mai 08, 2024, 12:22:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hakk i ventiene  (Lest 1101 ganger)
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« på: juni 14, 2011, 22:06:23 pm »

holder på å overhale motoren og i den anledning slipe opp ventilene. kjøpte slipepasta osv. på biltema. men når jeg tokk av ventilene var den mange brenn merker/ hakk i ventilen hvor den er i kontakt med hullet til ventilen ( der det skal være tett ) er dette vanelig. blir det onkelig tett igjen ?
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1 på: juni 14, 2011, 22:10:24 pm »

da må du nok ha toppa dine inne til en fresing av ventilseta
og sliping av ventiler for og få dette ordentlig tett!
men du kan prøve med pasta og bruke en drill som du spenner
fast på ventilstammen,du kan jo ha flaks!
Loggført

Vw 1302
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #2 på: juni 14, 2011, 22:12:13 pm »

får prøve alternativ nr 2 først Rekker tunge
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #3 på: juni 14, 2011, 22:14:56 pm »

Ikke uvanlig nei , brente ventiler av for stramt justerte ventiler, feiltenning eller for mager blanding. Blir det tett , ikke fanken. Ihvertfall ikke før du har kosta mer penger i sliping av ventilene dine i maskin, enn nye ventiler koster. Trøsten er at det sikkert er kun eksosventilene som er brent, og at det sikkert er noen som har liggende noe pent brukt du kan bruke ,om du ikke har en high performance målsetting.
Loggført

Seaside VW Klubb
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #4 på: juni 14, 2011, 22:23:30 pm »

nei det er en orginal 1500 som skal forbli det en stund til. har en kompis som har dreiebenk og ganske peil, er det mulig å slipe ventiler på den ?
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #5 på: juni 14, 2011, 22:59:23 pm »

Synes planene dine blir mere og mere grumsete.
Er det ikke heller bedre å skaffe en hel motor som funker snart? Er noe som heter å spare seg til fant..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #6 på: juni 14, 2011, 23:03:52 pm »

nå har jeg kjøpt inn deler til veiva og pakninger osv så nå overhaler jeg hele dritten
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: juni 14, 2011, 23:11:20 pm »

nå har jeg kjøpt inn deler til veiva og pakninger osv så nå overhaler jeg hele dritten

Tror ikke vi har samme syn på hva en overhaling er..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: juni 15, 2011, 05:49:16 am »

nå har jeg kjøpt inn deler til veiva og pakninger osv så nå overhaler jeg hele dritten

Tror ikke vi har samme syn på hva en overhaling er..
x2
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #9 på: juni 15, 2011, 16:07:03 pm »

lager heller en liten prosjekttråd så slipper jeg så mange spalter og dere kan rope hvis jeg gjør noe helt feil.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,36356.0.html
« Siste redigering: juni 15, 2011, 20:14:44 pm av røed » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!