Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
31
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tannstag styring 1303
|
på: august 25, 2008, 21:20:52 pm
|
da får vi se hva som skjer forresten, mener å huske du nevnte noe om at jeg hadde mye arbeid forran meg - kan ikke akkurat kalle deg for løgner etter det utsagnet der gitt;) går saaakte om dagen nå...
|
|
|
32
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tannstag styring 1303
|
på: august 25, 2008, 20:39:14 pm
|
Heisann, Her får vi svar på tiltale tvert bra det Har du noe formening om hva B.T vil si om dette? trenger man noe papir på dette, eller er det bare å gi gass? Vist jeg skulle gjort dette enda enklere - hva mere deler trenger jeg? høres ut som han som har denna tannstaga har det meste av boble deler;)
|
|
|
34
|
Forum / Ombygd / Sv: vw rod
|
på: august 25, 2008, 19:09:07 pm
|
den var bare så vannvittig rå den "batmobil rodden!!!" ohlord!!
|
|
|
35
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rikards 1302S
|
på: august 25, 2008, 17:01:36 pm
|
Litt hjelp til gutta her;) Jeg fulgte denne guiden her - hadde heller aldri gjort det før. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3350.0.htmlLite tips, behold støtfanger armene på (men skru av selve støtfangeren) dette slik at du har "håndtak" forran og bak. Når dette er gjort, jekker du opp bilen, og lager deg en STOR bukk, slik at denne går under støtfanger armene forran og bak. Slipp bilen nedpå denne, også kan du ta fatt på å skru ut de 35 skruene... når du er ferdig så vil du se at bunnen sakte og sikkert slipper taket, og etter hvert står på bakken... (sjekk prosjekt tråden min så ser du hva jeg snakker om...)
|
|
|
36
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 2 små spørsmål som kan føre til mange.
|
på: august 25, 2008, 12:36:11 pm
|
1) Det jeg har hørt er at Girkassen må freses ut litt, slik at svinghjulet og girkassen går sammen (dette er noe jeg er innstilt på å gjøre med min bil). Folk snakker også om at man kan bruke andre svinghjul - husker ikke heelt hvilke type, men da slipper du å frese. En annen ting er at man må også vistnok bytte starter, til en T1 automat?? (vet heller ikke helt med sikkerthet om dette er tilfelle, men det finner jeg fort ut av når jeg skal sette sammen motor og kasse når jeg kommer så langt...)
Lykke til
|
|
|
37
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rikards 1302S
|
på: august 25, 2008, 11:36:56 am
|
skjønner hva du mener med plassproblemer ja det som viste seg å være redningen for min del, siden jeg sto i en 1ports garasje, er jo det at får du karosseriet såpass høyt (slik at det ikke er i veien for garasjeporte el lign) så kan du bare ha hjulene på understellet ditt, og trille det inn og ut... Da kan du stå ute og drive med understell, og inne for å fikse karosseri (eller sende bort understelle og dulle med karosseriet selv) hehe uansett, lykke til
|
|
|
38
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rikards 1302S
|
på: august 24, 2008, 21:53:17 pm
|
Om du skal dele karosseriet, så har jeg akkurat gjort dette på bilen min, og ligger noen bilder på prosjekt tråden min som kanskje kan være til nytte, samt utrolig mye flinke folk her inne som sikkert har noen forslag. Uansett så er det mye moro og MYE jobb og sette istand en boble jeg føler selv jeg begynner bli litt bløt på bena - får håpe det ikke går såpass langt at jeg får vann over hodet. Lykke til
|
|
|
40
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: råning?
|
på: august 22, 2008, 21:51:28 pm
|
min oppfatning er at han ikke var noe "skarp skje" engang setter godt igang lattermusklene den der altså!!
|
|
|
41
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1974 1303S - WBX konvertering
|
på: august 22, 2008, 21:45:05 pm
|
Er enig med deg på det der.. .er jo litt hobby mekk og lage hullene, men vil nå tørre påstå å si at det ble jo faktisk ikke så ille... Håper nå biltilsynet er enig i at det lille blekket som skal ut er av ubetydelig betydning mtp krasj testen, men time will show.
Will keep you all posted. Hvem vet, kanskje man får en nevenyttig WBX tråd til slutt:)
|
|
|
44
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker
|
på: august 21, 2008, 21:28:59 pm
|
Jaja, da var brevet sent til B.T om søknad for å få lov til å kappe litt blekk i fronten på bobla. Jeg vil legge inn litt bilder og uttrekk av brevet i den andre tråden jeg har startet om WBX og front montert radiator - sjekk linken øverst på prosjekt tråden min for å komme videre
|
|
|
46
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker
|
på: august 20, 2008, 20:19:19 pm
|
hmmm kompressoren er jeg neggu meg ikke sikker på... men den skal vistnok drive 2 blåsepistoler samtidig (fysisk sett, ikke store greiene...) vil vell tippe kanskje 20l tank..? MEEEN, jeg har en stoor 100l tank som jeg kopler på i tillegg... Klart, jeg kan blåse i 7/8 min, men siden jeg kun har på meg værnebriller, så er det jævlig godt med en pause på 2 min for å få opp trykket igjen (har bra vondt i hodet)
|
|
|
49
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker
|
på: august 20, 2008, 07:14:16 am
|
Da har vi om sider kommet litt lenger... Har fått satt opp bilen på bukker, rigget opp trykkluft, og montert Biltema sandblåser (den med slange til sekk...) - og må si at denne fungerte utrolig mye bedre enn forventningene... (klart kunne gått fortere, men hva får man for 200kr..) Såvidt jeg har skjønt, så skal jeg være barnevakt til helgen, og da åpner det seg for en laaaang søndag med sanblåsing (unga leker selvfølgelig litt på skauen, siden dem er gamle nok til å ta vare på seg selv, under "oppsyn")
|
|
|
51
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Flytte "bakvegg" på 1303s
|
på: august 18, 2008, 09:00:13 am
|
Var dette på en 1303? På de eldre boblene så er jo fronten litt anderledes, og da er det jo peas of cake Grunnen til at jeg vurderer å sette denne bak, er rett og slett pga B.T ikke er så ivrige på å la meg få lov å kutte så fælt forran. Hvordan gjorde du radiator oppsettet ditt forran da? Har du noen bilder? takk for svar
|
|
|
54
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker
|
på: august 16, 2008, 21:46:48 pm
|
Må på litt mere avsidesliggende plasser for å få sandblåst bilen - mao hjem på småbruket til mamma og pappa, som ligger så høyt over havet at jeg må utstyre støvmasken med O2 tilførsel (neste om ikke annet) Håper på bra vær, så jeg får blåst litt i morgen... Om værgudene tillater, så tar jeg ut 2 feriedager på man og tirs, så jeg kan få gjort litt mere... alt handler om prioriteringer hehe
|
|
|
55
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Slik fikser man rust i bakre hjulhusbrønn.
|
på: august 16, 2008, 19:55:11 pm
|
Heisann, Bra insj. det her. Er lite tips er jo at du bruker "ekstra valg" funksjonen, slik at du laster bildene opp her på forumet, i stedet for å bruker URL koden for å linke til en annen lokasjon (i tillegg så blir bildene så fine og små, slik at vil man se på dem som store kan man klikke på dem) *venter i spenning!*
|
|
|
56
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker
|
på: august 16, 2008, 19:44:27 pm
|
Da har bobla fått seg en liten lufte tur siden bilen er delt, så havnet understell i "bagasjen" og karosseriet fikk seg 1 sett med nye trillebår hjul.. *bildene er tatt på YX Hakadal*
|
|
|
|