VWNorge

Forum => Prosjektgarasjen => Emne startet av: soa på desember 28, 2008, 23:44:56 pm



Tittel: Soa`s 59 turbo edition
Skrevet av: soadesember 28, 2008, 23:44:56 pm
Ikke akkuratt et prosjekt,men noe kommer til og bli gjort me den. en vw t1 1959 men står 1958 i vogn kortet. i dagli drift.

Har egent foto firma så bilen kommer nåk til og få litt gammel type reklame på dørene,bilen vekker litt oppsikt når den triller med reklame på.


soa


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Tistlodesember 29, 2008, 11:53:22 am
Flott bil! Men er det ikkje litt stor glippe på panseret?


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soadesember 29, 2008, 15:51:44 pm
Når du nevner det,hehe kan vera eg som har laget en knekk på panseret,første gang eg skulle lukke det så glømte eg at det var en "låst" hegsle som holdt det oppe,så det fikk seg en "knekk" da.

soa


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Tistlodesember 29, 2008, 16:19:27 pm
Er standard med ein knekk der ja!

Men vist der ikkje er knekken som skylder det, så går det jo an å justere litt, for å få vekk glippen!


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Tcdesember 29, 2008, 18:33:47 pm
kult bilde og fin bil.  ;D


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soadesember 29, 2008, 20:43:18 pm
takk for det,bilen ser utrolig blank ut her,men er ikke så blank,hehe.

soa


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Thoresendesember 29, 2008, 20:47:15 pm
Detta blir tøft ;) på med masse gamle dekaler 8)
Skal være litt rufsete i lakken  ;D


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Tcdesember 29, 2008, 21:10:05 pm
må ta litt og litt. senk og litt tøffe felger så har man en kul sommer bil. så får man få på litt maling og krom senere. he he


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Anders Røsåsendesember 29, 2008, 21:25:30 pm
oi tøff bil :) det beste med denne er jo at den er i dagli bruk :)


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soadesember 29, 2008, 22:34:44 pm
kjekk bil så må brukes så ofte en kan,et prosjekt er på gang det er og få bensin varmeren til og virke.rimelig kaldt og kjøre i minus grader.

soa :D


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Kjell Roardesember 29, 2008, 23:36:51 pm
kjekk bil så må brukes så ofte en kan,et prosjekt er på gang det er og få bensin varmeren til og virke.rimelig kaldt og kjøre i minus grader.

soa :D

Å, hvis varmepottene er iorden, blir det jo lunt inni bobla....


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Anders Røsåsendesember 30, 2008, 00:14:49 am
kjekk bil så må brukes så ofte en kan,et prosjekt er på gang det er og få bensin varmeren til og virke.rimelig kaldt og kjøre i minus grader.

soa :D

varme dress og hemstrikka ullvotter :) ;)


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soadesember 30, 2008, 00:22:55 am
varmeboxer har eg ikke,da det er uorginal eksos på motoren,så det går i hansker og hue og ull undertøy,men koste og vera kar seie nå eg


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: 98superjanuar 01, 2009, 16:40:48 pm
Den besinvarmeren din er 6volt å du kjører vell 12volt du nå ?.  :)


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soajanuar 01, 2009, 20:18:21 pm
stemmer kjører 12 volt, har skaffet emg en 12 volt varmer og,ska bare få laget nye slanger hoss tess før eg starte den opp.


soa


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soamars 26, 2009, 20:08:51 pm
Da var endeligt dekoren på plass på bilen, tøffaste firma bilen i byen.  ;D

kjempe fornøyd selv, min samboer som er illustratør som har laget dekoren.

Nå mangler bare noen kjekke felger til denne, noen som vet om noen i stavanger området?

soa


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soaoktober 17, 2009, 14:34:11 pm
Samme bil litt annen motor :) "rabbiat" gjore seg godt bak i hos meg enda litt skjelven etter første tur :) og det uten full effekt kor skal dette ende :)


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: 58orgbugoktober 17, 2009, 15:56:15 pm
heisann. kul bil du har der, likte godt den reklamen på dør, den passet bra. tøfft at du har den som bruksbil, skal du bruken hele vintern også? isåfall er jeg litt mesunlig, min 58 skal på låven i vinter men skulle ønske jeg kunne kjørten året rundt, men med den saltinga de holder på med her så blirn vel ødelagt i løpet av en vinter. lykke til med godbilen.


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: FullGassoktober 17, 2009, 20:19:27 pm
 :) MMmmm----cool! Logoen var rå. Satte et personlig preg på bilen.  8)


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Trond Dahloktober 17, 2009, 20:41:14 pm
Rabiat under montering:

60% utslag på pedalen er kanskje nok for bykjøring :-D

(http://cal-look.no/soamotorsmall.jpg)


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: EspenXoktober 17, 2009, 21:21:31 pm
Så kult å se at denne bobla virkelig fikk et godt hjem! :) Dette er jo en boble med ordentlig Slackers-historie, Super98/Ernst som gjorde den til en kul looker, og så jeg da som brukte kort tid og alt for mye penger på å finne ut at boble ikke er min greie... Nå er den enda kulere enn den noen gang, digger logoen på døren!

