Jeg tipper det er ikke så mange medlemmer her inne som var med på distribusjon av bobler å splitt busser på sekstitallet, men det var jeg da. Mener derfor at informasjon som ikke er lest rundt dette, gjerne kan mimrest om her på "snikk snakk"
Rederiet hadde på et visst tidspunkt 7 bilbåter m kontrakt med Volkswagen frem til ca 1975. Jeg mønstret på MS Norse Carrier i Gøteborg i1965. Den var ny-bygd på Uddevallaverftet den dagen vi kom ombord. Allerede (mens malingen tørket) gikk vi fra Gøteborg med rederiets logo i skorsteinen til Holland.
Båten ble klargjort for kontrakt med Volkswagen, pipa ble malt svart med en stor Volkswagen logo på utsiden av skorsteinen.
Vi lastet 1600 nye bobler å splittbusser i hver tur.
Frakten omfattet stykkgods fra USA til Europa, å alltid biler til USA. Rederiet flyttet deler av virksomheten til England i begynnelsen av åttiårene fordi det vart nye produksjonslinjer ved VW fabrikken etter 1975 da bobleproduksjonen startet opp i Brasil da.
Dersom det likevel er noen flere medlemmer her inne som var med på dette, ville det vere flott å få med mere informasjon.
Jeg vil si at dette var en drøm for meg å vere med på, båten var en drøm, rederiet bra, og jeg var bare 17 år dengang.
Etterhvert ble det andre båter på meg, og til andre intresser på land. Boble intressen har ihvertfall vert solid "nedankret" i meg i alle år.
Norse Carrier ble solgt til Greece i 1976 og fikk navnet CESIRA
"Cesira" ble så solgt til et Panamarederi i 1980 å fikk så navnet SEMIRA
Jeg fant igjen et bilde av "Norse Carrier" som låg ved kai i Huston, eller nermere; Port of Lavaca - Tx i ca 1982...
Denne flotte skuten var ennu slik som jeg husker den var.
http://www.flickr.com/photos/terryhammonds/5916235509/Det var med vemod jeg kunne lese videre at fem år senere den 2 januar 1987 ankom "Norse Carrier" til Kaoshiung i Taiwan for brake up. (som var siste turen hennes)