mai 04, 2024, 19:30:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Byttet forgasser  (Lest 991 ganger)
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« på: august 06, 2011, 11:40:20 am »

Byttet på min 34hk ifra 28pict til en ny 34pict .
Måtte bygge en overgang , 26mm høy .
Men regnet med at jeg på et tidspunkt måtte bytte dysesett , men dette ser ut til å gå bra uten  .
Sviver fint og rolig på tomgang , og gassresponsen samt bunndrag er blitt mye bedre .
Noen som har hatt erfaring med slikt bytte tidligere uten å ha måtte bytte dyser ?


Edit : Bær over med meg , fikk ikke rotert bilde .....






Loggført
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #1 på: august 09, 2011, 08:16:45 am »

Et lite problem har oppstått , og håper folket her inne kan hverfall svare meg på det ........

Når jeg gir på , og aks.pumpa skal gi , kommer det en liten "tenkepause" på 1/2 sek før den begynner å akslerere .
irriterende når jeg og pasasjerene sitter høflig og nikker til motgående hver gang jeg skal gi på ......

Er det pumpa som gir for mye , er den justert galt slik at den kommer for seint , eller er det annet jeg må se etter ?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 09, 2011, 08:59:46 am »

Jeg vil tro at vakum blir et problem. Typisk treg tenningsforskyvning det du forklarer der. Jeg ville prøvd å sette tenningen statisk til 7.5° fortenning og kjøre uten vakum. Blokker vakum uttaket på forgasseren.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #3 på: august 09, 2011, 09:20:03 am »

Aha . Kan jo prøves ut , men har jo mest lyst til at det skal funke som orginalt .... må jeg ikke kjøre med høyere tomgang også da ?

Gasseren har 2 vacum-uttak , ett med en liten åpning i (som jeg pr i dag bruker) og en med stor åpning (se gummiblending på bilde) .

Kan prøve om det hjelper å bytte om , at økningen av volum gir økning av tenningsforskyvningen ?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #4 på: august 09, 2011, 10:56:46 am »

Du trenger ikke høyere tomgang. Du kan prøve å flytte vakumet på forgasseren. Mest sannsynlig vil problemet bli borte om du setter tenningen slik jeg skriver over her.
Selv hadde jeg en 1200 med 1300DP topper, 2x40mm webere og scintilla magnet. Fungerte strøkent uten 'flatspots'
Hadde du villet ha til til å fungere originalt hadde du vel satt inn en ny 28 forgasser i stedet. ;-)
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #5 på: august 09, 2011, 11:01:42 am »

eller så kan du sjekke om vacum klokka på fordeleren virker ved og ta av fordelerlokket
og suge i vacumslangen og se om stifteplaten flytter på seg....
Loggført
Ove A
Medlem
***
Innlegg: 127
Bosted: Arendal


Vis profil

« Svar #6 på: august 09, 2011, 16:03:01 pm »

Velvel , hadde jeg bare begynt det hele med å prøve å justere gasseren .........

Volum-controll dysa var bare en turn ut , og når jeg justerte den inn etter råd søkt fram her inne (dvs 2,5 turn ut) samt justerte by-pass'en også , forsvant problemet .

Men merker også at bilen ikke virker like frisk som i formiddag da Volum-C. dysa var på en turn ut , altså med magrere blanding .

Er dette som normalen ?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!