Kan vi forresten få noe mer konkret info om hva som bor i rabiaten? :) Er jo 1300s-kasse i den så den bør trives med litt pepper baki :)

PS. Jeg registrerer for øvrig at denne bobla fortsatt brisker seg når kameraet kommer frem ;D Dette er en herlig patina-looker, men når det knipses bilder så ser lakken alltid spit-shine ut. En bil med sjel :)


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Trond Dahloktober 17, 2009, 21:26:29 pm
Kan vi forresten få noe mer konkret info om hva som bor i rabiaten? :) Er jo 1300s-kasse i den så den bør trives med litt pepper baki :)

Rabiat er min tidligere 2221ccm IDA motor, og såvidt jeg forsto etter litt solskinnskjøring i dag så trivdes den veldig godt i sin nye bil :-D


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soaoktober 17, 2009, 21:32:00 pm
hehe både meg og 59  trives veldig godt med den nye strikk motoren baki :) er rett og slett RÅTT kan anbefales, og det beste er at ingen ser for seg at bilen er så rask når de ser den kommane slitt lakk orginale hjul, men skinnet bedrar MEGET.


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: EspenXoktober 17, 2009, 21:43:27 pm
Det er SJUKT! I love it! ;D ;D ;D


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Gullikoktober 18, 2009, 09:34:34 am
To tomler opp ,for tøff bil. Kan lett tro at det er mange som blir overrasket når den her gasser på  :) Jeg digger ulv i fårikål biler.


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Ketil S.oktober 18, 2009, 09:56:49 am
Kjempebil. Hva med å pusse opp de originale felgene, evnt. bredde dem litt bak. Jeg synes det ser utrolig bra ut. Ditt valg.


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Martinoktober 18, 2009, 09:58:08 am
fett med logo på sidene, å denne hadde kledd litt senk svarte stål felger med hvite dekksider, er bare min mening det da ;) utrolig kult med ulv i fåreklær :)


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soaoktober 18, 2009, 10:05:11 am
Kunen godt tenkt meg litt "dype" bak felger men får se, vist eg bytter til skiver fremme og bak så går det ikke med wide 5 så eg tror den kommer til og ha disse felgene en god stund til.
I dag blir det og kappe en tapp som er under gass pedalen som gjør at eg ikke får spjellet 100% åpent når eg trør på, så det skal bli en fest og prøve bilen etter det ja :)

Noen her som vet om motor rommet på en 59 modell er mindre enn en 57 modell?da denne motoren sto i Trond sin oval gikk luken fint igjen og god klaring til gasserene, men hos min så står gasseren helt inn il "veggen" på ene siden som vist på bilde.  Espen x vet du om det er sveist noe spes baki der? eller noe når de satte inn 1300s kassen?

soa


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: EspenXoktober 18, 2009, 15:16:19 pm
Den har aldri blitt sveiset mens den var i mitt eie. Paals Garage satte inn kassen for meg, men jeg kan ihvertfall ikke huske at det ble nevnt noen spesielle problemer eller noe sånt.


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Anders Røsåsenoktober 18, 2009, 18:40:47 pm
dødsfett ;D må vel bare være konge og gi gass med noe sånt ;D en smule misunelse fra her gitt :D


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: RZR Suneoktober 22, 2009, 11:44:57 am

Du får skryte til dama for logoen! Den passet glimrende!!
..må nok skru opp lukkertiden når dette beistet skal fotograferes;)

Sune:)


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soaoktober 22, 2009, 13:08:40 pm
Eg nevnte det sist i går at eg har fått VELDIG mange komentarer på logoen på bilen sist i går kveld og nå i dag, så det setter hun pris på :) her må lukker tiden godt opp skal det blir skarpt ja hehe.

Ellers ska eg nå begynne på og få motor luken til og passe bedre slik det ser mer normalt ut har nå stand off med stor glippe oppe noe som jeg selv ikke liker, blir nok heller en glippe i bunn til slutt vil eg tro.

soa


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soanovember 01, 2009, 19:37:01 pm
et par bilder fra garagen i dag, driver og skal bytte pakninger på olje pumpen, va litt mer arbeid enn planlagt, ka bør eg bruke for og fjærne den gammle silikon pakningen som ligger rudt pumpe huset?
har fått montert det eg vil ha av instrumenter i hanske rommet, armen kan vippes inn og jeg får da igjen hanske rommet så viser de ikke, har funne ut at biltema sin olje trykk måler ikke er den beste den sluttet bare og virke etter ca 1 uke, litt skummelt da olje trykk er litt viktig på ein måde:)  

soa


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: ovaltnovember 01, 2009, 20:08:50 pm
Superfin bil, ;D
God kombinasjon dette med MC og bobleinteresse, har sjøl hatt ca 20 tunge mc,ar. og minst 12 bobler. Har berre fem VW no, ein mersje V8, og fleire traktorar...men bobleinterressa har vore sterkast... he he.


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soanovember 22, 2009, 16:03:41 pm
Hadde et lite problem i dag, monterte på dynamo hjul, for en uke siden og skulle ut i dag og da har det ytterste hjulet vridd seg rundt det innerste, som en kan se på bildet så er det et greit spor etter det, kan det komme av at eg kan ha strammet det skjevt?


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Tistlonovember 22, 2009, 16:12:46 pm
Repro hjul? Dei har ein tendens til å vera ubruklege


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: ovaltnovember 22, 2009, 19:25:22 pm
Denne hjulet må ettersjekkest etter reimskifte eller stramming. dersom den ikkje har fått gå seg til med reima, så kan den ha "slarka" seg laus, og derifrå trur eg denne har fått denne skaden.
Uansett so vil eg tipsa om at når det er foretatt f.eks. stramming, eller skifting av reim, so bør ein sjekka opp att etter eit minutt,s gange.


