mai 07, 2024, 07:24:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilken type fordeler type 4 motor ?  (Lest 1238 ganger)
t3fast4
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: februar 27, 2013, 09:33:33 am »

Holder på og skal sette sammen en 2 liter GE type 4 motor med fordeler med en 3-pins kontakt på siden. Finnes det noen "erstatning" for denne, eller er det kun å overhale original som gjelder..?? Denne har vacuumklokke med 1 tilkobling. Kan man bruke en med 2 vacuumtilkoblinger,og bare la den siste stå "åpen"...?
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1 på: februar 27, 2013, 09:48:02 am »

Stå åpen blir vel uansett feil, må eventuelt plugges. Kjenner ikke disse godt nok til og si om begge vakumtilkoblinger påvirker fordeler på samme måte
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
t3fast4
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: februar 27, 2013, 12:38:56 pm »

Vet sannelig ikke jeg heller. Jeg får vel prøve å konvertere en original innsprut fordeler med elektronisk tenning og oppshining, så får man se hvor det bærer. Regner med at den originale fordeleren gir en form for tilbakemelding som må være der. Glad
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #3 på: februar 27, 2013, 12:47:50 pm »

009 har i hvertfall ikke jeg gode erfaringer med på type 4, har sett andre med dårlig erfaring der også.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #4 på: februar 27, 2013, 14:32:22 pm »

visst det er en fordeler med stifter for innsprutet må du bruke denne til innsprutet.Det virker ikke uten visst du har det gammle d-jetronik systemet som satt i 411E og volvoB20E.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
t3fast4
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #5 på: februar 27, 2013, 15:08:55 pm »

Dette er ikke det gamle innsprutet som på 411/412 ,men den "litt" mere "moderne" med luftmassemåler som ble levert på 1,8 innsprut 412 i 1974 (muligens US modell) og Buss med 2,0 innsprut av samme type. Hjernen ser nesten ut som en digi-jet eller noe slikt (samme type connector)  Glad
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #6 på: mars 01, 2013, 13:04:32 pm »

Da kan du jo bruke hvilken fordeler som helst.men den orginale er jo tilpasset med hensyn til vakumopptrekk og sentrifugalvekter.Men en fordeler fra vasserbokser dj motor vil nok fungere godt den er jo elektronisk,kan anbefales god gnist får du og ingen tull med stifter heller.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
t3fast4
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #7 på: mars 01, 2013, 14:19:14 pm »

Da blir det nok så jeg går for ny/pent brukt Wasserfordeler. Takker 1303SS. Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 02, 2013, 22:52:17 pm »

Har selv kjøpt ny Empi 009 og satt på en 2liter T4. Må si at der funka det bra.
Men den motoren er ikke original. Går med endel høyere komp og har 2x40mm weber
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
t3fast4
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #9 på: mars 03, 2013, 11:43:42 am »

Jeg har tenkt å bruke den originale innsprutingen fra GE motoren, og prøve å få den til å gå brukbart. Blir kanskje skiftet til 96 cyl sett og noe småtteri.. men ingen seriøs ombygging foreløpig. Det blir til høsten/ vinteren. Har tidligere vært mest fornøyd med fordelerere med vacuum-advance. Glad
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!