VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Anders Peder på januar 06, 2008, 22:44:24 pm



Tittel: sylindere
Skrevet av: Anders Pederjanuar 06, 2008, 22:44:24 pm
hm 104mm? hørtes voldsomt ut jah ..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-104mm-PISTON-and-cylinder-BUS-914-type-IV_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33623QQihZ017QQitemZ270200696276QQrdZ1QQsspagenameZWDVW


og når stempla er oppgitt i   Cast Steel eller forged ...hva er forskjellen ..og hva er best?


Tittel: Sv: sylindere
Skrevet av: JSjanuar 06, 2008, 22:50:41 pm
Disse går ikke uten videre på T1 motor nei...
Cast er støpt og forged er smidd. Smidd er best.


Tittel: Sv: sylindere
Skrevet av: Anders Pederjanuar 06, 2008, 22:53:46 pm
Nei slike store sylindre var aldri i den tankegangen .men 104mm høres digert ut ..tenkte jeg bare måtte legge ut linken ..

da blir det mahle 1679 smidde .. slip in ..så jeg slipper å borre opp hulla på blokka. og engle w110 kam .ellers helt standard untatt eksosen .. går for en slik  ISP west over the top eksos tenker jeg. og nye varmebokser.


Tittel: Sv: sylindere
Skrevet av: JSjanuar 06, 2008, 22:55:56 pm
De fleste styrer unna de tynnveggede 1680 satsene og går for 1641 som tåler mer varme. Bare et tips ;)


Tittel: Sv: sylindere
Skrevet av: Anders Pederjanuar 06, 2008, 22:58:26 pm
hm ja kanskje det ikke var så dumt .jeg har tenkt på 1641 LENGE ..men noen sa jeg burde da 1679 for å mest mulig ut av motoren uten å borra opp blokka. prismessig er jo 1641 billigere.


Tittel: Sv: sylindere
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechjanuar 06, 2008, 23:00:23 pm
sånn teoretisk er vel smidde bedre enn støpte... men med innflytelse fra våre gule venner i øst , så kan det jo praksis ikke alltid stemmer.
Til vanlig bruk. kunne jeg valgt mellom Tyske støpte kontra smidde kina.
(sikkert kvalitets forskjeller på kina greier og)
gjett hva jeg ville valgt...
nå er vel ikke stempler det aller viktigste i en "std" motor


just my 2 rupi.


Tittel: Sv: sylindere
Skrevet av: Anders Pederjanuar 06, 2008, 23:19:01 pm
men Mahle er vel et greit merke ?


Tittel: Sv: sylindere
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechjanuar 06, 2008, 23:24:54 pm
åja!!


Tittel: Sv: sylindere
Skrevet av: Even Kirknesjanuar 06, 2008, 23:40:02 pm
hm 104mm? hørtes voldsomt ut jah ..

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-104mm-PISTON-and-cylinder-BUS-914-type-IV_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33623QQihZ017QQitemZ270200696276QQrdZ1QQsspagenameZWDVW


og når stempla er oppgitt i   Cast Steel eller forged ...hva er forskjellen ..og hva er best?
Ikke så brutalt dette da med tanke på at det skal være i en type4 motor. Gir vel ca 2,4liter


Tittel: Sv: sylindere
Skrevet av: Holmenjanuar 07, 2008, 07:38:46 am
104 er ikke allverden.
Har selv hatt 106,3 i T4 men det er plass til mer.
Pauter leverer 108 sats til T-4


Tittel: Sv: sylindere
Skrevet av: Anders Pederjanuar 07, 2008, 10:42:27 am
artig . for meg som er fortsatt rimelig blank og fersk på området er dette nytt for meg. 108 sats jah . digert i forhold til std størrelser jeg er borti på type 3 . 85.5 messom er ikke mye .


Tittel: Sv: sylindere
Skrevet av: Anders Pederjanuar 07, 2008, 10:48:52 am
jeg tok skyvelæret på veiva mi nå .. der hvor rådearmene sitter måler jeg 55mm og enden motsatt side av svinghjulet 40mm.  ..og svinghjulsia er 55mm . er dette normal størrelse ?    dette er målt der hvor lagera skal sitte.

når det gjelder kammen er den i veldig god stand, ingen slitemerker i det heletatt ,, men denne skal byttes ..til en kvassere .w110 tenkte jeg .