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: soadesember 05, 2009, 21:49:01 pm
Da har eg satt igang og bygge bur i bilen, startet fredag etter jobb og det er en del arbeid og tilpasse buret, buret er fra pedersen racing og og kjøpt sammen med nok skru koblinger slik at buret kan tas utav bilen uten for mye arbeid. har kappen  og kappet litt om gangen for og ikek kappe for mye når ting skal tilpasses og våre innom "fin" arbeids rommet og hentet litt kald motivasjon av og til :) men etter hvert begynner det og likne på et bur også. satser på og komme et godt stykke videre i morgen.



Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: Bj?rndesember 05, 2009, 22:17:21 pm
Steike!!

Utrolig rå bil!! "Enkelt" og heftig!
Og ganske digg garasje og  ;D


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 06, 2009, 14:46:49 pm
jo takk for det bj?rn eg e ganske fornøyd med både bil og garage :) da er hele buret punktet ferdig slik det skal være etter slik eg har forstått det, nå skal det ut og heil sveises så monteres igjen for og se at alt enda passer,så skal det ut og lakkes for så og monteras igjen og boltast i gulvet. før den tid så må ting ryddas litt opp i innvendig med ledninger osv få inn litt tepper og slikt.


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: LOBOdesember 06, 2009, 14:51:22 pm
Dette er fett. Herlig urestaurert bil med noen få heftige mods som gjør den til en bøllebil :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 06, 2009, 15:08:23 pm
Ja ikke sant :) tror de som har hatt den før meg har gjort litt sveise arbeid på den, eg må slev sveise et hull i reservehjuls brønnen, neste vinter blir det og leite etter mer rust og sveise, men denne vinteren skal brukes til og få den i god tekninsk stand med tanke på forstilling,bremser osv. så er det vel og begynne og spare til en ny gir kasse :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: LOBOdesember 06, 2009, 15:19:51 pm
Ja det tekniske skal være i orden. De fleste ville jo ha hellakkert bilen før de påkosta grom motor, bur og bøttestoler, men digger at du ikke har gjort det. Beholder gammelbil sjela :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 06, 2009, 15:33:32 pm
Hehe eller fordi Lommeboken er rimelig tom etter kjøp av grom motor ? :) ?, men har alltid våre planen og la denne bilen være som den er lakk messig, liker ulv i fåreklær typen bil, og denne er kledd i noe slitte fåreklær :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: LOBOdesember 06, 2009, 15:46:31 pm
Hehe eller fordi Lommeboken er rimelig tom etter kjøp av grom motor ? :) ?

Og det er akkurat der sjarmen ligger... :)

prioriteringer


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Joachimdesember 06, 2009, 21:16:47 pm
Fet bil:)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: tmbryhndesember 08, 2009, 08:58:57 am
Motor så deilig ut 8)

Har denne blitt bremsa eller? Hva slags spec er det på den? Kanskje Trond Dahl har noen innvendinger om dette?


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: magsdesember 08, 2009, 09:18:08 am
Tøft bygg dette hær ;)
Kan sende reim hjul ::) med Mags Frontbeam næste hælg

Mags


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: BeetleBugdesember 08, 2009, 09:24:58 am
Motor så deilig ut 8)

Har denne blitt bremsa eller? Hva slags spec er det på den? Kanskje Trond Dahl har noen innvendinger om dette?

Tja.. i 2005 bremset den;

- 176hk med viftereim og lydemper
- 188hk med lyddemper, uten viftereim

Siden den gang ble kammen byttet, kompen økt litt og den gikk 0,7 sekunder raskere på 402 m uten lystgass.

En morsom gatemotor!

Mvh
BB


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Hot Owldesember 08, 2009, 10:35:15 am
Dette var nice! Skikkelig bil, skikkelig motor og skikkelig bur... I like it!
Ser virkelig bra ut det buret! Selv hadde jeg nok heller endret på utvekslingene i gass staget i setedet for å endre det VW har gjort med gasspedalen, ikke kult om den kommer over "vippepunktet" og ikke går tilbake pga bøyd wire eller noe.


Tittel: Sv: Min 59 t1
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechdesember 08, 2009, 11:02:20 am
Da har eg satt igang og bygge bur i bilen, startet fredag etter jobb og det er en del arbeid og tilpasse buret, buret er fra pedersen racing og og kjøpt sammen med nok skru koblinger slik at buret kan tas utav bilen uten for mye arbeid. har kappen  og kappet litt om gangen for og ikek kappe for mye når ting skal tilpasses og våre innom "fin" arbeids rommet og hentet litt kald motivasjon av og til :) men etter hvert begynner det og likne på et bur også. satser på og komme et godt stykke videre i morgen.



Takk . nå fikk jeg inspirasjon til å bygge buret selv..med deler fra Pedrsen racing  ;D


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Trond Dahldesember 08, 2009, 11:58:37 am
Dette var nice! Skikkelig bil, skikkelig motor og skikkelig bur... I like it!
Ser virkelig bra ut det buret! Selv hadde jeg nok heller endret på utvekslingene i gass staget i setedet for å endre det VW har gjort med gasspedalen, ikke kult om den kommer over "vippepunktet" og ikke går tilbake pga bøyd wire eller noe.

