveis blir riktig i forhold til hverandre. Så da måtte jeg ta noen bilder igjen [attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] [attachment=4] Synes jeg måtte lage en plate som fyller igjen hullet slik at teppet ikke henger i luften foran spaken og dessuten tenkte jeg på at man svekker en kanal som sikkert har en funksjon på stivheten [attachment=5]
|
|
|
124
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: ATS 7x15
|
på: mai 02, 2013, 17:36:42 pm
|
Det ble tøft! Den dim'en du har på er nærmere original rulleomkrets, men tror 60 profil hadde sett enda bedre ut....
JA, det hadde det
|
|
|
125
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Alufelger type ATS eller lignende til 412
|
på: april 30, 2013, 22:40:23 pm
|
Takker! Da er det vel 7" jeg skal ha:). Hva tror du om kombinasjonen 5,5 og 7?
Joda, bedre enn vanlig stålfelger. 7" foran er helt perfekt men du kan jo begynne med dette oppsettet og utvide når du kommer over 7" senere Ser ut som at det blir 4 stk 7". Har du en formening om dekkdim her? Hvordan høres 205/65-15 ut? Jeg hadde 205/60-15 på min 412 tidliger og det var helt perfekt. 205/65 vil se litt høyere ut. 205/60 har penere høyde i forhold til bredde. Ser litt fetere ut og så er det vel en litt mere kurant dim å få tak i
|
|
|
127
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: porsche ratt
|
på: april 19, 2013, 10:43:21 am
|
Gå inn på Porsche Senter Son. Tidligere Autotuning og søk opp Odd Sembstrøm. Send han en Mail og spør om ratt eller hva dette måtte være. Der finnes det sinnsykt mye deler til eldre biler.
|
|
|
128
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 412 Coupe Carrera
|
på: april 11, 2013, 13:43:54 pm
|
Fikk noen flotte deler her om dagen, som må prøves ut når bilen er i drift
Disse er "made in Norway" spessielt for 411/412!
Åhhhh, sånne vil jeg ha å
|
|
|
129
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 412 Coupe Carrera
|
på: april 08, 2013, 18:25:08 pm
|
Hiv bremsepumpene bak og kjøp nye. Lillemo kjøpte nye på Biltema til kr 129.- pr.stk. Var fra en Polo model. Se i katalogen. Der står dim. Skal vel være 19.05 mener jeg
|
|
|
130
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvilket svinghjul på kombinasjonen type 4 motor og Porsche 915 kasse?
|
på: april 08, 2013, 18:22:41 pm
|
Lufta en runde manuelt i går, men sliter med luftenippwl bak som ikke er helt god. Kommer ikke ut noe luft på de nipplene vi fikk opp (etter noen ender med lufting). Det kommer heller ikke ut noe væske rundt hovedpumpa. Bremsebånd bak er juster så der skal det ikke de store vandringen. Men det er fortsatt lav pedal, som lar seg presse i bunn.
Noen som har tips? Må jo selvsagt få opp siste nippel og få luftet der, men har ikke helt trua...
Feil tråd vel
|
|
|
134
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL
|
på: mars 04, 2013, 21:14:48 pm
|
Jeg har kliss nye 48 IDF liggende hvis du vil prøve helt nye.
Takk. Men det er umulig å montere på IDF på IDA innsug. Ja, det stemmer. Tenkte ikke på det
|
|
|
136
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: mars 02, 2013, 10:19:24 am
|
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å bry meg om å kommentere denne tråden men blir flau av å høre alle de utrolig teite forklaringene. . Kan ikke dere som absolutt skal stroppe stumt bare gjøre det da og gi bengen i å forklare hvorfor. Det blir sagt så mye dumt at man blir helt skremt. Noen bare helt nedsnødd.
Har fraktet biler på henger i 30 år og de bør absolutt få lov å ta opp fjæringen selv. Se bare på bilfraktere. Hadde det å stroppe stumt vært tingen hadde de gjort det.
Det blir ihverfall feil å sammenligne en bil men en tusen liters halvfull tank med en bil. Den har jo helt andre sidekrefter.
Ser dere ikke dette??? Eller er det helt tomt. Nei, dere guttunger som jeg regner med dere kan umulig ha holdt på mye med transport.
Gjør som dere vil men ikke belær de andre hvordan det skal gjøres.
|
|
|
139
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 412 blir til VW 612 Rs
|
på: februar 09, 2013, 14:15:10 pm
|
Litt julekveld ble det i dag Nye 964 kammer kom i posten i dag. Juhu...... Ellers så var jeg innom lakkereren i dag for å se hvordan det går. Må si at hjulbuene blir utrolig frekke [attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] [attachment=4] [attachment=5]
|
|
|
144
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Å bruke oppvaskmaskin som delevasker
|
på: februar 02, 2013, 19:18:52 pm
|
Et av de svenske bladene, muligens Classic motor, hadde en liten artikkel om hvordan man laget lukket system på en gammel vaskemaskin. Tror de satte inn en pumpe som pumpet vannet opp i en beholder på toppen av maskinen, og så var det bare fall inn igjen. Det sto i Jim's mekarhørna... Fant noe på et forum der noen hadde brukt en 20 liters kanne som var plassert på toppem av maskinen. Det bare sirkulerte vi denne uten noe modifikasjoner så dette hørtes ut som en grei løsning.
|
|
|
145
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Å bruke oppvaskmaskin som delevasker
|
på: februar 02, 2013, 15:09:37 pm
|
De av dere som gjør dette. Hva gjør dere med vannet. Slipper det bare ut i avløpet? Er det mulig å få det til å resirkulere og på en eller annen måte koble ut slik at den ikke tømmer seg. Da kan man bruke mere egnet væske som man bruker i delevaskere.
|
|
|
146
|
Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Noe av det råeste:)
|
på: januar 18, 2013, 03:17:30 am
|
Hos Singer må man stille med bil. De driver bare med ombygging. Man kan stille med 964 helt opp til siste modell før 993 tok over. Tror 964 ser litt annerledes ut på sidene under dørene. Studerer man div bilder ser man at kanaler og skjermer er trekkt noe lenger ned for å skjule 964 lavere gulv. Det avslører vel egentlig om de er bygd på 964 plattform eller eldre.
|
|
|
|