Kom over en link til egen tråd via et annet forum, så da kunne man vel like gjerne kaste ut en update på tingenes tilstand 😅
Først og fremst må jeg få å takke de som takkes skal for nok et stemningsfullt og magisk SCC etter to år med nedetid. Den gode viben man har lengtet etter var på plass igjennom hele helgen, og det var mye kult å se både på stripa og rundt camp site. At Skinne-teamet klinte til med en lav åtter søndag formiddag var helt sinnsykt å bevitne! 😁 Det var som alltid trivelig å catche opp med kjente fjes, samt treffe nye ildsjeler, og få en real injeksjon med inspirasjon til videre arbeid 🤓😘
received_808545090178649.webp (40.38 KB - lastet ned 155 ganger.)
Tredje sesong med printede innsug er på hell, og det hele har fungert upåklagelig og gitt omtrent 1000 mil med kjøreglede så langt.
Spec på motor forøvrig er uendret siden 2018, og jeg anser oppgraderingen av innsugene som siste tilskudd i en rekke av R&D-hyss som har blitt gjort siden Oxy'n først ble testkjørt til SCC i 2017.
Endelig fikk jeg også anledning til å bremse, bare noen uker før årets SCC:
Dreiemoment & effekt @ nav:
191 Nm (4920 rpm) & 163 hp (6150 rpm)
12,5% drivverkstap = 218 Nm & 186 hk @ svinghjul
Link til dyno-klipp:
Bør også nevnes at jeg fikk logget noen striper på lørdagen, hvor beste tid ble 14,2 sek. Bilen var satt opp med langbeint gatekasse og noen gamle 205x55 sommerdekk. Jeg klarte akkurat å tømme 3.gir ved 402m med en toppfart på omlag 160 km/t (fritt etter hukommelsen, da jeg glemte å ta skjermdump av timeslipene mine 😅).
Endelig spec endte på følgende:
- 84x94
- AA500, m. SS44x37.5, Ti-retainers og enkle Otewa 75. Omtrent 33,5mm ekvivalent MCSA innsugsporter
- 12,4:1
- Web 86C, straight up
- 1 5/8 merged header
- 2x dobble 54mm ETB
Langt ifra noen sensasjonelle dyno-tall, men det var heller ikke å forvente. Denne bastarden har gjennomgått en del revisjoner ifm. testing av forskjellige oppsett og ideer, hvor man har endt opp med et oppsett hvor flere av komponentene mildt sagt ikke helt harmonerer med hverandre; valg av kam, kompforhold og portstørrelser/format stikker seg spesielt ut i den forbindelse 😅
Når det er sagt, så føler jeg at jeg har jeg lært en del om både Oxy-konvertering, CAD/3D-printing, EMS-design, tuning, samt gjort meg opp en og annen erfaring som kan legge grunnlaget for nye hypoteser og videre testing.
Utvilsomt noe av det som gjør dette til en givende og spennende hobby 😊
... Nå står det ett og annet nytt prosjekt i pipeline som jeg gleder meg til å ta fatt på 🤓👍🏼
Skal se om jeg får rotet litt i arkivet og få lastet opp noen bilder fra siste montering sommeren 2020 👍🏼