Da har han hvertfall en turtallssperre å safe til man får nappet av tenninga.

tmbryhn: kort versjon av spec er:

80mm Sune Janson veiv (original omsveiset)
AS41 blokk
Porsche 616 råder
Modifiserte Wedgeport topper tilsvarende ultrawedge mht. ventiler og LS1 fjørpakke. (94mm borr)
Autocraft 1.4 vipper
FK-89 kam
CB race løftere
48 IDA el italiano
A1 eksos
MSD 6 digital tenning
10.4 statisk komp

Jeg fikk motoren bremset til 172 hester, men da med AF kurve på bærtur. I ettertid av dette fant jeg flere kilder til falskluft og fikset dette før jeg da endte opp med å selge motoren for å bygge ny turbo efi motor. Motoren har ikke blitt bremset siden.
Jeg vil tippe at man kan nå en del høyere opp ved å tune denne skikkelig. Det skal vi til våren, lambdaen og revestreker dysesettet ligger klar og venter.
Jeg kjørte 12.87 med motoren slik den bremset med falskluft så det skal være mulig å krype enda et stykke nedover på 12 tallet.
Nok til å kjøre med i stavanger gater med vanlige gatedekk, ikke sant Svein Ove? *flire*




Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 08, 2009, 16:19:14 pm
her hadde det jo våre litt liv :) det er bra, JHU: er desverre for seint, har kappet den lille tappen under pedalen ikke helt inne da :) får hb den ikke "låser" seg.

Buret er eg kjempe fornøyd med, eg e ikke noe veldig god sveiser med tror det holder bra men en kan lett se at det ikke maskinsveist! hehe. skal i kveld begynne og lage til det første staget bak i buret som selen skal festes i, blir kanon bra !

Motoren er bare heilt rå til gate bruk 172hk med morro uten tvil,

Nå er forstilling bestilt hos Mags, så nå er det vel et bremse sett hos vwparts.net det neste. slik at eg får senke spindler sammen med skivebrems på bilen. det baller på seg med deler og ikke minst kostnader, men men! ;D


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Tistlodesember 08, 2009, 17:56:35 pm
Detta her vert vanvittig gromt!! Stor motor, bur, og utvendig som ein sleeper! :)

Men eg lurte på om det buret er i vanlig stål eller rustfritt?


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 08, 2009, 17:59:41 pm
buret er  ikke rustfritt nei, hadde nok kosta litt mer da :) men det står for det meste under tak dette buret  ;D


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Tistlodesember 08, 2009, 18:05:37 pm
Det var bra! for då er det jo mulig for "vanlige " folk å sveise det og! Trur eg trenger eit sånt i 61en..hmm

Men det skal verta kjekt å sjå denna på SCC! Det skal vera sikkert og visst :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Kjetil Limadesember 08, 2009, 19:30:25 pm
Har biltilsynet mykna opp mtp bur for tida eller må du ut med buret om du blir stoppa i teknisk kontroll og må vise bilen. Lager du fremre halvdel slik det kan skrus ut ?


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 08, 2009, 20:27:30 pm
Hei kjetil  eg vet ikke kordan de er nå med tanke på bur, men hele buret mitt kan demonteras og tas ut på 10 min ,eg kjøpte med buret 8stk Skru satser som er sveist på, slik at hele buret er skrudd sammen, etter det eg har forstått så er det lov med halvbur  så til vanlig trenger eg egentlig ikke kjøre med mer enn det da, og så sette inn resten før løp noe som er lovlig og gjøre etter det eg har fått med meg.



Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Trond Dahldesember 08, 2009, 20:52:14 pm
Har biltilsynet mykna opp mtp bur for tida eller må du ut med buret om du blir stoppa i teknisk kontroll og må vise bilen. Lager du fremre halvdel slik det kan skrus ut ?

Biltilsynet godkjenner bur så lenge du møter kravene :-)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 10, 2009, 15:04:55 pm
Da er eg kommet et hakk videre her, har fått montert et tverrstag bak til og feste skulderselene i. er selv meget fornøyd med det :) og sveisingen kommer seg fra sveis til sveis. typisk at eg nå er så godt som ferdig og sveise buret :) jaja.  nå skal det sveises et til undestell til den andre stolen som skal i bilen.  ohh mye arbeid igjen enda men lenge til mai da :)


soa


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: BeetleBugdesember 10, 2009, 16:54:46 pm
Se det ja, meget bra!


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: JTWEdesember 10, 2009, 17:01:11 pm
Hvis du er tvilende til kvaliteten på sveisen så kan buret bli en sikkerhetsrisiko mer enn beskyttelse... Løsner det i en sveis så har du et skarpt spyd på vei gjennom bilen.


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 10, 2009, 18:08:00 pm
JA er meget fornøyd med kordan det ble med festene, eg er så sikker som eg kan vera på at sveisene er gode de ser bake ikke maskin sveiste ut, ujevn høyde pga start og stopp osv, men har sett hvor rødglødene de bitene eg har sveist sammen er så er eg temmelig sikker på at det er bra feste i sveisene. La oss aldri håpe eg finner ut om de er gode eller dårlige i en krasj :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: JTWEdesember 10, 2009, 18:26:25 pm
Rødglødende eller ikke - at du har gjennombrenning og at du har sveist med riktig fremgangsmåte i forhold til stålet og tykkelse etc er utrolig viktig.

De du har kjøpt det av burde jo kunne gi råd der, så hvis du har gjort som de anbefaler er du vel på noenlunde trygg grunn.


