november 10, 2024, 21:41:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva tipper DU sluttvekta blir på 1302RRR "Curb weight"
450-499 Kg - 4 (3.3%)
500-549 Kg - 15 (12.4%)
550-599 Kg - 19 (15.7%)
600-649 Kg - 37 (30.6%)
650-699 Kg - 30 (24.8%)
700-749 Kg - 14 (11.6%)
750 Kg ++++ - 2 (1.7%)
Stemmer totalt: 121

Sider: 1 ... 35 36 [37] 38
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302RRR  (Lest 411802 ganger)
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #1080 på: juni 23, 2016, 15:22:40 pm »

Smør med Kjedespray anbefalt for o-ringkjede Fordel å smøre når kjeden er varm.Men smør godt å la tørke.Du har vel heller ikke problem med regnvann som vasker ut fettet i kjeden så smøring må ikke skje så ofte.Den kjeden din vil ha lang levetid.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1081 på: juni 24, 2016, 12:45:37 pm »

vasker kjedet med parafin og børste. tørker av det med ei fille. smører så med kjedesmørning du får hos mc-forhandler.


Hvis du må vaske kjedet, har du smørt for mye Blunker For 20 år siden, var det ingen som dreiv med denne idretten, som vasking av kjede har blitt i dag.

Jeg har god erfaring med Motul og Valvoline sin kjedespray. På Motul'en har jeg kjørt over 2000km før det var nødvendig å smøre igjen, i fint vær. Den legger seg som en grå hinne på rullene, når rullene begynner å bli  litt blankere, er det på tide å smøre på nytt.

Skal nevnes at forskjellen på ett usmørt kjede og ett godt smørt kjede, kan være opptil 2-3 hk i benk.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1082 på: juli 04, 2016, 13:27:23 pm »

sjekket kjede nå før kjøring i helga.
er som dere sier lite møkk.  hadde strekt seg bittelitt men det er vel normalt på nytt kjede.  smurte bare opp

så sist lørdag ble det bare 15 runder før første innkjøringsproblem dukket opp.  giring blei ikke noe bedre selvom jeg justerte flatshift opp og ned
endte med att jeg mistet alle gira.
heldigvis bare ett parti på brakett til servo motor som styrer giring som røyk så serv motor hang bare i ledning. Glad
har demontert å i gang med forsterkning.  er nok mye mer krefter i den lille servo motor enn det jeg antok.  håper dette gjør susen med giring. plate har flexet frem og tilbake og tilslutt røket. så blei litt tid i camper. fikk også montert og testet logfunkjson med megasquirt.


* 20160703_124825.jpg (61.51 KB, 800x450 - vist 512 ganger.)

* 20160702_173752.jpg (61.89 KB, 800x450 - vist 521 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1083 på: juli 04, 2016, 13:31:24 pm »

testet nå med mere dekktrykk.
bak likte den ikke det så slapp ut litt bak. det hjalp og virker som jeg har litt for mye statisk camber bak da dekka var varmest innerst.
får justere ned camber bak litt.

ble en liten inboard.  her ser dere rattrust, bilen og sjåfør er nervøs i rumpa, bartelukting og gir problemer på gang

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1084 på: juli 05, 2016, 02:23:07 am »

giring fixet i kveld.
blei litt lapping av eksisterende brakett  , blei både skrudd og sveist.
15mm alu er vel overkill , men det var det jeg hadde Glad



* 20160704_225505.jpg (68.54 KB, 800x450 - vist 562 ganger.)

* 20160705_004937.jpg (66 KB, 800x450 - vist 551 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #1085 på: juli 11, 2016, 23:41:51 pm »

Sjera?  Vet du har vært ute og kjørt...
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1086 på: juli 12, 2016, 01:30:47 am »

hviler ut etter 4 intense dager på Gatebil 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #1087 på: juli 12, 2016, 10:32:33 am »

Dritkult Jørn!

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1088 på: juli 12, 2016, 13:44:47 pm »

Du slapp unna bråket håper jeg... At det er all kjøringa som gjør at avslapping er å foretrekke  Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1089 på: juli 17, 2016, 02:26:49 am »

Har fått så mange bilder av den bobla fra kompiser som lurer på om jeg skal kjøre like fort.
Du har gjort et godt innslag på Gatebil Gliser Konge Osteaktig
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1090 på: juli 18, 2016, 21:58:08 pm »

Blei mye kjøøretid på gatebil forrige helg
fått inn passasjer stol også så fikk tatt med ett par av gutta som gjorde helga letter fra SWEDOL og Bahco
Stoor takk for kost losji og hjelp til stort og smått!
Kjørte bare treninger i Extreme heat'ene da det er litt tidlig for bil og sjåfør enda å kjøre løp.
Bilen fungerer bra enda. litt småplukk er det .men kjøregleden er fortsatt på topp.
Flatshiften er fortsatt ikke helt i orden , så må bruke klutch ved giring, men det er ingen  problem
flatshift fungerer på lavere turtall/mindre belastning på dreva. tror muligens det kan være litt krefter som virker fra bakstillinga/motorfester inn på girbraketten , da denne sitter i forbindelse med motorfeste.
justerte ned litt på camber bak i forsøk på å få bilen til å sitte bedre i rompa. ser ut som det er på rett vei.
men pga enorme mengder med gummi på banen så var det glatt syntes jeg (og andre)
og fikk ikke noe rytme i kjøringa da det blei mye kikking i speilet da 1000hk bilene kommer fort
blei til og med pokaler. 1 plass beste VW og top5 utvalgte biler i extreme serien.


