KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #30 på: januar 21, 2008, 16:40:18 pm » |
|
man skal ikke undervurdere en Aanonsen vekt fra -50 tallet. men den vekta der er vel ikke egnet for mer enn å lage en god porsjon Mazariner og Gulrotkake
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #31 på: januar 22, 2008, 00:43:47 am » |
|
sveist inn plater i hjørnene bak. på med grunning og kit også slipt mesteparten av taket stålblankt siden det har vært lakkpest/fuktbobler i lakken.Vært mest sannsynlig lagret med pressening over...de som har hatt en anstendig mengde skrittsopp , vet att innestengt fuktighet er noe dritt. var noen passe store rustblemmer på taket også..
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
riskyer
Supermedlem
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
|
« Svar #32 på: januar 23, 2008, 18:26:56 pm » |
|
jeg tror jeg har noen 996 felger liggende 18"(sorte),men veit ikke om du får plass. har du korta inn bakstillinga?Har forresten noen chromma 17" cup 1 felger(rette) som kanskje passer bedre.Hvis intressert kan jeg se om jeg har bilder. Helt vannvittig kult bygge forresten,stå på,det er ikke alle som orker et sånt prosjekt!
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #33 på: januar 23, 2008, 19:56:46 pm » |
|
klar for noen bilder av hjul ja.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
riskyer
Supermedlem
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
|
« Svar #34 på: januar 23, 2008, 21:00:52 pm » |
|
Detta er det ene settet med 17" felgane er helt ok,men passer litt dårlig på bilen på bildet etter at den blei bredda med 14"De andre var visst litt for breie tror jeg 10,5" bak og 9 foran
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
Ex58panel
Nybegynner
Innlegg: 26
Bosted: Lørenskog
|
|
« Svar #35 på: februar 19, 2008, 08:35:49 am » |
|
Hva skjer her da? Er vel snart klar for prøvekjøring nå.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
|
« Svar #36 på: februar 19, 2008, 09:41:37 am » |
|
Tangen er på ferie - så skjer det noe der så er det å regne som et mirakel...
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Anders Peder
|
|
« Svar #37 på: mars 04, 2008, 17:44:13 pm » |
|
er han fortsatt på ferie?
|
|
|
Loggført
|
Vw Boble type 1 1965 Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007
tlf: 90738323
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #38 på: mars 04, 2008, 20:22:26 pm » |
|
hjemme nå vært avgårde og fått inspirasjon...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
FUSENTAST
Supermedlem
Innlegg: 648
Bosted:
Trønder i eliksir
|
|
« Svar #39 på: mars 04, 2008, 23:45:24 pm » |
|
hjemme nå vært avgårde og fått inspirasjon...
Siden det er snakk om en ambulanse....HVOR HAR DU VÆRT...?
|
|
« Siste redigering: mars 05, 2008, 11:21:00 am av FUSENTAST »
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #1
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #40 på: mars 05, 2008, 11:02:36 am » |
|
vet ikke helt..men de tok på meg en trang trang trøye og jeg følte meg full hele tiden
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
FUSENTAST
Supermedlem
Innlegg: 648
Bosted:
Trønder i eliksir
|
|
« Svar #41 på: mars 05, 2008, 11:13:14 am » |
|
vet ikke helt..men de tok på meg en trang trang trøye og jeg følte meg full hele tiden
Var det usansynlig lange armer på den...?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #1
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
|
« Svar #42 på: mars 05, 2008, 11:17:55 am » |
|
Sikkert den nye skjorta til DKL-gutta..
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #43 på: mars 05, 2008, 11:27:48 am » |
|
Var det usansynlig lange armer på den...?
stemmer..