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Tommy.Hdesember 11, 2009, 18:18:58 pm
Dette ser jo veldig bra ut :) liker det buret ditt. Du bør vere helt sikker på at den gasspedalen ikke henger seg opp nøkkelen har en tendens til og knekke i forvirringen når pedalen henger seg opp ;). Monter en kill switch lett tilgjengelig!!. Gøy og se denne bilen igjen :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 11, 2009, 18:36:00 pm
hei tommy! eg har ikke opplevd noe problem med gassen enda, og hele den tappen er ikke borte, men for og stoppe motoren så må en trykke inn lys bryteren, da mister  MSD annlegget spenning og den stopper så det er vel en slags kill switch :) driver nå og lakker buret. detta blir bra :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 13, 2009, 13:51:29 pm
Da har det skjedd litt mer i garagen, føler det går litt seint, men er jo lenge til mai da :). har nå fått lakket opp buret i sort silkematt. og begynt og lage det til litt finere bak i bilen nå som bak setet ikke er der mer.

planer frem over er: ut med motoren og gir kasse, inn med ny kasse og nye akslinger, slik at eg kan kjøpe meg bedre dekk bak med mer grep uten og vera så redd for at kassen skal ta kvelden. men eg får ta tiden til hjelp. innse at alt ikke er gjort på ein helg :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Tistlodesember 13, 2009, 14:07:44 pm
Ser kjempeflott ut! :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 14, 2009, 19:47:53 pm
da har eg fått prøve montert litt i bilen, og ting passer og det er bra :).  nå må eg finne noen som selger noen ok gjenomføringer for kablene til MSD annlegget som skal settes bak. så hb eg i løpet av uken og ha motoren ute samt girkassen.


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Martindesember 14, 2009, 20:05:28 pm
BAD  :o


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Frodedesember 14, 2009, 20:14:09 pm
Helt KONGE  8)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Anders Røsåsendesember 15, 2009, 21:00:21 pm
Tøøøft  ;D denna blir råå ;D

men bakseta?? ser itte helt god å sitte på den fjæla ;D men ser ut som det er bedre plass til beina mellom framsete og baksete...


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Påldesember 15, 2009, 21:10:24 pm
Vi har vanntette gjennomføringer. Mulig vi har størrelsen du trenger

http://installbay.no/product_info.php?cPath=67_74&products_id=637


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 15, 2009, 21:49:38 pm
hehe er nok ikke noe baksete :) blir kun 2 seter i denne, men ville kle inn der som setet hadde våre før.

eg har noen sånne pg nippler liggane, men de bygger for mye opp synes eg, er på jakt etter noe som ligger helt plant med filten på en en måte,har maljer på 12mm men 18mm hadde våre perfekt, får stikke innom en båt eller seilmaker butikk eller noe slikt.

soa


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: magsdesember 16, 2009, 10:03:47 am
Da er din Frontbeam klar,skal hente den fra Pulverlakk firamet i dag.
Gjør klar pallen i morra ;)
Mags


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Hot Owldesember 16, 2009, 10:13:11 am
Gjemmer du brødristeren under plata, eller går du for den populære "transistor radio" looken?  ;)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Tommy.Hdesember 16, 2009, 22:31:35 pm
Har du gjort noe spesielt med hovedbøylen der den festes i gulvet for og få den ut og inn av bilen. Skal montere et sånt i min også.


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: jalokoeydesember 16, 2009, 22:37:57 pm
meget bøsen bil med enda mer bøsen motor:) ble fett medbug og... gleder meg til og se bilen live til sommeren, ;D


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 16, 2009, 23:22:21 pm
Nei det er ikke gjort noe annet enn og kappe rørene i bunn lsik at de kommer plant på feste platen så vipper eg det litt bak og klarer akkuratt og vri det ut,trangt men går akkuratt.

JA dette blir bra, har begynt og rive av bak skjermane nå for og lage avtakbar bakplate. så dette blir nok bra til  slutt, ny kasse og div er hos meg ca på mandag så har masse gøy arbeid forand meg :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: wide5desember 17, 2009, 22:16:39 pm
Hallois..
Takk for praten i stad. Godt å se at det bor vw-folk i nærheten.
Denna bilen din blir helt rå. Blir utrolig moro å se live etterhvert. Håper du får styr på den bakplata da..
Vi snakkes.
Petter'n.


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soadesember 17, 2009, 22:29:08 pm
Takk like måte petter! du må gi bekjed neste gang du skal skru videre på motoren, kunne godt tenkt meg en kopp kaffe og sett litt på det du holder på med :) eg hb at platen motoren og kassen er ute i løpet av helgen kansje mandag tirsdag :) time will show! e jo ca 100 minus grader ute i garagen nå, men fins ikke dårlig vær bare for kalde mekke klær!


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Anders Røsåsendesember 17, 2009, 22:36:57 pm
Kjøp dei en slik diselfyrer :) Den varmer nesten bedre opp garagen en bensinvarmeren i bobla :) trur du får dem fra en 2-3000 kroner :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: wide5desember 18, 2009, 06:58:15 am
Takk like måte petter! du må gi bekjed neste gang du skal skru videre på motoren, kunne godt tenkt meg en kopp kaffe og sett litt på det du holder på med :) eg hb at platen motoren og kassen er ute i løpet av helgen kansje mandag tirsdag :) time will show! e jo ca 100 minus grader ute i garagen nå, men fins ikke dårlig vær bare for kalde mekke klær!

Høres ut som en plan...  ;D
Kaffeslabberas i kjeller'n er koselig.. Skal si fra når det skjer noe igjen jeg. Du får hoie ut når det blir noe skruing i garasjen igjen også da. Hadde vært moro å se.
Detta blir kult..
Petter'n.


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soajanuar 20, 2010, 21:19:33 pm
DA har vi fått gjort litt mer siden sist.

Er montert ny kasse med nye fetser gule rhino fester.,montert skivebremser bak, demontert forstillling og skal nå gjøre klar nye spindler osv samt montera skive brems fremme også. har ordna meg centerlines felger som kommer om en stund :)

Et lite spm: demperene fremme når de trykkes sammen skal de da sige opp av seg selv? når eg trykker mine sammen så blir de i sammen trykka stilling og det er lett og trykke de sammen, skal det være slik?


soa


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: LOBOjanuar 20, 2010, 22:47:41 pm
Et lite spm: demperene fremme når de trykkes sammen skal de da sige opp av seg selv? når eg trykker mine sammen så blir de i sammen trykka stilling og det er lett og trykke de sammen, skal det være slik?


soa

De skal vel ikke stige opp av seg selv... den jobben er det vel torsjonsfjærene som skal gjøre. Ganske lett å trykke sammen mine også, men de burde kanskje vært byttet :)

Utrolig fett det du holder på med nå!


