mai 06, 2024, 19:39:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye HK tror DU det blir presset ut av denne?? ved ca 1 bar ++ladetrykk
40-60hk   Dette er bare idioti...waste of time - 1 (0.6%)
60-80hk   Noe mer får man ikke ut av 5000.- - 6 (3.6%)
80-100hk Oppimot en dobling er MAX for hva man kan presse ut av dette - 24 (14.2%)
100-120hk Dobbling av originaleffekten + 20% HK for overgang til  E-85 - 69 (40.8%)
120-140hk Turbo ruler!! - 41 (24.3%)
140+++   Cheeeezus!!! - 28 (16.6%)
Stemmer totalt: 167

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 15
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt  (Lest 108482 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #60 på: september 24, 2009, 16:33:45 pm »

stemmer det...
Men borr opp de andre også, så du får gjort ren kanalene skikkelig med det samme.
petter-fetter...

OK goody.

er ikke det litt for seriøst??   Hemmelig

har blåst gjennom med trykkluft   det får holde.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #61 på: september 24, 2009, 18:34:21 pm »

Detta blir så moro... Kult
Loggført

fetter
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: drammen


Vis profil

« Svar #62 på: september 24, 2009, 18:37:38 pm »

Ja gjett a... Flott tråd dette her. Gliser
Kan nok ikke hjelpe deg med rekesalat i denne motoren. Gråter
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #63 på: september 26, 2009, 00:02:57 am »

mmm Denja!!!

for å slippe å borre / gjenge satser jeg på ei sånn pumpe som dette
hvis noen har en sånn brukt tilsalgs , hyl ut



* oil_cooler_fullflow.jpg (159.39 KB, 720x400 - vist 463 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #64 på: september 26, 2009, 23:02:26 pm »

Kult prisjekt Jørn.
Ang. oljepumpa, så har sikkert du eller noen andre en såkalt oljekoker liggendes på lur ( lokk med filterholder ). Kapp av filterholderen å sett på nipler. Voila! Fullgod cheapo løsning Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #65 på: september 27, 2009, 00:31:40 am »

hmm...  oljekoker oljekoker oljekoker....

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #66 på: september 27, 2009, 01:31:47 am »

Mener sikkert å ta en sånn på nederste bilde å bygge om til lik øverst  Blunker. Oljekoker= filteret står ved eksosanlegget  Gliser
Vil du forsenke de to nederste skruene så du får klaring til blekket mellom reimhjulet og pumpelokket? Eller er det bare hos meg det skraper i reimhjulet? (Full flow)


* AC115165nopic.jpg (17.48 KB, 250x232 - vist 203 ganger.)

* ac115303010nopic.jpg (7.4 KB, 545x416 - vist 168 ganger.)
« Siste redigering: september 27, 2009, 01:36:21 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #67 på: september 27, 2009, 17:36:25 pm »

Mener sikkert å ta en sånn på nederste bilde å bygge om til lik øverst  Blunker. Oljekoker= filteret står ved eksosanlegget  Gliser
Vil du forsenke de to nederste skruene så du får klaring til blekket mellom reimhjulet og pumpelokket? Eller er det bare hos meg det skraper i reimhjulet? (Full flow)


Tenker på slik en oljekoker ja Blunker
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #68 på: september 27, 2009, 17:49:58 pm »

Den øverste av disse er i hvertfall en skikkelig slange svier på en vanlig forgasser motor... måtte tigge igjen hele greia og endre til horisontale utganger..nais
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #69 på: september 27, 2009, 19:20:21 pm »

fordi slangene kommer for nære grenrør?? eller?
tenkte å ta på spanderbuksene å dra litt eksos bandasje rundt exsos.
det hjelper sykt bra mot varme.
ja mange forslag her. klar for litt mekk også men stikk ord Cheap'O / Billig.
ellers shinet op den brukte 1600syl satsen.
og rensket og rgrovrengjort dobbelport toppene
nesten litt for fint de sylinderene altså!!



* DSC08120.JPG (154.83 KB, 640x480 - vist 413 ganger.)
« Siste redigering: oktober 08, 2009, 23:29:54 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #70 på: september 27, 2009, 21:58:47 pm »

Biltema selger en isolerende, varmereflekterende duk. Den har jeg surret rundt oljeslangene mine og festet med kobbertråd. Det var rundt 2mm klaring til mitt CSP Supercompetition, men tok ikke sjansen. Har hatt nok svarte skyer ut fra motorrommet  Tvilende
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #71 på: september 28, 2009, 19:57:56 pm »

hva setter du tenninga på?antall grader ved hva turtall.??
har fått tennings bank på min turbo motor ved 0.7-8bar. Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #72 på: september 28, 2009, 23:02:26 pm »

Trodde jalokoey kjørte denne rett til vinterlagring  Blunker ?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #73 på: september 28, 2009, 23:05:55 pm »

hva setter du tenninga på?antall grader ved hva turtall.??
har fått tennings bank på min turbo motor ved 0.7-8bar. Blunker

hva bruker du for å dra ned tenning under ladetrykk da?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #74 på: september 28, 2009, 23:12:30 pm »

ellers fått byttet fordelerdrev og monter sammen blokka.
satt på en sylinder for å måle vendehøyde.

noen som vet cc i std dobbelport topper???


