Hei
jeg driver å lager en 2,4 T4 motor.. 82mm slag og 96mm syl.. i mitt tilfelle har jeg T4 2,0 journal og H råder. Planen er at dette skal bli en gatevennlig motor som skal brukes i boble. Så jeg er interessert i holdbarhet og bunndrag (i tillegg til hestekrefter selvsagt).
Har lest masse om T4 trimming, men det dukker likevel opp mange valg og spørsmål :
Med tanke på at jeg har at 82mm veiv ? Hvordan sjekke at veiva ikke tar borti kammen, blokka, etc...? I følge veiv/råde-leverandør skulle det ikke være noe problem med klaring til noe, men dette tviler jeg på… hverfall med klaring til kam. Og hvordan kan man eventuelt sjekke dette? Hva er minimum klaring ?
Og er det nok med stivere enkle fjærer og original løftere? Jeg skal ha en mild kam.. Og hvor store ventiler en anbefales til en slik layout?? Og er det noen problem og bruke standard vippere? Og vet noen hvor jeg eventuelt får tak i kam med mindre diameter?
Jeg regner med jeg skaffer meg to doble webere, men hvilken størrelse er "brukbart" i mitt tilfelle.?? Vil 2 doble 40mm IDA være alt for små??
Og hva med oljepumpe?? Er standard bra nok? Og har noen eventuelt noen tips til en bedre egnet oljepumpe?
Krever det mye modifiseringer å få et T4 buss- trimeksos til å passe i boble.? Jeg har egentlig planer om å kjøpe et nytt tilpasset CSP, BAS eller lignende.. er det noen som selger slikt i norge eller sverige?? (bortsett fra unneberg og hot shop) Mener også å ha hørt at noen selger BAS kopi men greier ikke finne ut noe mer om det.?
Dette ble rotete og mye spørsmål, men setter veldig pris på hvis noen deler sine T4-erfaringer og synspunkter.
Hilsen LN