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: EspenXjanuar 20, 2010, 23:36:26 pm
Du har oljedempere foran, og så vidt jeg husker kortere enn vanlig pga senkingen. De er mye mykere enn f.eks. demperne dine bak, som er hardere/mer spretne gassdempere (nye KYB-dempere).

Jeg tror oljedemperne foran er ganske nye - hvis jeg ikke husker feil så var det et fancy merke også (Ernst kan korrigere meg hvis jeg tar feil).

Demperne skal vel egentlig bare dempe bevegelsen i fjærene. Når jeg hadde bilen ble jeg anbefalt å ikke bytte til gassdempere foran, men beholde oljedemperne fordi det ville gi bedre kjøreegenskaper pga mye senk, men dette kan gutta som kan boble si noe mer fornuftig om enn det jeg kan :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soajuni 22, 2010, 09:38:37 am
En liten test tur på revebanen me bilen,  min er ikke den første grå men den som kommer etter på :)

mangler lyd i starten men den kommer :)   : http://www.youtube.com/watch?v=vPFgjLAeMWg


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Hot Owljuni 22, 2010, 10:09:35 am
Ahhh!! GOD Flåklypa feeling i den snutten der! :) :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Savanna67juni 22, 2010, 10:55:39 am
Fet bil! Titta gjennom tråden på nytt. Ser bra ut! 
Men jeg tror jeg ville byttet ut røret som går over front ruten. Ser ut som du har kortet det inn på midten. Ikke bra om du taker og sveisen knekker. Du kan sikkert få nytt rør bestillt fra Pedersen på mål. 


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Jens-Ole aka 'Dansken'juni 22, 2010, 11:26:10 am
Den var barsk den her! Fin bil og fint bygge..  8)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: RZR-Andyjuni 22, 2010, 11:33:30 am
Aiaiai - flyttet skikkelig på seg! Virker som den henger bra i svingene også! Gratulerer og hold på hatten!


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soajuni 22, 2010, 14:53:38 pm
Fet bil! Titta gjennom tråden på nytt. Ser bra ut! 
Men jeg tror jeg ville byttet ut røret som går over front ruten. Ser ut som du har kortet det inn på midten. Ikke bra om du taker og sveisen knekker. Du kan sikkert få nytt rør bestillt fra Pedersen på mål. 

Takk for det. det røret som går over front ruten er skjøtet ja, la et tykkere rør over de 2 andre rørene så det er god overlapp inni det tykke røret, måtte gjøre det slik for og få det slik eg ville ha det.

Etter en liten sjekk på bilen etter dagen på banen har eg funnet til nå:

* ene bremse calipperen bak hang seg opp på søndagen.
*samt komt litt slakk i begge hjullagerene bak, kan vera eg ikke hadde strammet de nok under montering.
ellers ikke noe mer.

Skal få filtret oljen for og se om det er noe spennande i den.

soa


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Tistlojuni 22, 2010, 16:03:44 pm
Var morro å sjå denna på bano ja!! :) Ein klar fyrsteplass når det gjelder motorlyden ;D Du kjøyrde jo da da gjekk og.. Tydeleg att 180hk i bobla får ting til å flytta på seg ja


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soajuni 22, 2010, 16:13:53 pm
Var morro å sjå denna på bano ja!! :) Ein klar fyrsteplass når det gjelder motorlyden ;D Du kjøyrde jo da da gjekk og.. Tydeleg att 180hk i bobla får ting til å flytta på seg ja

Takk for det :)  lyden va bare heilt rå :) eg syntes det va utrolig gøy at ting holdt med tanke på motor og gir, eg kan leva med de små fiks greine som eg har nå :)

Gikk turen hjem liga fint som turen ned?


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Tistlojuni 22, 2010, 18:12:53 pm
Den banekjøyringa di er jo ein grei test på att motor og gir tåler ein del, og ikkje minst sjekka om det er nokon lause skruer nokon plassar :)
Turen heim gjekk lika fint som turen nedover, ingen problem, på nokon av bilane i konvoien sovidt eg veit :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soaseptember 05, 2010, 19:31:03 pm
EN liten update på denne fronten:

SCC: reiste bort med Friskt mot med bilen på hengeren bak en ny innkjøpt vwt3 camper 1.9 forgasser. største bekymringen for helgen var om camperen ville klare og dra bilen opp bakkane på vei øst, dette skulle vise seg og gå totalt uten problem, gjenomsnitt fart fra stavanger til gardemoen var 71,4kmt noe som me var meget fornøyd med, bensin forbruket var jo ganske friskt men, koster og vera kar.
Bilen var på henger for eg ville måtte tenka på at bobla måtte vera kjørane på vei hjem, ville ikke holde igjen noe på stripa :)

Lørdagen kom og eg stilte bil en på tekninsk ca 08.10 ganske så ivrige, og med temmelig bløt bil pga regenet, fikk da vite at bilen skulle være helt tørr ved tekninsk kontroll, så nå vet eg det, bilen gikk fint igjenom.

venta ein go del timer,  og endeligt blei det på tide og stilla seg i line up og venta.fikk motoren opp i arbeid tempratur og kjente pulsen stiga, samt en slags rar rykning i venstre forten :)

Endligt var det min tur til burn out!  ruser opp motoren slipper ut,, dekka slipper og eg hører 2 smell, regner med det var turtall sprerra som slå inn, og kjører frem klar for og stage inn. føler bilen sviver litt rart, men med adrenalinet temmeligt høgt  tenker eg ikke så mye på det,  ser i speilet at mannskapet på stripa begynner og se underbilen min og peke, tenker da: de er neppe imponert av tektylbehandlingen under bilen min! og da en mann kommer bort og gir tegn om at eg må stoppe motoren så vet eg at det ikke var den flotte tektylen under bilen som var blikk fanget, heller den olja som renner ut.

