mai 08, 2024, 06:55:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3
31  Forum / Problemløseren / Sv: Tannstag styring 1303 på: august 25, 2008, 21:20:52 pm
da får vi se hva som skjer Glad

forresten, mener å huske du nevnte noe om at jeg hadde mye arbeid forran meg -  kan ikke akkurat kalle deg for løgner etter det utsagnet der gitt;)
går saaakte om dagen nå...
32  Forum / Problemløseren / Sv: Tannstag styring 1303 på: august 25, 2008, 20:39:14 pm
Heisann,

Her får vi svar på tiltale tvert Glad bra det Blunker
Har du noe formening om hva B.T vil si om dette? trenger man noe papir på dette, eller er det bare å gi gass?

Vist jeg skulle gjort dette enda enklere - hva mere deler trenger jeg? høres ut som han som har denna tannstaga har det meste av boble deler;)
33  Forum / Problemløseren / Sv: Tannstag styring 1303 på: august 25, 2008, 20:06:24 pm
er tannstag fra 75 boble bolt on?
34  Forum / Ombygd / Sv: vw rod på: august 25, 2008, 19:09:07 pm
den var bare så vannvittig rå den "batmobil  rodden!!!"
ohlord!!
35  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rikards 1302S på: august 25, 2008, 17:01:36 pm
Litt hjelp til gutta her;)
Jeg fulgte denne guiden her - hadde heller aldri gjort det før.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3350.0.html

Lite tips, behold støtfanger armene på (men skru av selve støtfangeren) dette slik at du har "håndtak" forran og bak.
Når dette er gjort, jekker du opp bilen, og lager deg en STOR bukk, slik at denne går under støtfanger armene forran og bak. Slipp bilen nedpå denne, også kan du ta fatt på å skru ut de 35 skruene... når du er ferdig så vil du se at bunnen sakte og sikkert slipper taket, og etter hvert står på bakken...
(sjekk prosjekt tråden min så ser du hva jeg snakker om...)
36  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 2 små spørsmål som kan føre til mange. på: august 25, 2008, 12:36:11 pm
1) Det jeg har hørt er at Girkassen må freses ut litt, slik at svinghjulet og girkassen går sammen (dette er noe jeg er innstilt på å gjøre med min bil).
Folk snakker også om at man kan bruke andre svinghjul - husker ikke heelt hvilke type, men da slipper du å frese.
En annen ting er at man må også vistnok bytte starter, til en T1 automat?? (vet heller ikke helt med sikkerthet om dette er tilfelle, men det finner jeg fort ut av når jeg skal sette sammen motor og kasse når jeg kommer så langt...)

Lykke til
37  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rikards 1302S på: august 25, 2008, 11:36:56 am
skjønner hva du mener med plassproblemer ja Blunker
det som viste seg å være redningen for min del, siden jeg sto i en 1ports garasje, er jo det at får du karosseriet såpass høyt (slik at det ikke er i veien for garasjeporte el lign) så kan du bare ha hjulene på understellet ditt, og trille det inn og ut...

Da kan du stå ute og drive med understell, og inne for å fikse karosseri (eller sende bort understelle og dulle med karosseriet selv) Blunker hehe

uansett, lykke til
38  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rikards 1302S på: august 24, 2008, 21:53:17 pm
Om du skal dele karosseriet, så har jeg akkurat gjort dette på bilen min, og ligger noen bilder på prosjekt tråden min som kanskje kan være til nytte, samt utrolig mye flinke folk her inne som sikkert har noen forslag.

Uansett så er det mye moro og MYE jobb og sette istand en boble Blunker jeg føler selv jeg begynner bli litt bløt på bena - får håpe det ikke går såpass langt at jeg får vann over hodet.

Lykke til
39  Forum / Problemløseren / Sv: Tannstag styring 1303 på: august 24, 2008, 21:20:46 pm
PM
40  Forum / Snikk-snakk / Sv: råning? på: august 22, 2008, 21:51:28 pm
min oppfatning er at han ikke var noe "skarp skje" engang Blunker
setter godt igang lattermusklene den der altså!!
41  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1974 1303S - WBX konvertering på: august 22, 2008, 21:45:05 pm
Er enig med deg på det der.. .er jo litt hobby mekk og lage hullene, men vil nå tørre påstå å si at det ble jo faktisk ikke så ille...
Håper nå biltilsynet er enig i at det lille blekket som skal ut er av ubetydelig betydning mtp krasj testen, men time will show.

Will keep you all posted. Hvem vet, kanskje man får en nevenyttig WBX tråd til slutt:)
42  Forum / Problemløseren / Sv: Tannstag styring 1303 på: august 21, 2008, 21:37:42 pm
Takk for svaret Glad
Dette høres ut som mere arbeid en moro, så da kommer jeg nok ikke til å priotere dette gitt Blunker
43  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1974 1303S - WBX konvertering på: august 21, 2008, 21:33:01 pm
Idag har jeg da sent avgårde søknad til B.T om å få lov til å klippe litt i blekket forran.

