mai 16, 2024, 17:02:50 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 92
151  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Berger`s raser bil, "Rabalder" på: oktober 08, 2013, 20:36:49 pm
Gratulerer!! Det var jo ikke så langt fra de 344hk vi snakket om i går!  Osteaktig
152  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk på: oktober 07, 2013, 06:12:21 am
Jeg er nyskjerrig - hva er det som gjør Solex´ee vanskeligere å justere enn andre gassere?
153  Forum / Hva skjer? / Sv: JPM Dyno Day 2013 på: oktober 05, 2013, 17:34:13 pm
Fint om alle som skal til JPM neste helg sender en mail til info@jpmotorsport.se slik at Johannes kan kjøpe nok Pøls til lunsjen(gratis!).
Husk også påmelding om du skal være med på middagen på kvelden.

https://www.facebook.com/events/433482480102179/

http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,21502.msg296064.html#msg296064
154  Forum / Snikk-snakk / Sv: A-frame tauing I norge på: oktober 04, 2013, 23:38:23 pm
Are you allowed to tow a trailer at all that´s not registered as one?
155  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk på: oktober 03, 2013, 07:39:13 am
Husker jeg feil, eller forble 69´en usenket bak den gang for at du ikke fikk løs torsjonsstavene?  Osteaktig
156  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1964 Sambabus på: oktober 03, 2013, 07:37:13 am
Om du skal selge buss til høy pris må vel markedet være mange ganger større England enn i Tyskland? Hør med Paul på T2D, han selger sikkert bilen for deg!
157  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Terje`s garage. a "Gasser" story på: oktober 01, 2013, 19:03:02 pm
Bare et tips; om du fjerner orginal oljekjøler og monterer ekstern i stedet er det veldig fort å sette av/på orginal kjøling med motor i bil.  Glad
158  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1960 Boble - prosjekt (Skal bort fort) på: september 29, 2013, 12:55:43 pm
Hvis du opplyser om denne 1960 modellen er førstegangs registrert før 1.1.1960 er det et pluss da den da slipper EU kontroll.

Blir ikke det litt vanskelig om den er produsert i mars 1960?  Glad
159  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trakter på spjellhus på: september 28, 2013, 20:39:28 pm
poenget var ikke hvorvidt jeg har gasser eller sprut, men på om det er "like" viktig som ellers når disse suger gjennom ett hull i motsetning til hvert sitt på andre gassere/spjellhus

Da er jeg med.
Men du har vel fremdeles samme pulsene som er oppe og snur på toppen av innsugslengden, så man skulle tro at det ikke er en vesentlig forskjell med sepatate spjeldhus eller ett for hver sylinder?
160  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 28, 2013, 12:51:25 pm
Tror ikke dere skal være så redd for lekk pakninger da det er rikelig overtrykk inni eksosrøret så hvordan det skal suge inn ren luft å påvirke blandingen virker merkelig.
Dessuten så gjør det ikke noe om det fiser litt eksos, lambdaen måler oksygen innholdet og mengden over tid..

Ok, jeg trodde det var veldig viktig at eksosanlegget var tett.
161  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 27, 2013, 23:20:16 pm
Hva er grunnen?

Ett mulig argument kan være at lekk pakning mellom grenrør og potte kan påvirke målingen.
Hvor har nye biler denne plassert?
162  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trakter på spjellhus på: september 27, 2013, 19:58:26 pm
Tomi Seppala har sett store forskjeller i lengder på trakter på hans EFI bil. Jeg skjønner ikke hvorfor innsugslengde skulle være mer eller mindre viktig om du har gasser eller sprut?
163  Forum / Problemløseren / Sv: Tenningsbank... Sliter med å få vekk. Hjelp! på: september 26, 2013, 18:11:29 pm
Har du prøvd Statoil´s 98 oktan?
Nei, har kun kjørt på Shell 98. Tror du Statoil sin 98 brenner senere?
Sånn octanboost, er det lureri, eller virker det? Ser både NOZ og STP selger det.

Jeg vet bare at en svenske jeg kjenner sier at dagens 98 "super" bensin er annen leverandør enn 99 "super" bensinen de solgte før(som var veldig bra).
Og at han har hatt problemer med tenningsbank på noen biler med Shell 98, som er borte med Statoil 98.

Om det hjelper noe i ditt tilfelle vet jeg ikke, bare lurte på om du hadde prøvd.  Glad
164  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk på: september 26, 2013, 18:07:07 pm
Da har 3stk ansatte hos dekkmann prøvd seg på dette. Ikke sjans, selv med sjokker! De sa jeg måtte fikse slanger, da de ikke kunne få tak i riktig dimensjon.