Får dytta bilen tilbake til depo plassen, jekker opp, ser ikke noe med det første før vi ser en røken pakning på støtstangrørert, og tenker hekkan så flaks, Trond springer og kjøper nye pakninger, og eg begynner og demontere, tar av topp dekselet, der ser eg en løs del liggane og tenker, den skal vel ikke vera der! ser da også at toppen er sprukket, viste vel da at det ble ikke noe mer kjøring med bilen i år!
Da var det bare frem med øla og sette seg og se på de andre bilane kjøre.

Har nå fått demontert hele motoren her hjemma, ikke funnet noe mer skader enn det vi så på scc, toppen er til sveising, nye viper skal inn med nye stlt stenger og vurdere ny kam, ellers blir det nye lagrer og full sjekk av motoren før den settes sammen igjen.

Går på med frisk mot til neste sesong.

overaskene mye motivasjon til neste sesong med mye planer for bilen.

bilder kommer etter hvert!


Soa[attachment=2]


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: BeetleBugseptember 05, 2010, 19:34:22 pm
Hei Soa,

Kjekt med oppdateringer, keep`em coming.

Du, hvilke bilhenger er det du bruker?

Mvh
BB


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soaseptember 05, 2010, 19:44:56 pm
halla!

va en henger eg fikk låna av Sonic!

er en ombygd båthenger,

soa


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Trond Dahlseptember 05, 2010, 20:24:37 pm
Endligt var det min tur til burn out!  ruser opp motoren slipper ut,, dekka slipper og eg hører 2 smell, regner med det var turtall sprerra som slå inn, og kjører frem klar for og stage inn. føler bilen sviver litt rart, men med adrenalinet temmeligt høgt  tenker eg ikke så mye på det,  ser i speilet at mannskapet på stripa begynner og se underbilen min og peke, tenker da: de er neppe imponert av tektylbehandlingen under bilen min! og da en mann kommer bort og gir tegn om at eg må stoppe motoren så vet eg at det ikke var den flotte tektylen under bilen som var blikk fanget, heller den olja som renner ut.
Går på med frisk mot til neste sesong.

Thats racing  :(

overaskene mye motivasjon til neste sesong med mye planer for bilen.

Thats the spirit!  8)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soaseptember 11, 2010, 15:46:30 pm
Da er overhalingen kommet greit i gang på motoren.

blokka er delt, veiva har våre til kontroll hos motorverksted og er polert og fått terning kast 6.ER avtalt linje borring av blokka, bare få den sendt avgårede nå :)

sylindrene ser bra ut samme med kammen og løfterene. her er noen bilder av kammen , løftere og lager.

ellers så skal bilen også igjenom litt arbeid i vinter.

så handle lister er under arbeid hos både summit og vwparts.

link til motor delene  :  http://gallery.me.com/soafoto#100268


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: jalokoeyseptember 11, 2010, 17:18:41 pm
godt du er i gang:)  gikk det greit og sveise toppen?


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soaseptember 11, 2010, 17:27:26 pm
Hei

toppen er levert til sveising, men sveiser har ikke tid til den enda, men tror det skal være grei skuring for han det :) håper i allefall det :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: BeetleBugseptember 11, 2010, 18:43:25 pm
Liker det jeg ser med tanke på at Rabiat nok er den gassermotoren i Norge som har gått lengst uten overhaling. Ihvertfall hvis en også ser på effektuttak. Gasserne har hatt slike filtersokker og oljen som er brukt er i hovedsak Kendall SAE 50.

Fint å høre at den lar seg reparere!

Mvh
BB


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soaseptember 13, 2010, 12:35:48 pm
da var veiv og råder og kryss bolter hentet fra motorverkstedet,
veiva hadde eg fått vite var 100% så var spendt på rådene og kryss boltene med tanke på slitasjen på messing foringen,og om de var runde og fine. disse var også i upåklagelig form :)

Blokka ble sendt til linjeborring i dag morges. så ting går sakte men sikkert frem over.

soa


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Trond Dahlseptember 13, 2010, 13:13:05 pm
Liker det jeg ser med tanke på at Rabiat nok er den gassermotoren i Norge som har gått lengst uten overhaling. Ihvertfall hvis en også ser på effektuttak. Gasserne har hatt slike filtersokker og oljen som er brukt er i hovedsak Kendall SAE 50.

Fint å høre at den lar seg reparere!

