mai 04, 2024, 23:55:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Emptys 54 Orginal  (Lest 18747 ganger)
A-Grepstad
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #30 på: oktober 08, 2008, 14:28:43 pm »

Dette blir bra, spennandes tråd!:) Glad
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #31 på: oktober 12, 2008, 20:46:18 pm »

Har det skjedd noe med bilen i det siste da?  Øyerulling
Savner update!  Gliser
En update ! Har vært litt slapp med det i det siste ! 99% av rusten er tatt nå så det gjenstår noen justeringer av motorlokket ettersom alt av støtfangerbrakketter var flatbrød Glad Har fått låne et 54 lokk av Reiel så linjene blir riktig ! Satt splittlokk på den som Brezelfursten poengterte tidligere i tråden ! Har fått tak i lokk og SKJERMER endelig  Glad Skjermene krever en del jobb men det spiller ingen rolle så lenge det er orginale ovalskjermer ! Ettersom jeg er en "orginalfreak" som vi blir kalt He he Har jeg vært på en del treff i sommer og samla deler ! Det begynner å nærme seg slutten på deleletingen men mangler noe småtteri fortsatt ! Kommer med bilder senere  Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 12, 2008, 20:50:01 pm »

Høyres bra ut detta!

Bilder trengs Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
MrOvaLove
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: trondheim



Vis profil
« Svar #33 på: oktober 12, 2008, 21:44:49 pm »

Heisann!
Morsomt å lese tråden din. Som du selv så treffende poengterte det: bildene er litt små. Morsomt å se detaljenen vet du...

Lykke til, og du: jeg støtter fullt ut originallooket!

ove
Loggført

56 T1
58 T1
62 T1
64 Tempo corvette
69 Tempo corvette
82 Tempo corvette
79 Crescent trehjuling
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #34 på: november 19, 2008, 08:42:51 am »

her var det mye jobb det står respekt av Glad,fint det er flere orginalbiler snart å se på veien,du får ta flere bilder etter helga når den er ferdig rustsveiset
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #35 på: november 19, 2008, 13:53:00 pm »

ferdig med rustsveising allerede :O Kult

Ta litt sToore bilder då Glad
« Siste redigering: november 19, 2008, 19:17:55 pm av Tistlo » Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #36 på: november 19, 2008, 19:07:07 pm »

Kommer i løpet av helga!
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #37 på: november 23, 2008, 20:29:19 pm »

Fikk prøvemontert bakparten i helga ! Fikk justert til delene bak ettersom det meste er byttet baki der ! De skjermene jeg har fått tak var jo tross alt hele fra toppen av bua og ned til støtfangerbrakketten ! Blir en del jobb på dem men linjene stemmer nå !Resten av skjermkanten mangler men den får jeg bygge opp igjen ! Er så å si ferdig med rusta ellers på bilen ! Så nå blir det vel sandblåsing av en del av karroseriet snart og bunnplate ! Har gått hele runden rundt bilen når det gjelder rust ! Myyye er byttet ut ! Har prøvd å beholde den orginale plåten så langt det lar seg gjøre ! Har brukt noen Hookeys deler og banka til en del sjøl ! Har hatt god hjelp av en pensjonert biloppretter ettersom dette er den første bilen jeg helrestaurerer ! Har gått med en del timer så det er greit å ha ei tålmodig kjerring Gliser Og kameraet gikk så klart tomt for batteri så jeg fikk bare tatt ett bilde ! Kommer mere!


