mai 12, 2024, 04:57:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1962 boble 113 deluxe selges  (Lest 10280 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #30 på: oktober 11, 2008, 10:44:37 am »

Håper bilen er så bra som dere alle sier :-) Gleder meg, ungene gleder seg mer.

Jeg kommer med fly med enveisbillett tirsdag etter jobb. Eier var så grei at han møter meg på flesland og jeg får en fin 4 timers tur hjem. Ipoden blir vel min beste venn på den turen.

Planene fremover er å få den eu godkjent, har liggende delene jeg trenger til det, ønsker andre felger, ordne interiøret, skifte taktrekk, antar at jeg putter inn procar stolene fra tjeltabilen mens jeg restaurerer originalstolene, procar stolene skal uansett ikke brukes i tjeltabilen da jeg har recaro i skinn som skal inn der.

Har ikke engang spurt om bilen er 6 volt men regner med det, alle mine tidliger biler har vært ombygget til 12 v men antar at denne får forbli urørt.

Aner ikke om det er varme i bilen, tar med ett ullteppe.
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #31 på: oktober 14, 2008, 21:18:32 pm »

Da var bilen hjemme i stavanger igjen. Fin bil. Litt dårlig lys med 6 V i høstregn, men jeg kom nå helskinna frem.

Ting som må gjøres først er å ta av øyelokk og få den eu godkjent. Må finne vannlekkasje, sansynlivis er den i pakningen til bakruta.
Loggført

1961 T1 - Custom
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #32 på: oktober 14, 2008, 21:38:14 pm »

Da var bilen hjemme i stavanger igjen. Fin bil. Litt dårlig lys med 6 V i høstregn, men jeg kom nå helskinna frem.

Ting som må gjøres først er å ta av øyelokk og få den eu godkjent. Må finne vannlekkasje, sansynlivis er den i pakningen til bakruta.

Grattis igjen Kjetil - Godt å se at du har to-do-listen satt opp i rett rekkefølge  Osteaktig
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #33 på: oktober 14, 2008, 22:15:48 pm »

Var ute og så over bilen litt nå. En ting jeg lurer på.

Bilen er fra 1962, motoren er så vidt jeg vet original. Jeg har ikke hatt en så gammel bil som fremdeles har originalmotor så jeg lurer på en ting.

Eksosanlegget er rundt som en sylinder (originalt vw ?). Viftehuset er lite og rundt, som et "doghouse", men dette er en 1200 så den har jo ikke doghouse oljekjøler. Uansett viftehuset er likt men har ikke uttak for varme.

Varmepottene som ligger under koblet til dette sylindriske eksosanlegget har jeg ikke sett før, de henter luften fra under sylindrene vil jeg anta, har aldri sett dette før. Er dette helt vanlig og originalt for en 62 modell ?

Girkassen ser ut til å lekke, om det kommer fra selve girkassen eller fra mansjettene vil jo vise seg når jeg kommer skikkelig under bilen.

Også en litt rar puma montert her, får ikke senket slikkelig, må nok av med den og modifisere litt.

Fikk nå kjørt 17 mil med bilen nå i kveld og foruten en nødvendig tenningsjustering og forgasseroverhaling virker den temmelig solid.

Må nok til med en prosjekttråd ja.....
Loggført

1961 T1 - Custom
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #34 på: oktober 23, 2008, 07:43:22 am »

I morgen er det EU kontroll og da får det briste å bære...

Har gjort....

Fjerna øyelokk :-)
Skiftet plugger og lokk, venter på resten av tenningsdelene, bilen ble mye bedre med nye plugger
Bytta reflektorene og justert lys.
Stramt opp king/link boltene og smørt opp forstillinga, skulle vært gjort for en stund siden

Skal gjøre....

Bytte bakrutepakning, lekker
Fjerne fangere og få på T-barsa jeg har kjøpt av trond d. Gjøres i morgen dersom EU ok.
Få bilen lavere
Bytte drivakselmansjetter

Ellers skal jeg kjøre bilen så mye som mulig. Dette er en god bil og jeg syntes at T-1 var en skikkelig real kar.
Loggført

1961 T1 - Custom
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #35 på: oktober 23, 2008, 10:15:14 am »

Hei Kjetil!
Du må få laget deg en prosjekttråd på bilen, eller så kan kanskje moderatorene flytte den til Prosjekter?
Angående forstillingen så fylte vi den godt opp da den ble montert, tøt ut grease ved pakningene mot bærearmene. Sikkert en fordel å smøre opp jevnlig, ja! Har vel vært kjørt endel siden da den ble skiftet. Det er forøvrig en originalforstilling med innsveiste S-A-W som ble kjøpt brukt her på forumet av en hyggelig østfolddame. Skulle egentlig ha den til juniors 62, men det prosjektet ligger litt frem i løypen så Tommy og jeg gjorde en deal om at han bare skaffer en annen til meg senere.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #36 på: oktober 23, 2008, 11:30:58 am »

Foreslår du lager en ny prosjekt tråd om du ønsker det Kjetil så du slipper å ha salgsannonsen med i prosjekttråden :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!