mai 20, 2024, 03:56:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bremser 1303 S - godkjent kit for 136 +  (Lest 1304 ganger)
kejoleid
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Fjerdingby


Vis profil

« på: juli 31, 2008, 14:52:01 pm »

Heisann,

(følg prosjektråden min på http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6715.0.html for å få en komplett oversikt)

Har søkt litt rundt, og lest noen tråder. Det som hele tiden går igjen i hodet mitt er at bremsekitt til Bobla er relativt dyrt her i Norge (klart sikkerthet er viktig, så misforstå rett).

Siden jeg er på tur med å bygge meg en WBX 2.1l så må jeg nesten ha noe som stopper dette "draget" - og ikke minst, B.T vil gjerne godkjenne dette.

De tankene jeg har vært inne på er:
* Hva med å kjøpe fra Statene nå som dollar kursen er så lav - såvidt jeg har fått meg med så lager CSP bremser med TUV (merkelig nok)Blunker og disse selges i statene

* Har vi noen plasser i Tyskland/Danmark/Sverige som leverer med TUV papir og til en billigere penge? Er jo ofte noen kroner å spare om man kjenner folk i de forskjellige landene, så da får man ting sent som "gave", og slipper sånnsett unna mye snusk på grensa (har jeg hørt)


/Kenneth


De som ville vært veldig moro for min del er å få tak i "grommere" bremser forran, samt skivekit bak - og i statene så kommer dette (rasks kalkulert) på ca 4000...
« Siste redigering: august 21, 2008, 21:35:13 pm av kejoleid » Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: juli 31, 2008, 15:15:41 pm »

CSP's bremsekit med Tuv kjøper du billigst i Norge... Skal du få godkjent større bremser hos BT uten Tuv papirer er det endel jobb har jeg forstått.
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: juli 31, 2008, 19:59:40 pm »

Appropo TÜV; det er på ingen måte selvsagt at BT godkjenner bremser/motor selv om du har bremsepapirer fra motor og TÜV-papirer på bremsene, selv om dette som regel går greit. Var vell en som nevnte dette inne på tråden "Dokumentasjon" såvidt jeg husker...
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
kejoleid
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Fjerdingby


Vis profil

« Svar #3 på: juli 31, 2008, 20:27:06 pm »

Var innom B.T på Risløkka og undersøkte litt... så lenge jeg hadde papirer på bremsene mine, og moteren ikke veide mere enn tilatt bakakslingsvekt, så var det ikke noe problem.

De var også kjent med papirer på både 100 HK orginalt og 136 HK papiret - så jeg håper dette går greit Glad
Loggført

"Datanerd" med en HOBBY
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!