Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3]
|
63
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker
|
på: august 07, 2008, 22:08:54 pm
|
Blir jo mer og mer oppgitt over han som tilsynelatende har prøvd sveise tynnplate med elektrode (han har jo ikke det, men kan virkelig se slik ut) det som er så fint med bobla er jo det at den er ganske lett å skru på samt skifte deler... er det flere enn veng og veteran og vw service som fører sveisedeler til en fornuftig penge??
|
|
|
64
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker
|
på: august 07, 2008, 21:01:19 pm
|
Blir nok 2 nye komplette varmekanaler - såvidt jeg har skjønt så vil det dekke ALT? Vurderer også å kjøpe nytt gulv, men tror vell egentlig ikke at det trengs... skal pusse litt på det i morgen, for å se hvordan det ser ut... Bildene lyver litt tror jeg
|
|
|
67
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303S 1974 German Looker
|
på: august 05, 2008, 21:43:00 pm
|
Jaja, idag har deler av dagen gått til karosseriløft - virkelig litt av en jobb...!!! Skulle forresten ha kutta fingra av han som har vært ute med sveisepinnen her gitt!!!!! Ikke at jeg er noe ekspert - tvert imot, men jeg skulle nå virklig ikke gjort såååå mye rart som det som har blitt gjort her - kan tro jeg klødde meg greit å hodet da deler av kanalen ble med "ned" Så da er det bare å vente på arbeidslyst, penger og bedre vær - slik at jeg får prøvd meg på sandblåsing...
|
|
|
68
|
Forum / Problemløseren / Sv: karosserikitt og grunning.
|
på: august 05, 2008, 21:31:51 pm
|
Husker ikke helt hvilken rustmelk jeg og fattern brukte på Nissan'n han hadde, men det var en hvit flask... Den virket veldig bra. Mener å ha hørt at Turtle og slike ting ikke er noe spesielt bra...
Men er det ikke like greit å skjære ut den biten du ikke får bort rusten på? Tenker liksom at siden du er så godt igang, så like greit å bli kvitt all dritten, i stedet for å få igjen bobler i lakken om noen få år...??
|
|
|
69
|
Forum / Problemløseren / Tannstag styring 1303
|
på: august 04, 2008, 16:57:07 pm
|
Har såvidt kommet meg for øret at tannstag styring, det er fint det;) Den ørna som kom med den budskapen nevnte også at man kunne (kanskje) benytte tannstagstyringen fra en tidlig Audi 80??
Er dette noe noen kan avkrefte/bekrefte - samt eventuelt hoste opp noen forslag til å oppnå dette?
|
|
|
71
|
Forum / Prosjektgarasjen / 1303S 1974 German Looker -- TIL SALGS (kjøper hus i stedet...)
|
på: august 04, 2008, 12:40:41 pm
|
Er såvidt igang med min første VW Boble Dette utrolig spreke vesenet ble mitt for 10 000,- inkl styreenhet til en T3 motor Planene er som følger: *Senkesett (normalt senket - vil bli utdypet senere, kom gjerne med forslag) *NULL rust!! *Bredda glassfiber skjermer *Makeover på intreiør *2.1l WBX konvertiering *Frontmontert radiator *Godkjent av B.T Som en starter så får jeg vell legge ut noen bilder her, samt legger også ut noen prosjekt relaterter tråder her på forumet, slik at jeg får bundet sammen alt det vissvasset jeg måtte finne på å spørre om underveis Bremser: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6614.msg64184.html#msg64184Salg av Motor (*** SOLGT***): http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6543.msg63948.html#msg63948Frontmontert Radiator: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6497.msg63758.html#msg63758Bakmontert Radiator: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6984.0.htmlTannstagstyring/ombygning http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6719.0.html
|
|
|
73
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bremser 1303 S - godkjent kit for 136 +
|
på: juli 31, 2008, 20:27:06 pm
|