* 1.JPG (152.81 KB, 1288x966 - vist 358 ganger.)
Loggført
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #38 på: november 23, 2008, 20:40:56 pm »

Blir nok en grom bil! Du har ingen "rustsveisebilder" da Hæ Spennende å se selve jobben også..  Blunker
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #39 på: november 23, 2008, 20:46:24 pm »

Blir nok en grom bil! Du har ingen "rustsveisebilder" da Hæ Spennende å se selve jobben også..  Blunker
Kommer snart ! Hadde bilder på CD men den fikk nest minstemann tak i her i efta når jeg i et uoppmerksomt øyeblikk la den fra meg på bordet ! Må ta nye ! 3 åringer er veldig hjelpsomme noen ganger  Gliser
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #40 på: november 23, 2008, 21:19:45 pm »

Fikk prøvemontert bakparten i helga ! Fikk justert til delene bak ettersom det meste er byttet baki der ! De skjermene jeg har fått tak var jo tross alt hele fra toppen av bua og ned til støtfangerbrakketten ! Blir en del jobb på dem men linjene stemmer nå !Resten av skjermkanten mangler men den får jeg bygge opp igjen ! Er så å si ferdig med rusta ellers på bilen ! Så nå blir det vel sandblåsing av en del av karroseriet snart og bunnplate ! Har gått hele runden rundt bilen når det gjelder rust ! Myyye er byttet ut ! Har prøvd å beholde den orginale plåten så langt det lar seg gjøre ! Har brukt noen Hookeys deler og banka til en del sjøl ! Har hatt god hjelp av en pensjonert biloppretter ettersom dette er den første bilen jeg helrestaurerer ! Har gått med en del timer så det er greit å ha ei tålmodig kjerring Gliser Og kameraet gikk så klart tomt for batteri så jeg fikk bare tatt ett bilde ! Kommer mere!

Og siden jeg har sett skjermene dine, så vet jeg at du har "litt" og henge fingene i. Men dette blir bra til slutt dette Tom Arne
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #41 på: november 23, 2008, 21:53:12 pm »

Se her ja!! Snart ferdig jo!! Og endeleg har du fått deg rett baklokk Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #42 på: november 23, 2008, 22:15:38 pm »

Fikk prøvemontert bakparten i helga ! Fikk justert til delene bak ettersom det meste er byttet baki der ! De skjermene jeg har fått tak var jo tross alt hele fra toppen av bua og ned til støtfangerbrakketten ! Blir en del jobb på dem men linjene stemmer nå !Resten av skjermkanten mangler men den får jeg bygge opp igjen ! Er så å si ferdig med rusta ellers på bilen ! Så nå blir det vel sandblåsing av en del av karroseriet snart og bunnplate ! Har gått hele runden rundt bilen når det gjelder rust ! Myyye er byttet ut ! Har prøvd å beholde den orginale plåten så langt det lar seg gjøre ! Har brukt noen Hookeys deler og banka til en del sjøl ! Har hatt god hjelp av en pensjonert biloppretter ettersom dette er den første bilen jeg helrestaurerer ! Har gått med en del timer så det er greit å ha ei tålmodig kjerring Gliser Og kameraet gikk så klart tomt for batteri så jeg fikk bare tatt ett bilde ! Kommer mere!

Og siden jeg har sett skjermene dine, så vet jeg at du har "litt" og henge fingene i. Men dette blir bra til slutt dette Tom Arne
Det stemmer Even, du har sett skjermene så det er bare å ta seg en tur så får du bli med å banke plåt!!! det blir i allefall IKKE tatt noen snarveier! man må jo ha orginal skjermer så da spiller det ingen rolle om det er mye jobb!
« Siste redigering: november 23, 2008, 22:17:12 pm av TAH54 » Loggført
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #43 på: november 23, 2008, 22:19:09 pm »

snart rustfri oval jo,detta blir bra,morsomt å følge med på,,håper på flere bilder snart,og det beste er at den blir orginal Glad
Loggført

TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #44 på: november 23, 2008, 22:21:58 pm »

snart rustfri oval jo,detta blir bra,morsomt å følge med på,,håper på flere bilder snart,og det beste er at den blir orginal Glad
helt enig med deg, så gammel bil må jo bare holdes orginal! gleder meg til å se bilen din nylakkert. Gliser
Loggført
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #45 på: november 23, 2008, 22:24:52 pm »

snart rustfri oval jo,detta blir bra,morsomt å følge med på,,håper på flere bilder snart,og det beste er at den blir orginal Glad
helt enig med deg, så gammel bil må jo bare holdes orginal! gleder meg til å se bilen din nylakkert. Gliser
hehe ja det gjør jeg også,,går på tåhev jeg nå,,blir lakkert når som helst,,har du noe mål om når den blir ferdig?
Loggført

TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #46 på: november 23, 2008, 22:44:53 pm »

Ferdig til SCC håper jeg !  Det er målet ! Hvis jeg blir ferdig med grunnarbeidet i løpet av februar så blir det lakk i mars ! Da skulle det være håp !
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #47 på: november 23, 2008, 22:47:14 pm »

Ferdig til SCC håper jeg !  Det er målet ! Hvis jeg blir ferdig med grunnarbeidet i løpet av februar så blir det lakk i mars ! Da skulle det være håp !

Da blir det flere biler fra Elverum til SCC da  Øyerulling Gliser

Når felga er pussa og lakka, og vinterdekk er på, kommer jeg på innspeksjon!  Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #48 på: november 23, 2008, 23:16:28 pm »

Fikk prøvemontert bakparten i helga ! Fikk justert til delene bak ettersom det meste er byttet baki der ! De skjermene jeg har fått tak var jo tross alt hele fra toppen av bua og ned til støtfangerbrakketten ! Blir en del jobb på dem men linjene stemmer nå !Resten av skjermkanten mangler men den får jeg bygge opp igjen ! Er så å si ferdig med rusta ellers på bilen ! Så nå blir det vel sandblåsing av en del av karroseriet snart og bunnplate ! Har gått hele runden rundt bilen når det gjelder rust ! Myyye er byttet ut ! Har prøvd å beholde den orginale plåten så langt det lar seg gjøre ! Har brukt noen Hookeys deler og banka til en del sjøl ! Har hatt god hjelp av en pensjonert biloppretter ettersom dette er den første bilen jeg helrestaurerer ! Har gått med en del timer så det er greit å ha ei tålmodig kjerring Gliser Og kameraet gikk så klart tomt for batteri så jeg fikk bare tatt ett bilde ! Kommer mere!

Og siden jeg har sett skjermene dine, så vet jeg at du har "litt" og henge fingene i. Men dette blir bra til slutt dette Tom Arne
Det stemmer Even, du har sett skjermene så det er bare å ta seg en tur så får du bli med å banke plåt!!! det blir i allefall IKKE tatt noen snarveier! man må jo ha orginal skjermer så da spiller det ingen rolle om det er mye jobb!
Ellers takk. Trur jeg har fått nok og hege fingra i hvis jeg skal bli ferdig med mitt til planlagte tider Blunker
Loggført
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #49 på: desember 07, 2008, 11:41:22 am »

fått gjort noe eller?spennanes å følge denne orginalare Glad
Loggført

Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #50 på: desember 10, 2008, 22:30:38 pm »

Ble det ikke gjort noe på denna bilen om søndagen da Blunker. Husker jeg ikke feil snakka du om at du skulle få tatt litt bilder og få gjort litt på den, når jeg snakka med deg på lørdagen Gliser
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #51 på: desember 11, 2008, 00:00:46 am »

Har bilen din startknapp(fram til tidlig 54) eller start med nøkkel?
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #52 på: desember 11, 2008, 17:05:12 pm »

Ble det ikke gjort noe på denna bilen om søndagen da Blunker. Husker jeg ikke feil snakka du om at du skulle få tatt litt bilder og få gjort litt på den, når jeg snakka med deg på lørdagen Gliser
Ble kjøkken hos leieboeren i stedet ! Dagene går fort nå før jul! Og i kveld er det danseavslutning for dattera ! Jule avslutning for både J og J kommer til uka ! Så får stå på i romjula når det blir langfri !
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #53 på: desember 11, 2008, 17:05:53 pm »