Mvh
BB

Til tross for høyt fjærtrykk og hissig kam er ikke 500 mil mye. Jeg vil tippe at det er mange flere forgassermotorer her til lands som er kjørt mer enn 500 mil? :-)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soaseptember 14, 2010, 21:40:50 pm
da var arbeidet med og bytte bakspisser satt igang. og da er det alltid godt med extra hjelp!

soa


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: jalokoeyseptember 14, 2010, 21:57:04 pm
hadde det ikke vert for dårlig redigering på bak felgen der, så hadde eg trodd du hadde tvillinbg bror :D


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: soaseptember 14, 2010, 22:04:58 pm
hehe stemmer det, så det først etter at eg hadde lagt alle lagene sammen og lagret bildet, så eg orka ikke gjøre det på ny :)


Tittel: Sv: 59 fra standar til Sleeper :)
Skrevet av: Tistloseptember 15, 2010, 23:18:40 pm
Masse sjuke detaljar på da bildet ;D ;D

Godt du tok cracket med fornuft! no vert bilen/og motorn bedre enn aldri før :) So ska dusjå da vert stripekjøyring på deg neste scc 8)


Tittel: Sv: Soa`s street/strip 59
Skrevet av: soanovember 26, 2010, 16:04:41 pm
Då va det påtide me ein liden update om rabiat :)

Blokk: har våre til linjeborring, borra opp alle oljegalleri pluggane og satt inn nye plugger, vasket blokka grundig,brukt pipe renser i olje kanaler osv samt 2 ganger igjen oppvasken på 65 grader, resultat ren og pen blokk.

Veiv og råder: alt ble levert til lokalt verksted for kontroll og polering av veiv, alt frisk meldt! målt med platicgauge på rådene og alle innenfor spek. alle lager blir bytta!

Sylinderne og stempler: levert til samme verksted for honing. Nye ringer blir montert, sørger for ca 0,4 i ring gap.

Kam og løftere: løfterene er blitt slipt om av jussi i finland, kammen blir gjenbrukt. målt "trusth" slakk på kammen vist det er det det heter til 0,09-0,11mm som skal vera innen for spec.

Ellers så lurer eg på kor stram den låseringen på veiva skal være den som er på enden, den sitter bra i sporet men kan bevege den litt inn og ut.

ellers begynner det og bli så kaldt at ølen fryser i garagen, noe som eg ikke setter noe særlig pris på!

Blokka er nå klar for lukkes så fort eg får ny kamplugg i hus, håper den er i postkassen på lørdag :)

soa


Tittel: Sv: Soa`s street/strip 59
Skrevet av: Kjetil Limadesember 05, 2010, 11:49:28 am
Har funnet frem stab staget, haster ikke å få det levert ser jeg  ;)

Skal du på møtet på mandag ?


Tittel: Sv: Soa`s street/strip 59
Skrevet av: soadesember 05, 2010, 13:03:40 pm
Hehe haster ikke i det hele tatt, eg håper og få me meg møtet mandag ja :)  pakkeleken e jo magisk :)

Eg Fikk lukka blokkå sist uke og sko til og montera stempel og sylinderene i går, da eg så tre stk kam lager som lå på benken, og kom på at hekkan de sko jo vera i den ene blokk halv delen, så kvelden i går gikk med til og demontere og vaske vekk all paknings masse og sette sammen igjen, bedre og finne det ut nå enn etter oppstart da :)

Så i dag skal det bli montering av sylindre og stempler og topper :) dette blir bra :)


Tittel: Sv: Soa`s street/strip 59
Skrevet av: Trond Dahldesember 06, 2010, 01:21:43 am
Svein Ove i arbeid


Tittel: Sv: Soa`s street/strip 59
Skrevet av: soadesember 06, 2010, 08:33:24 am
hehe se der ja! det var første gangen eg lukka blokka :) 


Tittel: Sv: Soa`s street/strip 59
Skrevet av: soadesember 16, 2010, 08:48:04 am
DÅ va det på tide me ein liten update.

Har fått satt sammen blokka og div kjøleblekk, alt kjøleblekk har våre til pulver lakk i stavanger fengsel og ble meget bra.Hadde lit trøbbel med og få sylindrane nedi men det ordna seg til slutt.

Hvilken moment skal vifta strammes med? noen som vet?

Blir gjort litt små ting hverdag nå så ser ut som eg skal klare og holde planen med ferdig sammen satt motor til jul.  ( jul er julaften eller før nyttårs aften )


soa


Tittel: Sv: Soa`s street/strip 59
Skrevet av: SveinTdesember 17, 2010, 18:01:42 pm
Etter dette papiret som er for originalturtall ::) er det 6kgm som er momentet på vifta og remskiven.


Tittel: Sv: Soa`s street/strip 59
Skrevet av: soadesember 21, 2010, 16:36:01 pm
takk for dette Svein :) og ikke minst all annen hjelp eg har fått :)


Tittel: Sv: Soa`s street/strip 59
Skrevet av: BeetleBugseptember 12, 2013, 13:48:24 pm
På tide med en oppdatering kanskje?

 :)


Tittel: Sv: Soa`s street/strip 59
Skrevet av: soaseptember 13, 2013, 21:54:25 pm
denne hadde eg nesten glemt :)

kort fortalt, det som har skjedd siden sist, eg har Ødelagt min 2221, :) tok delene  som forsatt var i orden, ( blokk,løftere,stempler og cylindre) og bygget meg en 2165 Turbo motor med vipec data sprut.

denne er nå montert, og tatt en tur på dyno, etter grunn justeringer opp igjenom registeret var det tid for effekt målinger, fikk gjort noen før vi ble stoppet pga olje lekasje.

video fra dyno her: http://www.youtube.com/watch?v=aSbPSabTYYs&list=UUEPR7pQqtgj-TieFpdq9dyQ

innmat motor: dpr 78veiv , scat hråder korteste typen, Kam er webcam 86b 110lc
Turbo er t3/t4 hybrid... Husker ikke måla i farten, cb eksos,

nå blir det litt små dill, før vannkjølt Ic blir monter før neste bremsing i dyno. samt montere på oljetrykk måler på sprutet samt fuel pressure inn på sprutet også.