Var innom B.T på Risløkka og undersøkte litt... så lenge jeg hadde papirer på bremsene mine, og moteren ikke veide mere enn tilatt bakakslingsvekt, så var det ikke noe problem. De var også kjent med papirer på både 100 HK orginalt og 136 HK papiret - så jeg håper dette går greit
|
|
|
74
|
Forum / Problemløseren / Bremser 1303 S - godkjent kit for 136 +
|
på: juli 31, 2008, 14:52:01 pm
|
Heisann, (følg prosjektråden min på http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6715.0.html for å få en komplett oversikt) Har søkt litt rundt, og lest noen tråder. Det som hele tiden går igjen i hodet mitt er at bremsekitt til Bobla er relativt dyrt her i Norge (klart sikkerthet er viktig, så misforstå rett). Siden jeg er på tur med å bygge meg en WBX 2.1l så må jeg nesten ha noe som stopper dette "draget" - og ikke minst, B.T vil gjerne godkjenne dette. De tankene jeg har vært inne på er: * Hva med å kjøpe fra Statene nå som dollar kursen er så lav - såvidt jeg har fått meg med så lager CSP bremser med TUV (merkelig nok) og disse selges i statene * Har vi noen plasser i Tyskland/Danmark/Sverige som leverer med TUV papir og til en billigere penge? Er jo ofte noen kroner å spare om man kjenner folk i de forskjellige landene, så da får man ting sent som "gave", og slipper sånnsett unna mye snusk på grensa (har jeg hørt) /Kenneth De som ville vært veldig moro for min del er å få tak i "grommere" bremser forran, samt skivekit bak - og i statene så kommer dette (rasks kalkulert) på ca 4000...
|
|
|
77
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1600 AS Motor selges - komplett
|
på: juli 28, 2008, 22:50:25 pm
|
Har en 1600 motor stående i min 1303s fra 74. Motoren går som en Rolexklokke svetter litt olje ser det ut til, men etter hva jeg har skjønt så er dette normalt. Kjørte bobla fra Våler til Lillestrøm forrige uke da jeg kjøpte den, og var ikke noe problem som jeg kunne merke. 1600 motoren må vike for en WBX konvertering. Per dags dato så står motoren i bobla - ikke rukket å skru den ut enda. Lokasjon, Rasta i Lørenskog (Oslo området for dem som ikke er kjent) Har ikke peiling på pris, så kom med bud så får vi se (bilder kommer så snart jeg skjønner hvordan jeg skal få kamera til å virke uten strøm)
|
|
|
78
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1600-motor ønskes kjøpt
|
på: juli 28, 2008, 22:43:00 pm
|
Bump Bump, Jeg har en 1600 - mener å huske det var en AS blokk... kjørte bilen fra Våler til Lillestrøm her forrige uke - går som en klokke!!! Skal ta den ut snart pga karosseriløft og rustsveising. Tanken er å sette inn en WWBX 2.1l så trenger den på sånn måte ikke Motor står på vallerud/rasta
|
|
|
81
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / 1974 1303S - WBX konvertering
|
på: juli 25, 2008, 11:41:05 am
|
Heisann godtfolk!! (følg prosjektråden min på http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6715.0.html for å få en komplett oversikt) Har akkurat gått til innkjøp av min første boble, en 1303s 1974 model. Planene har jo de siste årene vært WBX konvertering, med radiator forran. Regnet jo forsåvidt egentlig med at dette var "planke"kjøring, men til min lille forskrekkelse da jeg snakket med biltilsynet, så kunne dette by på problemer. Hadde en veldig hyggelig samtale med en som het Bjørn på S.V Risløkka, og han informerte meg om at 1 Jan 1974 (typisk) så kom det kræsjtesting av Bobla, og i den forbindelse så ble det skrevet en regel på at man ikke har lov å modifisere noe som kan ha innvirkning på fronten ved en kræsj - dvs ikke av med fangere, og ei muligens ikke radiator i reservehjulsbrønnen. Mitt spørsmål er jo da som følger - er det noen her, eller noen som vet om, en godkjent ombygning fra 1974?? mvh Kenneth
|
|
|
|