mai 03, 2024, 21:22:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bytte av foringer  (Lest 1440 ganger)
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« på: februar 12, 2008, 17:47:41 pm »

Hallo Glad

Det er snakk om en 1302s.
Jeg holder på å bytte foringer rundt hele bilen og har 2 stk igjen. Det er de indre foringene på bærearmene framme. Disse trodde jeg skulle bli de enkleste å få ut, men den gang ei.
Det ser ut som det sitter en jernring rundt denne foringen i ytterkant på begge sider og jeg får ikke rikka på foringa en mm. Har prøvd å ta ut hylsa i foringa først, men den sitter like godt. Rekker tunge

Er det presse som er tingen her, eller er det noen lure triks her Hæ

Mvh
Loggført
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 12, 2008, 18:41:27 pm »

Propanbrenner funker også.
Brenn bort gummien, så klarer du deformere metallhylsen slik at den blir løs.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 12, 2008, 19:59:09 pm »

De nye skal jo inn også, de presser normalt disse inn rimelig på et lokalt bilverksted om du kommer med armene løse.
Loggført
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #3 på: februar 12, 2008, 20:33:12 pm »

Ja, tenkte på å borre rundt gummien for så å bare slå bort metallringen med en meisel. Men tenkte i første omgang å få de ut hele, siden de er helt fine.
Kjøpte et sett med foringer i urethane og siden jeg skulle bytte ut noen i urethane så tenkte jeg å bytte alle. og ta vare på de indre foringene som er strøkne.


Men hvis dette viser seg å være et problem for den vanlig mannen i gata uten presse, så er det den enkleste måten å gjøre det på Osteaktig
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: februar 14, 2008, 10:05:12 am »

Tror nok du skal slite med å få ut disse hele ja, hadde samme problemet da jeg byttet til urethane på min 1302. Vi brukte propanbrenner og brant opp gummien med denne, så kuttet vi i metallringen og fikk denne ut.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #5 på: februar 14, 2008, 18:11:03 pm »

Da er valget enkelt Blunker Takker for svar alle sammen Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!