mai 13, 2024, 14:49:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 19
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54' T1 1200 De Luxe Texas Brown - solgt til min far s18  (Lest 137520 ganger)
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #240 på: februar 18, 2009, 14:43:14 pm »

har lest litt og sett en del på bilder nå ja. Glad blir nok 4" og senkespindler. Osteaktig kjøper når jeg skal til usa til sommeren. tar forstillinga som ekstrabaggasje på vei hjem. Osteaktig
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #241 på: februar 18, 2009, 17:04:57 pm »

Jeg vil anbefale deg 2" senkeforstilling - det er en utprøvd sak på alle felger jeg har sett i Norge - vet kun om et sett felger som krever mer enn 2". 4" korta forstilling har ikke noe for seg - samme hva andre "forståsegpåere" her på forumet sier - i rest my case  Kult

Kjøper du 4" og det kommer for langt inn i skjermen og ikke blir fornøyd og skal selge den her på forumet så tipper jeg at ingen av de som har tipsa deg om den forstillinga er kjøpere. Mulig jeg pisser i buksa her nå - men det er deilig med en gang - og jeg bryr meg lite om hva som skjer når det blir kaldere. Ikke lev ut andres våte drømmer med å kjøpe 4" korta forstilling - jeg vet IKKE om noen vw produserte felger som krever 4" korting og havner der de skal...

Du står fortsatt selvsagt fritt til å velge det du vil, men dette er mitt råd - lykke til med prosjektet videre Glad



Ikke for at resalg av forstillinga til denne bilen har noe med selve prosjektet å gjøre, men jeg kan forsikkre om at verken 3,4 eller 5" innkorta linkpin forstillinger er spesielt vriene å få solgt Blunker Det er faktisk noe av det som er LETT å selge til luftkjølt vw. Lettere en å få solgt feks bredda stålfelger. Kan ha noe med at det allerede finnes mange felger der ute og ikke fult så mange korta forstillinger.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #242 på: februar 18, 2009, 19:37:20 pm »

folk har jo 7,5" osv, så føler heller ikke at 4" er overkill Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #243 på: februar 18, 2009, 19:59:19 pm »

På min 61' med senkespindler, CSP ventilerte skiver og repro 5x15" raderfelger, så må jeg minst ha 4" smala forstilling. Skulle helst hatt 5".

Det er sagt før, kjøp felger først. Eller om du har kunnskapen, finn ET på de felgene du ønsker deg legg på hva spindlene bygger og regn deg frem til den ideelle forstillingen for deg.

Superfin bil!!

Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #244 på: februar 18, 2009, 20:22:44 pm »

folk har jo 7,5" osv, så føler heller ikke at 4" er overkill Glad


4" er ikke overkill!
Med senkespindler som du også ønsker er det snakk om en 3" innkorting fra spindel til spindel. Sammenligner man dette da med en 2 innkorta med orginalspindler så er forskjellen kun 12,7 mm pr side, noe som igjen er next2nothing!
Kjør på med de delene du selv synes ser riktige ut! Glem oss andre "forstå seg påere" Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #245 på: februar 18, 2009, 22:05:32 pm »

tingen er at jeg vil senke bilen før jeg kjøper felger, rett og slett for å få looken raskest mulig. Rekker tunge har ikke råd til alt på en gang.. hehe.

det kan også være at jeg lar den beholde originalfelgene en liten stund, tiden vil vise.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #246 på: februar 18, 2009, 22:21:00 pm »

tingen er at jeg vil senke bilen før jeg kjøper felger, rett og slett for å få looken raskest mulig. Rekker tunge har ikke råd til alt på en gang.. hehe.

det kan også være at jeg lar den beholde originalfelgene en liten stund, tiden vil vise.

Da er det bedre å spare og vente. Og heller bruke tiden du sparer penger til å finne ut hvordan du egentlig vil ha bilen. Og da først og fremst felgvalg. Da det har størst innvirkning på hvilke deler du må ha for å få ønsket utseende.

Min bil er i verson 3 nå...   Så jeg kan fortelle av erfaring at det koster å endre ting underveis..
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #247 på: februar 18, 2009, 22:36:53 pm »

hvis jeg skal ha andre felger, så blir det fuchs. hvilken dim og et anbefaler dere da? har ikke helt funnet noen side som forteller hvilken et de leveres med.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #248 på: februar 18, 2009, 22:42:15 pm »

4.5x15 foran og 6x15 bak er mye brukt. Jeg har tenkt og bruke 4.5x15 foran og 8x16 bak - bare for å være litt annerledes!   Gliser
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #249 på: februar 19, 2009, 12:14:13 pm »

4.5x15 foran og 6x15 bak er mye brukt. Jeg har tenkt og bruke 4.5x15 foran og 8x16 bak - bare for å være litt annerledes!   Gliser

synes ikke helt boble kler særlig breie felger, rett og slett fordi hjula får så mye camber ved senking bak.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #250 på: februar 19, 2009, 12:21:14 pm »

Sant nok, men jeg kommer ikke til å kjøre med noe mer enn 195/65x15 på dem - selv om det er smalt i forhold til felgen!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #251 på: februar 19, 2009, 12:31:07 pm »