* 13626507_1405628699463810_4163847314033864515_n.jpg (23.95 KB, 504x315 - vist 463 ganger.)

* 13619975_10157215162645217_7939745324191535215_n.jpg (52.69 KB, 800x533 - vist 474 ganger.)

* 20160712_162234.jpg (58.71 KB, 800x450 - vist 496 ganger.)

* 20160712_194925.jpg (82.69 KB, 800x450 - vist 519 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1091 på: juli 18, 2016, 22:02:54 pm »

dukket opp noen action bilder på nett også





Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1092 på: juli 18, 2016, 22:05:54 pm »

god stemning i Swedol og Bahco teltet !

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1093 på: juli 18, 2016, 22:08:48 pm »

ellers har jeg begynnt på en rallycross style bakspoiler som jeg hadde liggende i ett lite bolt on forsøk på å få rumpa til å sitte bedre før jeg lager noe fastmontert opplegg.
her er det forhåpentligvis noe funskjon , da fasong ikke er optimal Glad


* 20160714_233510.jpg (45.44 KB, 800x450 - vist 460 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1094 på: juli 18, 2016, 22:12:17 pm »

og når jeg skulle kjøre bilen inn i møkkakjellern etter gateil , så kom det bare raklelyder fra relèr etc

dette var årsaken, kanksje ladinga etc fungerer bedre med nytt batteri.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1095 på: juli 18, 2016, 22:14:47 pm »

Du slapp unna bråket håper jeg... At det er all kjøringa som gjør at avslapping er å foretrekke  Gliser

jada , det værste hverfall
Liam Doran blei filtrert ut med voksørepropper, selvom han ajerte bare 100m unna camper'n
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #1096 på: juli 22, 2016, 23:24:10 pm »

Gratulerer med mye ros og skryt i både artikkel og kommentarfeltet!

http://www.speedhunters.com/2016/07/when-bike-meets-beetle/
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1097 på: juli 23, 2016, 08:40:31 am »

Vel fortjent Jørn!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4106
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1098 på: juli 23, 2016, 09:37:07 am »

Så absolut!  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1099 på: juli 23, 2016, 21:43:28 pm »

 Kult
til og med bilde av Camper trekkvogna Diesel Doris
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5141
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #1100 på: august 14, 2016, 22:13:16 pm »

Tar av meg hatten.
Norges råeste 1302..
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1101 på: august 15, 2016, 00:03:47 am »

Regner med at vi får se og ta på på scc :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #1102 på: august 15, 2016, 00:04:32 am »

Eller i alle fall studere litt :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1103 på: august 18, 2016, 01:46:45 am »

ja vi kommer
blei litt extra arbeid da jeg skulle fylle fuel etter gatebil fant MASSE tørke papir i bensintanken
kvelden har blitt brukt til å demontere og rengjøre tank , catchtank og bensinpumpe  Øyerulling
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1104 på: august 18, 2016, 07:18:31 am »

ja vi kommer
blei litt extra arbeid da jeg skulle fylle fuel etter gatebil fant MASSE tørke papir i bensintanken
kvelden har blitt brukt til å demontere og rengjøre tank , catchtank og bensinpumpe  Øyerulling

Hva? Hærverk?

Er det mulig....

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #1105 på: august 18, 2016, 11:18:23 am »

Hvem faen har glede av å gjøre sånt? Mister trua på menskeheten enkelte ganger..
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #1106 på: august 24, 2016, 09:04:09 am »

Var du på stripa med 3R'en, Jørn? Så deg ikke, men vi dro mot Bergen kl 1330 på søndagen.
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1107 på: august 24, 2016, 10:10:15 am »

kjørte en gang på lørdag.
fant ut att det ikke er særlig egnet for raske starter Gliser
helgas lengste 1. gir som grelland sa.  Øyerulling
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7290
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1108 på: august 24, 2016, 10:15:04 am »

hehe, men 14000 rpm høres fantastisk ut da Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1109 på: august 24, 2016, 11:51:55 am »

kjørte en gang på lørdag.
fant ut att det ikke er særlig egnet for raske starter Gliser
helgas lengste 1. gir som grelland sa.  Øyerulling

Trodde nesten du startet i andre, gikk vel med 300 meter på første giret?  Gliser Gliser
Loggført

Sider: 1 ... 35 36 [37] 38
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!