* DSC08140.JPG (136.04 KB, 640x480 - vist 299 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Magnus LH
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: Kristiansand



Vis profil
« Svar #75 på: september 28, 2009, 23:14:02 pm »

55cc jmf. Endres cheap'o tråd. Blunker
Loggført

1970 - T1 1300
1964 - T2 Panel Panelen Kjell
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #76 på: september 28, 2009, 23:14:41 pm »

se der ja takk Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #77 på: september 28, 2009, 23:16:07 pm »

hva menes om sprekker i eksos porten??

vanlig? sjekket 6 topper og alle hadde sprekker................. hrmph!!!


* DSC08136.JPG (113.55 KB, 564x411 - vist 356 ganger.)
« Siste redigering: september 28, 2009, 23:20:45 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #78 på: september 29, 2009, 07:02:06 am »

Den øverste av disse er i hvertfall en skikkelig slange svier på en vanlig forgasser motor... måtte tigge igjen hele greia og endre til horisontale utganger..nais

Jeg beskytter oljeslangen slik:


* P4190031.jpg (178.68 KB, 640x480 - vist 451 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #79 på: september 29, 2009, 08:45:02 am »

hva setter du tenninga på?antall grader ved hva turtall.??
har fått tennings bank på min turbo motor ved 0.7-8bar. Blunker

hva bruker du for å dra ned tenning under ladetrykk da?


ikke noe tips.. ?
holder på med en annen motor .. den skal få megaspuirt sprut.
den forgasser turbo skal ikke være noe super duper greier. bare litt mer power.   Glad Rekker tunge
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #80 på: september 29, 2009, 08:46:22 am »

Trodde jalokoey kjørte denne rett til vinterlagring  Blunker ?

tok den hjem for og  skifte dynamo og litt div Blunker men la oss holde oss til prosjekt til til tråd starter Blunker Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #81 på: september 29, 2009, 08:49:29 am »

vet iike hvor jeg havner på tenning.
mange faktorer som spiller inn.
men havner ett sted på 20- talet avhengig av bla.a ladetrykk Rekker tunge


duda:? hva bruker du for å dra ned tenning under ladetrykk
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #82 på: september 29, 2009, 09:06:43 am »

Den øverste av disse er i hvertfall en skikkelig slange svier på en vanlig forgasser motor... måtte tigge igjen hele greia og endre til horisontale utganger..nais

Jeg beskytter oljeslangen slik:

Si meg at det ikke hadde vært bedre att de gikk rett til siden da  Blunker
Vi hadde merged header anlegg... og da kan du egentlig drite i det... om du ikke gjør dritten om.... Lørdag etter fire...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #83 på: september 29, 2009, 12:44:46 pm »

vet iike hvor jeg havner på tenning.
mange faktorer som spiller inn.
men havner ett sted på 20- talet avhengig av bla.a ladetrykk Rekker tunge


duda:? hva bruker du for å dra ned tenning under ladetrykk

Om vakum trekker tenninga opp må vel trykk dra tenninga ned eller ?? (1 inngang til på potta ??
Billig ? Ja
Mvh!
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #84 på: september 29, 2009, 12:58:19 pm »

Den øverste av disse er i hvertfall en skikkelig slange svier på en vanlig forgasser motor... måtte tigge igjen hele greia og endre til horisontale utganger..nais

Jeg beskytter oljeslangen slik:

Si meg at det ikke hadde vært bedre att de gikk rett til siden da  Blunker
Vi hadde merged header anlegg... og da kan du egentlig drite i det... om du ikke gjør dritten om.... Lørdag etter fire...

Enig. Man kan gjøre begge deler også Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #85 på: september 29, 2009, 13:11:02 pm »

Trykket drar ikke tenning ned på vanlig vakumklokke . Men den gjør det på dobbeltvirkende klokke som jeg skal bruke.wbx fordeleren har dette .men originalt såvil  tenningen bli dratt ned for mye. under normale ladetrykk etc. Så antal grader klokka drar ned må begrenses.kommer med info på dette etterhvert.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #86 på: september 29, 2009, 18:07:22 pm »

Kan du bruke en cheapo-garbage lufttrykk regulator til å regulere vakum/trykk til fordeleren?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #87 på: september 29, 2009, 18:29:31 pm »

Jeg har begrenset utslaget på mekanismen inne i fordeleren. Justerbar fra 0 til ca 12 grader ved . Bilder kommer(ligger bilder i biff til pølsepris prosjekt)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #88 på: september 29, 2009, 20:12:05 pm »

Tør jeg gjette på en liten skrue med eksentrisk skive?  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #89 på: september 29, 2009, 20:32:59 pm »

"MAD cred" for å tørre å gjette !!
funker sikkert det å! men ikke sånn jeg tenkte.
sveiset på en klump alu og gjenget opp for skruen som begrenser nedtrekket.


* DSC06002.JPG (150.45 KB, 640x480 - vist 384 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 15
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!