Sant nok, men jeg kommer ikke til å kjøre med noe mer enn 195/65x15 på dem - selv om det er smalt i forhold til felgen!

dekkstrekk er alltid kult! Osteaktig hehe har 175/50 på 8x13 på en '69 kadett jeg pusser opp.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #252 på: februar 19, 2009, 12:33:10 pm »

Kom også over noen 165/35(?)x17 dekk på nettet, det kunne vært heftg på en oval! Kan ev poste bilde senere, sitter ikke på egen pc nå...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #253 på: februar 20, 2009, 13:47:44 pm »

dette er da altså ca målet mitt ang bobla Osteaktig

Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #254 på: februar 20, 2009, 15:04:40 pm »

Sweet minus takgrind og caps(smaken er som...)
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #255 på: februar 20, 2009, 15:06:23 pm »

Sweet minus takgrind og caps(smaken er som...)

fant desverre ikke øyelokk på den siden, ellers hadde det vært det også på den! Osteaktig
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #256 på: februar 20, 2009, 16:20:35 pm »

Sweet minus takgrind og caps(smaken er som...)
x2, synes og at du burde hatt krom lykteringer foran .... men,, din bil,, så du som bestemmer... uansett flott vogn  Blunker
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #257 på: februar 20, 2009, 18:12:05 pm »

Sweet minus takgrind og caps(smaken er som...)
x2, synes og at du burde hatt krom lykteringer foran .... men,, din bil,, så du som bestemmer... uansett flott vogn  Blunker

har jo krom lykteringer jeg da.. Blunker men kunne ikke velge det på den siden som jeg laget bildet på. Glad

og jepp, jeg bestemmer Osteaktig
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #258 på: februar 20, 2009, 21:58:56 pm »

Sweet minus takgrind og caps(smaken er som...)
x2, synes og at du burde hatt krom lykteringer foran .... men,, din bil,, så du som bestemmer... uansett flott vogn  Blunker

har jo krom lykteringer jeg da.. Blunker men kunne ikke velge det på den siden som jeg laget bildet på. Glad

og jepp, jeg bestemmer Osteaktig

Litt sånn Opel stuk...?    Gliser
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #259 på: februar 20, 2009, 23:00:29 pm »

Litt sånn Opel stuk...?    Gliser

hehe tja kanskje det? Osteaktig
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #260 på: februar 20, 2009, 23:02:23 pm »

Kunne ikke dy meg, siden Arnstein istemte i stilen! Men liker'n jeg også....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #261 på: februar 21, 2009, 10:22:46 am »

finnes det gangstercap som ikke krever borring?? har sett noen som det står "drilling required" og det er ikke helt aktuelt synes jeg!
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
frodeah
Medlem
***
Innlegg: 158
Bosted: Krokstadelva, Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #262 på: februar 21, 2009, 11:07:04 am »

Hos Veteran og VW service får du disse:

http://www.vwservice.no/catalog/product_info.php?cPath=121&products_id=322

De skrus fast i taklista.
« Siste redigering: februar 21, 2009, 11:11:04 am av frodeah » Loggført

kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #263 på: februar 21, 2009, 12:38:35 pm »

Hos Veteran og VW service får du disse:

http://www.vwservice.no/catalog/product_info.php?cPath=121&products_id=322

De skrus fast i taklista.


den så bra ut! takk! Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #264 på: februar 21, 2009, 13:39:06 pm »

ska du ha skiholdere bak da?  Kult
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #265 på: februar 22, 2009, 00:16:46 am »

ska du ha skiholdere bak da?  Kult

nei, det er jo ingen vinterbil så det passer seg ikke helt synes jeg. Rekker tunge hehe
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #266 på: februar 22, 2009, 00:39:18 am »

da har bilen endelig kommet seg på et trygt lagringssted, nemlig hjemme hos mine foreldre. ble en lang dag idag, ting tar virkelig tid i det været som er nå. ble en del stopp for å rense viskere og stramme/justere stropper som holdt presenningen, men vi kom nå trygt fram. 20 mil hver vei, vi brukte 11 timer idag.. hehe.

bilen ser utrolig bra ut, men krommen må freshes opp, har liksom irret eller noe. på bildene etter vask er den ikke helt tørr selvsagt, så den ser jo blankere ut enn den er, men har virkelig håp om å oppnå noe lignende med en skikkelig rubbing og polering. det lover hvertfall bra.

bilen blir nå stående frem til den kan kjøres ut på tørr jord. måtte ha 3 stk til å dytte for å flytte den på flatmark med de harde sommerhjula i 15-20cm nysnø.

bildene taler vel for seg selv også, værsågod.





















« Siste redigering: februar 23, 2009, 18:18:25 pm av kammiz » Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #267 på: februar 22, 2009, 00:46:19 am »

Den ser utrolig flott ut da! Nydelig Glad Får en stor klump i magen når jeg ser for meg denne med øyelokk og en ny repro caps Tvilende Men bilen er din Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #268 på: februar 22, 2009, 00:54:30 am »

Herregud kor deilig denne bilen er Sjokkert
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #269 på: februar 22, 2009, 01:07:18 am »

det har ikke helt gått opp for meg hvor bra denne bilen er enda!  *lykkelig*
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 19
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!