Har bilen din startknapp(fram til tidlig 54) eller start med nøkkel?
Den har nøkkel!
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #54 på: februar 25, 2009, 18:54:00 pm »

Vet det skjer noe på denna bilen, men gidder'n og ta bilder og oppdatere oss noe da? Gliser Gliser Neida, fått ny data og vet ikke åssen du får lagt inn bilder på den ennå eller? Osteaktig Osteaktig
Du fant jo batteriladern til kameraet også, så hva er unnskyldninga di nå da Tom Arne?? Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Hadde vært fint med litt oppdatering nå................hehe
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #55 på: februar 25, 2009, 19:09:46 pm »

Vet det skjer noe på denna bilen, men gidder'n og ta bilder og oppdatere oss noe da? Gliser Gliser Neida, fått ny data og vet ikke åssen du får lagt inn bilder på den ennå eller? Osteaktig Osteaktig
Du fant jo batteriladern til kameraet også, så hva er unnskyldninga di nå da Tom Arne?? Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Hadde vært fint med litt oppdatering nå................hehe
Vi har prata så mye i telefonen i det siste at det blei ei hardøkt i garasjen i dag  Gliser Gliser Gliser Gliser Gikk så hardt for seg at snøen smelta gitt  Gliser Har fått datakurs av kjerringa så nå klarer jeg meg selv på den nye dataen !  Savner deg ! Kommer du på kaffe snart  Blunker


* 498226.jpg (180.3 KB, 1024x685 - vist 273 ganger.)
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #56 på: februar 25, 2009, 19:47:21 pm »

Vet det skjer noe på denna bilen, men gidder'n og ta bilder og oppdatere oss noe da? Gliser Gliser Neida, fått ny data og vet ikke åssen du får lagt inn bilder på den ennå eller? Osteaktig Osteaktig
Du fant jo batteriladern til kameraet også, så hva er unnskyldninga di nå da Tom Arne?? Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Hadde vært fint med litt oppdatering nå................hehe
Vi har prata så mye i telefonen i det siste at det blei ei hardøkt i garasjen i dag  Gliser Gliser Gliser Gliser Gikk så hardt for seg at snøen smelta gitt  Gliser Har fått datakurs av kjerringa så nå klarer jeg meg selv på den nye dataen !  Savner deg ! Kommer du på kaffe snart  Blunker
Se her ja, du klarte og tukle deg inn på tråden din igjen Osteaktig Osteaktig Savner du meg ja, må vel prøve å få tatt meg en tur om ikke så lenge vel. Skal jo til Tynset 9-10 mars, så vi får se. Du snakker om at du har tatt en masse bilder, men vil ikke legge det ut før alt er 100%. Pingle Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #57 på: april 03, 2009, 08:34:41 am »

fått gjort noe eller?spennanes å følge denne orginalare Glad
skjer det noe eller  Øyerulling
Loggført

Tommy vw 62
Juniormedlem
**
Innlegg: 66
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #58 på: april 14, 2009, 16:12:43 pm »

Vet at du har hatt mye jobb med 54 kompis. Så nå vet jeg hvor heldig jeg var med min. Gliser  Trodde en stund der at du ikke skulle få bil av den igjen Sjokkert Men nå må du faen meg få lagt ut bilder av all sveise jobben som har blitt gjort Gliser
Loggført
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #59 på: mai 11, 2009, 18:48:01 pm »

Skal oppdatere litt her de neste dagene ! Er ikke akkurat den flinkeste til det! Glad Men her kommer noen før og etter bilder !


* R1.jpg (173.05 KB, 750x1000 - vist 298 ganger.)

* R2.jpg (101.89 KB, 750x563 - vist 269 ganger.)
« Siste redigering: mai 11, 2009, 19:18:15 pm av TAH54 » Loggført
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!