mai 07, 2024, 17:09:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Eberspracher BN2 - Summe lyd, ingen varme, når jeg setter på strømmen  (Lest 992 ganger)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: juni 19, 2010, 19:21:33 pm »

Heisann,

Jeg kjøpte en Eberspracher BN2 i dag. (EDIT: Den er av den svart-lakkerte typen som sto i en 1971 VW 1302L) Jeg tenkte å teste den med en bensinkanne og et stikkontakt aggregat jeg har på 12V. Jeg setter den fast i benken, og når jeg setter på strømmen kommer det bare en summende lyd fra det releet på toppen som er nermest luftinntaket på enden av sylinderen. Den summende lyden forsvinner når jeg trykker på den rød knappen som stikker ut av "safety switchen" som på toppen. Ellers er det ikke noe liv. Den er sikkert ødelagt?  

Jeg har også forsøkt å koble fra bensinpumpen og satt strøm på pumpens to poler, pumpen gir ingen tegn til liv.

Noen tips?

Mvh,
Marius
« Siste redigering: juni 19, 2010, 20:10:22 pm av king.oslo » Loggført
Johannesholmen
Juniormedlem
**
Innlegg: 73
Bosted: Namsos


Hest er best...som pålegg


Vis profil WWW
« Svar #1 på: juni 19, 2010, 19:59:06 pm »

Eg fekk heller ikkje liv i pumpa mi, for den hadde sikkert stått lenge uten å bli brukt. Men demonterte den og liksom berre bevega litt stanga inne i pumpa, og då virka den godt når eg skrudde den sammen igjen. Men veit ikkje helt kva type Eberspracher eg har...men den står i ein T1 69 1300 mod:)
Loggført

Vw 1300L 69mod
Og ein Ford Focus stv (familiebil) He he...
Fender Stratocaster USA...1979mod
97105413 (Tar eg den ikkje er eg på jobb, do eller søv)
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: juni 19, 2010, 20:46:07 pm »

Men tror du ikke det er andre problemer en pumpa også, når alt som er av liv når jeg setter på strømmen er summende lyd fra releet fremst på toppen?M
Loggført
JChE
Juniormedlem
**
Innlegg: 76
Bosted: Søgne


Vis profil WWW

« Svar #3 på: juni 20, 2010, 09:15:32 am »

Det skjer vel fint lite annet inni der så lenge det ikke kommer drivstoff inn. Prøv å fikse pumpa først  Glad
Loggført
king.oslo
Seniormedlem
****
Innlegg: 459
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: juni 20, 2010, 12:25:40 pm »

Det skjer vel fint lite annet inni der så lenge det ikke kommer drivstoff inn. Prøv å fikse pumpa først  Glad

Jepp! Jeg tenkte å bestille en ny Hardi pumpe. men viftene spinner heller ikke, skal de ikke gjøre det avhengig av bensin eller ei? Er det ikke elektromotorer som setter i gang med en gang strømmen settes på?

Noen tanker om dette?
Loggført
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #5 på: juni 20, 2010, 13:46:32 pm »

Frem med voltmeter og følg ledningene Glad mål innover i systemet til du kommer dit det ikke er spenning, ev. er spenning og komponenten er død....
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!