Fant veldig mye god informasjon hos denne tyskeren her:
http://home.tiscali.nl/~gmolhoek/alfa/front_radiator/index.htm

(legger også opp noen av bildene jeg la med i brevet)
44  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker på: august 21, 2008, 21:28:59 pm
Jaja, da var brevet sent til B.T om søknad for å få lov til å kappe litt blekk i fronten på bobla.
Jeg vil legge inn litt bilder og uttrekk av brevet i den andre tråden jeg har startet om WBX og front montert radiator - sjekk linken øverst på prosjekt tråden min for å komme videre
45  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '74 1303 Germanlooker på: august 20, 2008, 20:20:35 pm
Skikkelig lekker den der ja!! alt som glitrer og skinner er flotte greier:)
46  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker på: august 20, 2008, 20:19:19 pm
hmmm kompressoren er jeg neggu meg ikke sikker på... men den skal vistnok drive 2 blåsepistoler samtidig (fysisk sett, ikke store greiene...) vil vell tippe kanskje 20l tank..? MEEEN, jeg har en stoor 100l tank som jeg kopler på i tillegg... Klart, jeg kan blåse i 7/8 min, men siden jeg kun har på meg værnebriller, så er det jævlig godt med en pause på 2 min for å få opp trykket igjen (har bra vondt i hodet)
47  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt. på: august 20, 2008, 16:31:50 pm
Flott flott.
Da er det bare for oss andre å vente;)
48  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt. på: august 20, 2008, 07:28:19 am
Kjempe bra lesestoff det her!! Glad
Nå som ferien er over for de fleste så kommer det vell noen oppdateringer snart??
49  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker på: august 20, 2008, 07:14:16 am
Da har vi om sider kommet litt lenger...
Har fått satt opp bilen på bukker, rigget opp trykkluft, og montert Biltema sandblåser (den med slange til sekk...) - og må si at denne fungerte utrolig mye bedre enn forventningene... (klart kunne gått fortere, men hva får man for 200kr..)

Såvidt jeg har skjønt, så skal jeg være barnevakt til helgen, og da åpner det seg for en laaaang søndag med sanblåsing Blunker
(unga leker selvfølgelig litt på skauen, siden dem er gamle nok til å ta vare på seg selv, under "oppsyn")

50  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Flytte "bakvegg" på 1303s på: august 18, 2008, 22:30:33 pm
hehe Blunker
skjønner hva du mener.

Så om jeg forstår deg rett, så mener du jeg kan få til noe som dette? Uten å kappe noe blekk i det hele tatt?
(helt rååå på Microsoft Pain)
51  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Flytte "bakvegg" på 1303s på: august 18, 2008, 09:00:13 am
Var dette på en 1303? På de eldre boblene så er jo fronten litt anderledes, og da er det jo peas of cake Blunker
Grunnen til at jeg vurderer å sette denne bak, er rett og slett pga B.T ikke er så ivrige på å la meg få lov å kutte så fælt forran.

Hvordan gjorde du radiator oppsettet ditt forran da? Har du noen bilder?

takk for svar Glad
52  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Flytte "bakvegg" på 1303s på: august 17, 2008, 19:58:05 pm
Ingen... ??
53  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turid coming new again. på: august 16, 2008, 21:48:45 pm
Her skjer det ting Glad alltid moro å titte innom tråden din.
venter spent på bilder
54  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker på: august 16, 2008, 21:46:48 pm
Må på litt mere avsidesliggende plasser for å få sandblåst bilen - mao hjem på småbruket til mamma og pappa, som ligger så høyt over havet at jeg må utstyre støvmasken med O2 tilførsel Blunker (neste om ikke annet)

Håper på bra vær, så jeg får blåst litt i morgen... Om værgudene tillater, så tar jeg ut 2 feriedager på man og tirs, så jeg kan få gjort litt mere... alt handler om prioriteringer hehe
55  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Slik fikser man rust i bakre hjulhusbrønn. på: august 16, 2008, 19:55:11 pm
Heisann,

Bra insj. det her.
Er lite tips er jo at du bruker "ekstra valg" funksjonen, slik at du laster bildene opp her på forumet, i stedet for å bruker URL koden for å linke til en annen lokasjon
(i tillegg så blir bildene så fine og små, slik at vil man se på dem som store kan man klikke på dem)  Blunker

*venter i spenning!*
56  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker på: august 16, 2008, 19:44:27 pm
Da har bobla fått seg en liten lufte tur Blunker
siden bilen er delt, så havnet understell i "bagasjen" og karosseriet fikk seg 1 sett med nye trillebår hjul..

*bildene er tatt på YX Hakadal*
57  Forum / Teknisk, teori og praksis / Flytte "bakvegg" på 1303s på: august 14, 2008, 08:00:07 am
(følg prosjektråden min på http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6715.0.html for å få en komplett oversikt)

Som noen kanskje vet så driver jeg og bryner hodet mitt litt med WBX på min 1303s fra 1974.
En løsning, som jeg ser på som "potensiel" er å flytte bakveggen (eller er det torpedo veggen det heter) slik at jeg får den helt inntill baksete veggen.

Da dette er gjort, så kan jeg slippe ned radiatoren bak, samt skaffe lufting til dette på samme måten som denne tyskeren her har gjort...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=67599162&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=17&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=74&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=en&tabNumber=2

Hva tror folket om dette? Lar dette seg gjøre på en lovlig måte, eller må jeg trygle B.T??
58  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300 68mod nå nylakkert m\bilder på: august 08, 2008, 16:08:38 pm
Fryd for øyet denne bilen her...!!
Venter spent på fler Glad
59  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turid coming new again. på: august 08, 2008, 14:55:18 pm
Hvor kjøpre du sveisedelene dine fra?
Ser ut som du har fått nok å henge finga i Blunker
60  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker på: august 08, 2008, 11:25:20 am
hvor får man tak i dette?
Sider: 1 [2] 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!