mai 02, 2024, 01:17:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2]
31  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Boble prosjekt/ rest. objekt -64 på: mai 01, 2016, 10:08:00 am
Hei .Det viktigste er at selve karroseriet er uten for mye rust eller skader. Det meste annet vil uansett bli skiftet ut.

- 61-64 modell. eldre modeller kan vurderes.
-vanlig bil med vanlig tak. Ikke baja, cab, roadster, osv.
-må ha papirer i orden.
-østfold (eller innen rimelig rekkevidde )

32  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Gene Berg shifter. på: februar 05, 2016, 15:05:29 pm
Sendte pm men fikk ikke svar..
33  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: forskjell på 60 og 61 modell på: juli 27, 2015, 15:24:32 pm
Ok. Takker for bra svar. Finnes det adapter for alle de ulike kombinasjoner av girkasse bytte? Eller det noen typer(årsmodeller) som er "umulige" å kombinere?
34  Forum / Teknisk, teori og praksis / forskjell på 60 og 61 modell på: juli 25, 2015, 14:47:23 pm
Hei. Er det noen som vet forskjell på 60 og 61 modell boble.?
Tenker da spesielt på bakstilling, girkassefester, osv

Og jeg ser på cupstag at de kun passer kun fra 61 og oppover.. hva er grunnen til dette.? Og hvordan eventuelt å modifisere eldre karosserier så dette passer.?
35  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T4 trimming på: oktober 03, 2014, 14:38:57 pm
Hei. Glad
Jeg har heldigvis langslag stempler.
Sikkert en del mindre friksjon med mindre råde vinkel.
Men jeg regner med jeg prøver med de korte rådene jeg har..
De skal (i følge teorien jeg her lest) gi mer hk og moment på lave turtall. Sikkert masse fordeler og ulemper med begge deler.

Blir ihvertfall spennende å se hvordan klaringene blir og hva slags "effektkurve" motoren får. Blir jo litt annet konsept en motoren du beskriver. ☺




36  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T4 trimming på: oktober 03, 2014, 08:52:24 am
Hei.  Glad
Ok ja jeg regner med jeg må bruke en "mindre" kam. Men hvilken betydning vil dette få for valg av løftere, ventiler og vippere.?
kan man bruke samme komponentene som til en vanlig trim kam?.  Og har noen noen bra tips til hvor man får kjøpt slike kammer?

Jeg har 5.325 H-råder og Keith Black stroker stempler. Mulig jeg tar feil, men jeg har forstått det slik at det ikke er veldig uvanlig å kombinere 5.325 råder med 82mm veiv. Men hvor fornuftig dette er kan jo sikkert diskuteres. Men korte råder er jo gunstig for moment.
Jeg har til og med lest om at 5.325 rådene er benyttet opp til 86mm veiv i både t1 og t4 motor. Men dette er vel ekstreme tilfeller som kanskje også krever spesielle modifiseringer..?

Det er helt sant at det hadde vert lettere med mindre veiv. Men denne ideen har brent seg fast. Pluss at jeg har mange av delene jeg trenger.  ☺☺☺


Hilsen VWLN
37  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T4 trimming på: september 18, 2014, 19:00:45 pm
Hei Glad

Ok. da skal jeg bare prøve å se om tingene passer i sammen. Jeg tenkte også noe tilsvarende ventiler og gassere ville være bra for min motor..

Veiva er ny og skal være balansert fra leverandør, men jeg tenkte å balansere den sammen med svinghjul og trykkplate.
Men må/bør den balanseres med reimhjul og drev også?

Det var mye bra på den vintage speed siden... til og med eksosmanifolder for t4 i boble Glad Glad Glad Mulig da dette sammen med et T4 trimmanlegg passer rett i bobla.. uten alt for store modifiseringer..
38  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T4 trimming på: september 18, 2014, 17:35:28 pm
 Glad  Takker for bra link.   Håper på flere bidrag.
 
39  Forum / Teknisk, teori og praksis / T4 trimming på: september 17, 2014, 20:30:16 pm
Hei  Glad jeg driver å lager en  2,4 T4 motor.. 82mm slag og 96mm syl..  i mitt tilfelle  har jeg T4 2,0 journal og H råder.  Planen er at dette skal bli en gatevennlig motor som skal brukes i boble.  Så jeg er interessert i holdbarhet og bunndrag (i tillegg til hestekrefter selvsagt).  Glad


Har lest masse om T4 trimming, men det dukker likevel opp mange valg og spørsmål : 

Med tanke på at jeg har at 82mm veiv ? Hvordan sjekke at veiva ikke tar borti kammen, blokka, etc...?  I følge veiv/råde-leverandør skulle det ikke være noe problem med klaring til noe, men dette tviler jeg på… hverfall med klaring til kam. Og hvordan kan man eventuelt  sjekke dette?  Hva er minimum klaring ?

Og er det nok med stivere enkle fjærer og original løftere? Jeg skal ha en mild kam.. Og hvor store ventiler en anbefales til en slik layout??  Og er det noen problem og bruke standard vippere? Og vet noen hvor jeg eventuelt får tak i kam med mindre diameter?

Jeg regner med jeg skaffer meg to doble webere, men hvilken størrelse er "brukbart" i mitt tilfelle.??  Vil 2 doble 40mm IDA være alt for små?? 
Og hva med oljepumpe?? Er standard bra nok? Og har noen eventuelt noen tips til en bedre egnet oljepumpe?

Krever det mye modifiseringer å få et T4 buss- trimeksos til å passe i boble.?  Jeg har egentlig planer om å kjøpe et nytt tilpasset CSP, BAS eller lignende.. er det noen som selger slikt i norge eller sverige?? (bortsett fra unneberg og hot shop)    Mener også å ha hørt at noen selger BAS kopi men greier ikke finne ut noe mer om det.?

Dette ble rotete og mye spørsmål, men setter veldig pris på hvis noen deler sine T4-erfaringer og synspunkter.  Glad

Hilsen LN
40  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / T4 i boble på: juni 22, 2014, 21:25:39 pm
Hei.  Glad

Er på utkikk etter brukte T4 motordeler til fornuftige priser.

Er da spesielt intressert i:   Eksos, vifte/kjøleblikk, svinghjul, oljefyller, etc. som skal til for at T4 motor skal passe i boble.






 
Sider: 1 [2]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!