mai 02, 2024, 19:56:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2332cc motor prosjekt  (Lest 3110 ganger)
Marcus
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: Østfold



Vis profil
« på: juli 28, 2011, 22:06:03 pm »

Nå har jeg og min far kommet fram til at vi skal bygge en 2332cc motor Gliser

Dette er hva vi har kommet frem til.
Trenger noen tips eller komentarer Hæ
Takker for svar Glad

Skriver på Engelsk håper det går greit Blunker  

CB, super-case
84mm Scat, Volkracer 4340 steel forged counterweighted and 8 dowel pin crankshaft
94mm Wiseco pistons and century barrels
Eagle, 5,700-inch rods
CB, Ultra Wedgeport heads, 46x37 titanum valves
CB, Big Beef manifolds match ported Ultra Wedgeport heads
51,5mm JayCee modified Webers
CB, 1.4:1 rockers
Web, 86c cam
CSP, Python Exhaust System
MSD, 6AL Ignition Control Unit
MSD, Blaster 2 Coil
MSD, Billet Distributor
MSD, Helicore HT Lead Kit

Motoren skal sitte i en 1966 boble til gate bruk Glad
Motoren skal også ha akselerasjon Gliser
Målet er 200HK eller mere
« Siste redigering: august 01, 2011, 08:12:10 am av Marcus » Loggført

1966 boble
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: juli 28, 2011, 22:23:58 pm »

Dette blir en bred jævel. Så det er bare å sette saga i bilen :-)

Med det opsettet har du 200+ rett ut av esken.

Men når du først bruker så mye penger ta kontakt med JPM angående kam.
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: juli 28, 2011, 22:59:32 pm »

Hva Erik sa ang. valg av kam.
Ellers hadde jeg kanskje kjøpt innsug som ikke er CNC portede, den portingen er ganske dårlig. Tror det er hk å tjene på å la noen håndporte dem hele veien opp, som Erik har gjort på mine, samt å sette inn shuffle pins.
Om du gjør dette og legger deg på en fornuftig komp bør du nå målet ditt med glans.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: juli 28, 2011, 23:07:24 pm »

Og en ting er hvertfall sikkert. Akselerasjon vil du hvertfall få!
Lykke til med prosjektet
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 28, 2011, 23:48:08 pm »

CNC funker det, men toppene og innsug burde bearbeides før bruk. Kanter etc må slipes/rettes og innsugene burde åpnes fra toppen og ned til bunnen. Det som er bra med CNC er at grovarbeidet er tatt og man kan få en proff til å perfeksjonere toppene/innsugene!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: juli 29, 2011, 08:42:33 am »

De siste CNC portede innsugene jeg har fått til ultra wedge toppene var meeeget bra. Var frest fra topp til bunn med rett og fin kanal. Ingen flaskehalser.
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: juli 29, 2011, 09:00:27 am »

Så bra! Da begynner de jo å bli verdt prisen.  Osteaktig
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: juli 29, 2011, 09:06:38 am »

Oppflyttet krysspinne i stemplene og 11:1 i komp så får du ned litt av bredden på motoren.
Burde kunne bli 200 hester dette... og farlig morro.  Sjokkert
Loggført

Speed is no substitute for direction
Marcus
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #8 på: juli 29, 2011, 20:51:38 pm »

Takker for mange bra tips Glad

Jeg har også hørt det før, at CNC portede innsug kan ha litt ymse kvalitet Trist

Bare til å skrive hva dere mener, fint med tips Blunker
                                                                                                                                                                                                                                 
Et annet spørsmål, Magnesium eller Aluminium blokk Hæ
Loggført

1966 boble
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #9 på: juli 29, 2011, 21:50:04 pm »

Den siste Auto linea blokka jeg fikk med høyere sylinder anlegg veide inn på utrolige 23 kilo. Og var innenfor på alle klaringer. Ga skikkelig god feeling  Gliser  Med mye gods der jeg ville ha det. Men såklart tung.

Men har også hatt alu blokker innom som ikke er verdt esken de kom i. Tidlige utgaver fra Empi osv.

The good old mag case funker fortsatt den også.
Loggført

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: juli 29, 2011, 23:33:43 pm »

svarte, ullerøy blir et "farlig" område fremover. såvidt jeg vet er det tre NA biler med mellom 200 og 250hk der (snart, den siste mangler vel litt på å være klar). og skinne, da såklart som bor rett borti gata!!!!
Loggført
Marcus
Juniormedlem
**
Innlegg: 85
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #11 på: juli 30, 2011, 09:06:15 am »

Har en god følelse på CB`s super-case.
CB, super-case Hæ
« Siste redigering: juli 31, 2011, 17:49:05 pm av Marcus » Loggført

1966 boble
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: juli 30, 2011, 09:54:08 am »

Gjør deg selv og motoren en tjeneste ved å heller kjøpe MSD digital 6 eller digital 7. Mer kontroll, flere turtallsperrer og mindre strømforbruk.

BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
sandvik996tt
Gjest
« Svar #13 på: februar 10, 2012, 22:14:56 pm »

Hvordan går det med prosjektet
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!