2403
|
Forum / Problemløseren / Sv: Er det et bremserør, eller?
|
på: mars 31, 2008, 13:08:28 pm
|
du kan og få kjøpt rør i metervis hos møller bil.Jeg jobber på delelager og jeg lager rør nesten daglig. visst røret ditt er defekt berre forrest så kapper du det ca m sete og setter på en ny nippel og flenser setter på en skjøt og lager nytt resten frem til pumpa dette trenger du:bremserør del.nr111 611 998 kr.92 pr.m
bremsenippler:del.nr.WHT 000 078 3stk.kr.18 pr.stk rørkobling:del.nr.411 611 789 1stk.kr.72 stk. prisene er veiledende ink.moms lykke til
|
|
|
2410
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Elektronisk tenning
|
på: mars 19, 2008, 13:11:50 pm
|
som jeg ser det på bildene så tar du den brune ledningen til jord og + på +på coilen da har du gnist.Men den dingsen i bunn på fordeleren som skal ned i drevet er snudd 180 grader så visst du setter rett inn åbruker merket på fordeleren som utg.punkt for syl 1 blir det feil lag deg ett merke m tusj 180 grader/eller rettoverfor merket så bruker du det som syl 1.Husk den plata som tenningsmodulen sitter på bør sitte så den får leda bort varme.ellers så ryker det noen sluttrinn.Du kan godt kople til vacumen prøv deg frem.får du dette til å virke så er det stor forskjell.Det drar mye bedre starter lett og forbruket blir redusert.Dette er prøvd på flere biler m standard 1600motorer lykke til
|
|
|
2411
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på coiler?
|
på: mars 19, 2008, 12:54:25 pm
|
bygg om til pertronix coil og pick-up koster litt men er veldig bra.Eller ta hele tenningsanlegget fra T2 nyere enn1980 luftkjølt motor.Kan og ta fra 2,1Wassermotor.dette kan du finne på huggeriene husk ta med coil og hele ledningsnettet+fordeleren til tenningsanlegget
|
|
|
2417
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Espens brannbil
|
på: mars 09, 2008, 10:23:49 am
|
ser du har dette ekstra utstyret som er levert på utrykningsbiler masse kondensatorer og greier som er til for støyskjerming jeg har koblingsskjema på det visst du trenger.Det kunne vore en ide å koble bort dette utstyret for å ver sikker på att det ikke lager krøll.Men uansett så skal du ha litt over 14V når du måler rett på batteriet når du ruser opp.Ser og av regulatoren att du har likestrømsdynamo.Jeg har en sånn liggende visst du trenger.Tror ikke du skal begynne å rote inni regulatoren selv.det krever en viss kunnskap.du kan jo ta deg en tur til Drammen så skal jeg se på det. Jeg har tlf.41698688
|
|
|
2418
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 07, 2008, 10:35:23 am
|
har nå følgt med på denne tråden en stund og sett på hva arbeid som blir utført det blir nok veldig bra. i forhold til den ghia cabben som står om i siste volks world.blar opp på side 6 og 7 og ser en dørklaring som dem burde sjemmes over.fysj på neste side er det bilde fra h.side høyre dør passer jo ikke!Det må da gå ann å prestere bedre når resten tilsynelatene ser bra ut.
|
|
|
2419
|
Forum / Problemløseren / Sv: batteri spørsmål.
|
på: mars 07, 2008, 10:10:47 am
|
dette er jo brukt på båter så det er berre å få ett skillerele som er kraftig nok og ett batteri som er beregnet for kjøleskap/lys/etc.Ikke startbatteri.Dette koster vel litt men det sparer masse eder og galle senere
|
|
|
2422
|
Forum / Problemløseren / Sv: Startmotor spørsmål
|
på: mars 06, 2008, 19:45:50 pm
|
bruk helst ett batteri jording i godset på starteren +til klemme 30 på starteren Ta en ledning mellom kl 30 og klemme 50 da skal starteren slå inn og gå rundt.KLemme 50 er den tynne kabelskoen som det er koblet en rød og kvit ledning til når den sitter i bilen.
|
|
|
2423
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: ETKA
|
på: mars 06, 2008, 15:10:23 pm
|
det er ikke så mye til luftkjølt som ligger på etka lengre:det blir stadig mindre jeg sitter m etka på jobben har nå etka 7.1 opdatering 689 Det ligger noen kataloger på vwclassic parts.de dem er litt til hjelp.
|
|
|
2424
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Espens brannbil
|
på: mars 05, 2008, 16:29:56 pm
|
da bør du he rundt en ca 14V på batteriet når du ruser opp.Har du vekselstrøms dynamo eller likestrøm?? kan jo vær en diode i dynamoen visst du har vekselstrøm som tapper ut batteriet.vilken type batteri har du?billig dritt eller dyrt kvalitetsbatteri? det skal la seg ordne ikke gi opp
|
|
|
2426
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: IDF overhaling
|
på: mars 04, 2008, 10:33:15 am
|
identiske med mine som jeg har på 1600 motoren min ser du har jenget opp de håla som ikke har jenger de er veldig grunne så skruen har lett for å løsne.så har de uttak for vacum til fordeler + de 4 andre uttakene som er til å synkronisere.Jeg kjøpte pakninger og gasstag hos csp i tyskland.fjerna noe av det alfa rallemikket som hadde med gassen å gjør.Fungerer meget bra
|
|
|
2428
|
Forum / Type 2 / Sv: Din type 2
|
på: mars 04, 2008, 10:20:12 am
|
jeg hadde denne for noen år siden angrer på att den ble solgt
|
|
|
2429
|
Forum / 1302/1303 / Sv: 1302 jubileum
|
på: mars 04, 2008, 10:03:47 am
|
da var min oppdatert med soltak burde vel kansje lagd en prosjekttråd utav dette?
|
|
|
|