Helt utrolig, jeg har akkurat samme felger og dekk som ET Mags bildet til Rocket over. Var ikke noe tema på lokale dekksjappa i Fredrikstad.  Hæ
165  Forum / Problemløseren / Sv: Tenningsbank... Sliter med å få vekk. Hjelp! på: september 25, 2013, 22:04:51 pm
Har du prøvd Statoil´s 98 oktan?
166  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: ovalbremser på: september 18, 2013, 19:06:49 pm
I flere oversikter over reservedeler skilles det ikke mellom 57-58, så man skulle tro det. Jeg vet bremseskoene går å bruke 58- på ovalbremser.
167  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: KØDD MED GIRINGA! på: september 18, 2013, 06:14:27 am
Jeg hadde kanskje testet med motor i gang før ytterligere justering. Flott at du fikk løst problemet.
168  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: KØDD MED GIRINGA! på: september 17, 2013, 19:59:51 pm
Takk! Mange gode tips. Har kjøpt meg gjengetap nå, så prøver å bore nye hull i koblingen i kveld. Ser ikke ut som jeg kan bore ny forsenkning i hockey sticken, da det vil bli alt for nærme det gamle. Er to hull i sticken allerede. Ett under og ett på oversiden.

Johan: ikke sjans å få kassa i første, andre eller revers bare ved å dra i hockey sticken. Skal dette være lett, eller er det normalt med hard motstand? Får prøve JS sitt forslag og se om jeg blir klokere Glad

JA, det skal være lett.  Glad
169  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: KØDD MED GIRINGA! på: september 17, 2013, 19:09:15 pm
Jeg satte overføringen fast i hullet på ene siden og prøvde meg frem med bare en vanlig bolt i den andre hullet.
Når jeg fant rett justering satte jeg bolten fast HARDT. Den sitter der enda.  Osteaktig
170  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275 cc på: september 15, 2013, 23:04:29 pm
Skal du ha akslinger som tåler noe kan du ta kontakt med GKN Norge... men er vel helst girkassene som ryker på disse?

Mulig jeg som er dum og mener at det må være bedre (og billigere på lang sikt) å investere i en litt kraftigere moderne Porsche-kasse og lage til adapterplate og aldri trenge bytte noe igjen, konta å skaffe ny kasse etter hvert løp?

Akslinger finnes som holder.

At ikke flere bruker nyere Porsche kasse til (drag)racing har kanskje noe med utveksling å gjøre? Skinne bobla har vel borti 1000hk, og kjører fremdeles 402m uten 5te gear...
Ellers finnes det gode mellomting mellom orginal og G50.
171  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 13, 2013, 22:54:33 pm
1680 kr for stack oljtrykksmåler hos kollevold... ikke noe for min lommebok


Helt klart også en måte å se det på. Alle for seg.
172  Forum / Problemløseren / Sv: For myk fjæring bak T1: coilovers?? på: september 13, 2013, 17:40:37 pm
Hadde uten tvil gått for større torsjonsstaver. Det fungerer garantert.
173  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275 cc på: september 13, 2013, 17:38:10 pm
Er det de to store muttrene til bakre feste som er løse etter kjøring?

Urethan foringene til torsjonsstavene har elendig passform, men fungerer "greit" om man dreier dem ned iflg. Jussi.
174  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 13, 2013, 17:14:22 pm
Autometer! Gliser

Jeg har knekt tre oljetrykk sensorer fra Autometer på seks år.
Når jeg var på Dynoen til PAT´s i Belgia knekte vi en av dem. Jeg tenkte at nå var det bare å pakke sammen, men neida - løse oljetrykksensorer til Autometer fantes på lager. "Helt vanlig at de tar kvelden" fikk jeg beskjed om.

Om jeg skulle startet på nytt med instrumentering i dag hadde jeg uten tvil valgt Stack.

PS. Jeg har ikke sjekket nøyaktigheten med skikkelig mekanisk måler, så nøyaktigheten vet jeg ikke noe om. De andre fire instrumentene har vært feilfrie.
175  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 12, 2013, 17:53:23 pm
Det er normalt sett ikke tid til justeringer på dyno day.

Tid er én ting, en annen er vel om man synes det er optimalt å drive problemløsning og justering mens 150 mennesker tråkker rundt deg.
176  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 12, 2013, 06:16:59 am
Dere dyser vel motoren med lambda før dere evt drar til Dynoday?
177  Forum / Drag-race / Sv: 5-punkt seler på: september 10, 2013, 18:28:29 pm
Jeg har også slike og er happy med det. Som Kalle sier trenger du nok kun korte.   Blunker
178  Forum / Snikk-snakk / Sv: Wheel dollies på: september 06, 2013, 23:27:29 pm
Marius, hvor kjøper man hydrauliske til ok pris?
179  Forum / Snikk-snakk / Sv: MSD tenning på: september 06, 2013, 23:23:33 pm
Gå for Digital 6 med innebygget limiter og 2 step.
180  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: september 03, 2013, 21:26:47 pm
Jeg har lurt på; trenger man justerbar oljetrykksventil på en motor som er i orden?
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 92
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!