mai 17, 2024, 00:18:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Levert inn skilt - må jeg ta EU før jeg får de ut igjen?  (Lest 2403 ganger)
Fjøslukt
Juniormedlem
**
Innlegg: 54
Bosted:


Vis profil

« på: august 16, 2008, 20:01:22 pm »

Hei,

pga bilen ikke var i stand til EU kontroll, leverte jeg inn skiltene slik at bilen ikke ble avskiltet.
Nå er den klar til EU kontroll, så det jeg lurer på er om jeg må hente ut prøveskilter, og godkjenne bilen før jeg får ut skiltene.

Eller får jeg ut skiltene, og deretter et skriv om at bilen skulle vært vist til kontroll for lenge siden?
Loggført
Johnny Oeen
Seniormedlem
****
Innlegg: 280
Bosted: Sogndal



Vis profil
« Svar #1 på: august 16, 2008, 20:43:21 pm »

Dersom den opprinnelige måneden som bilen skulle vert kontrolert innen er forbi, trur eg du må eu-godkjenne bilen før du får utlevert skiltene.
Loggført

JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #2 på: august 16, 2008, 20:57:04 pm »

Dersom den opprinnelige måneden som bilen skulle vert kontrolert innen er forbi, trur eg du må eu-godkjenne bilen før du får utlevert skiltene.

Det er reglene, ja.

Men to ganger har jeg opplevd at det bare er å få ut skiltene likevel. Damene ba disken må manuelt sjekke om EUen er OK, og kjenner kanskje ikke den regelen godt nok. Den ene gangen gikk det greit, den andre ble det stopp men jeg sto ved disken med skiltene i hånden ("Øyyy - du må jo ha PKK først!).

Du kan jo prøve å gå rett inn å be om skiltene dine - verd et forsøk. EU-kontroll må du ha, men du slipper de hersen 250 kr pr dag til prøveskilt for å få tatt kontrollen.
Loggført
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: august 18, 2008, 11:31:18 am »

HUSK!!

hvis du har levert inn skiltene så lagrer de de bare i 6mndr før de makuleres, hvis du ikke spes har bedt om å ha de lengre

(noe forskjellig praksis fra BT til BT)

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #4 på: august 18, 2008, 15:33:48 pm »

hvordan er det med biler som skiltene er bestilt inndratt? Blir det ekstra penger ut for å få skiltene på den igjen?
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #5 på: august 18, 2008, 18:08:13 pm »

hvordan er det med biler som skiltene er bestilt inndratt? Blir det ekstra penger ut for å få skiltene på den igjen?

Da må du betale et såkalt "Påskiltingsgebyr". Kr 1200,-  Gråter

Kristin Halvorsen finner sikkert noe bra å bruke pengene dine til.



Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #6 på: august 19, 2008, 23:42:40 pm »

Uhm.. Bestilt inndratt? Bilen din har jo skilta, og manglar ein EU-kontroll for å få beholde dei. Eller har du levert dei inn no..?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!