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #44 på: mars 20, 2008, 01:09:19 am » |
|
Produktiv dag i verkstedet. Endelig i gang igjen etter en laaaang ferie og dertil modus. Kommet videre med MOtor prosjekt som etterhvert skal inn i bussen I dag har det blitt grundig rengjøring utv/inv av blokk , grunning og lakk av blokk. Fikk også satt sammen blokkhalvdelene. Kjekt med 2K lakk. 1 time etter lakk/tørk så var blokka i stativet og påbegynnt sammensetning. Toppstrøket/lakken er en vått-i-vått sealer/grunning som er godkjent av bl.a MB/volvo som toppstrøk inv i bl.a motor rom etc. Tørker på ett blunk og gir en fin finish + slipper irr og dritt + letter renhold. Det er montert en hydraulisk "hi-rev" kam i denne motoren og har fått tak i noen hydrauliske løftere som skal tåle 6500-7000 o/min Har også dreid/montert trigger hul til den tenningsopplegget Tipper å teste denne motoren i Varianten ganske snart.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #45 på: mars 20, 2008, 01:17:04 am » |
|
nice :-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
1302R
Seniormedlem
Innlegg: 283
Bosted: Stord
|
|
« Svar #46 på: mars 20, 2008, 01:28:13 am » |
|
lekkert
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold
|
|
« Svar #47 på: mars 21, 2008, 13:26:27 pm » |
|
Sweet!
Har mang en gang samlet inspirasjon fra tråden din på tuju og her.
Når har du planer om å få den klar til testing?
Red: den malinga du brukte på motoren, hvor handler du den?
|
|
« Siste redigering: mars 24, 2008, 10:04:33 am av BT »
|
Loggført
|
Member #1 /Spliths venner
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #48 på: mars 24, 2008, 23:10:46 pm » |
|
Sweet!
Har mang en gang samlet inspirasjon fra tråden din på tuju og her.
Når har du planer om å få den klar til testing?
Red: den malinga du brukte på motoren, hvor handler du den?
Jeg får tak i lakkprodukter via ett lakkverksted.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #49 på: mars 24, 2008, 23:17:45 pm » |
|
kommet videre på motor. Denne motoren er den som stod i den brune ovalen min , og i dag gikk jeg på toppene. En indre ventilfjør var knekt. ellers så det greit ut. Portet også bittelittegrann. mest i å slipe bort støpekanter i eksos og tok opp innsug littegran. gikk over alle ventilene og dreide/slipte de litt smooothere. og pusset litt kanter ved ventilsetene hjelper kanskje ikke stort... men har sett flowtall på ca 10% forbedring på dette. og det sier jeg ikke NEI til. ellers begynnt å montere sammen syl/stempel
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #50 på: mars 26, 2008, 00:35:07 am » |
|
mere motorbygging Grunnet/Lakket toppene og montert disse. Fikk også målt til lengde på støtstenger Kortet ned de org i dreibenken og presset de sammen i pressa. sparte vel 89US$ der
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gaston
Supermedlem
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #51 på: mars 26, 2008, 00:44:31 am » |
|
Flink gutt! Spennende prosjekt
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #52 på: mars 28, 2008, 18:17:08 pm » |
|
da har jeg fått tak i hjul til børsa. På vei.... Porsche Boxter hjul 7" og 8,5" x 17" . får se åssen det tar i vei bak ....mulig litt bredt?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #53 på: mars 30, 2008, 22:56:56 pm » |
|
fiklet litt i helga med fylling av olje på hydrauliske løfterene og lufting av disse. ellers montert litt mere deler på motor. laget brakett til giveren til den fordelerløse tenninga (da denne motoren også skal inni varianten snart og blokkene er ikke helt like der denne er festet grunnet tidligere modifiksjoner) Dreide også en liten buttplugg til hullet der fordeleren stod.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #54 på: mars 30, 2008, 23:30:04 pm » |
|
stilig :-) den plugget til fordeleren, kan du lage en til av den? Har ikke greid å finne noen som selger sånne
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #55 på: mars 30, 2008, 23:56:25 pm » |
|
takk for pmen. den braketten som sitter over bensinpumpehullet, fester du vr sensoren rett i den?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #56 på: mars 31, 2008, 00:01:12 am » |
|
det er en bangla løsning som måtte til på denne blokka , da den delen som brakketten egentelig skal sitte i er borte. så hadde noen deler fra forrige bygg(ovalen) og mekket til en midlertidlig løsning
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #58 på: april 01, 2008, 23:49:10 pm » |
|
en litt annen verden , men det er der jeg har fått inspirasjon fra ja.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #59 på: juli 11, 2008, 13:51:52 pm » |
|
Skjer det ingenting eller er det berre dårleg med oppdatering?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
|