mai 03, 2024, 19:57:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Delenr på 1300 og 1600 topp ?  (Lest 2025 ganger)
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« på: februar 17, 2008, 12:50:16 pm »

Da har jeg fått av toppen på min 1300 motor, Men det viser seg at når jeg samenigner den med en 1600 topp ( som jeg har blitt fortalt det er ) Så er dem helt like i ventiler å passer rett på motoren som skal vere en 1300. Så jeg lurer på om noen vet eller har mål eller delenr på 1300 eller 1600 topper så jeg kan finne ut hva jeg har. Det kan jo hende det er blitt bytta syl å topper på min 1300 til 1600 en gang i tiden, Eller så har jeg kjøpt enda en 1300 topp Øyerulling

Kan noen hjelpe meg med dette ?
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #1 på: februar 17, 2008, 12:57:43 pm »

Foresten det virker som det har vert lekasje mellom syl å topp på syl 3. Det var veldig mye olje søl nederst i toppen å det syns at det har blåst ut der. Motoren var også veldig sølete under den sylinder'n. Skal det vere noen pakning eller shims melom syl å topp ?

Var ikke det på min ihvertfall
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #2 på: februar 17, 2008, 17:04:07 pm »

Er ikke sikker,men alle dobbelport topper er vel like. Hæ
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 17, 2008, 18:17:44 pm »

Foresten det virker som det har vert lekasje mellom syl å topp på syl 3. Det var veldig mye olje søl nederst i toppen å det syns at det har blåst ut der. Motoren var også veldig sølete under den sylinder'n. Skal det vere noen pakning eller shims melom syl å topp ?

Var ikke det på min ihvertfall

Det skal i utgangspunktet ikke være noe pakning der nei. det hender det blir brukte en slags kobber-ring tror jeg som pakning.
Satt mutterene løst på toppen?
Loggført

VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #4 på: februar 17, 2008, 19:04:09 pm »

Det må da vere en pakning der vel ? Det er bare en syl som har vert tett, alle de tre andre har det vert mye lekasje på. Skal legge ut bilder av toppene i kveld så dere kan se hvordan det ser ut.

Mutterne satt ikke veldig hardt, men dem satt ikke like hardt alle sammen. Så det har nok vert en knoteper å skrudd der før Gliser
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: februar 17, 2008, 19:05:14 pm »

Er ikke sikker,men alle dobbelport topper er vel like. Hæ

Hvorfor svarer du på masse som du helt åpenbart ikke har peiling på?
Loggført
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #6 på: februar 17, 2008, 19:17:41 pm »

Er ikke sikker,men alle dobbelport topper er vel like. Hæ

Hvorfor svarer du på masse som du helt åpenbart ikke har peiling på?
Sorry meg.Svarte bare det jeg meinte.Visste ikke at det plaga deg. Øyerulling Skal ikke gjenta seg!!!!
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: februar 17, 2008, 19:34:37 pm »

Det plager ikke meg i det hele tatt, helt sant.
Men tenk på at det du skriver leses av mange, også folk som har mindre greie på ting enn det du har. Og da tror mange at en fyr med masse innlegg sikkert har greie på det han skriver, og så setter de i gang med stø kurs mot avgrunnen.
Dette gjelder IKKE bare deg tovwair og var IKKE ment som noe personangrep...
Loggført
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #8 på: februar 17, 2008, 19:43:57 pm »

Skjønner poenget.Har aldri bygd om fra 1300 AB til 1600 sjøl,så var ikke sikker.Ser nå at jeg burde skrevet det tydeligere...
Loggført
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #9 på: februar 17, 2008, 20:41:57 pm »

Her er bildene av hvor ille dette ser ut. Som dere ser så er det tre sylinder som det har vert lekasje i å en som har vert tett, den som har vert tett har det alderi vert noe tull med, den har godt bra. De tre andre har ikke godt bra noen gang etter jeg kjøpte bilen. Tror dette er årsaken til problemet, eller er noen helt uenig ?


* HPIM5780.JPG (78.87 KB, 315x240 - vist 192 ganger.)

* HPIM5771.JPG (74.38 KB, 315x240 - vist 176 ganger.)

* HPIM5767.JPG (84.87 KB, 315x240 - vist 203 ganger.)
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!