392
|
Forum / Problemløseren / Motor sviver ikke etter montering av oljepumpe
|
på: mai 28, 2013, 22:12:36 pm
|
Har montert ei maxi full flow oljepumpe fra cb på motoren jeg bygger. Motoren går fint rundt helt til jeg setter på lokket. Noen som vet hva som kan gjøre dette? Pumpa er helt rein å smørt med fett. Jeg får turnet ca ei halv runde frem og tilbake på reimhjulet så er det bom stopp.
|
|
|
395
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: vippearm geometri
|
på: mai 19, 2013, 18:45:25 pm
|
Forklarte kanskje litt dårlig her Jeg har Scat boltet 1.25 vipper med swivelfeet. Støtstengene er chromoly cut to lenght. Jeg satt opp geometrien riktig (tror jeg) med justeringskruen rett på ventilen ved halvt løft. For å få til dette måtte jeg shimse 3mm, med det resultatet at vippearmene tar oppi Bugpack toppdekslene jeg har. Er Csp sine toppdeksler høyere enn Bugpack? Er snakk om Bugpack lokk med bolter, ikke bøyle. Støtstengene har jeg dreid til lik lengde alle sammen. Tenkte selvfølgelig ikke på å sjekke om topplokket gikk på Hvordan er det evnt å få ut endene på stengene etter de er banket inn?
|
|
|
397
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / vippearm geometri
|
på: mai 18, 2013, 15:34:42 pm
|
Monterte 1.25 vipper på motoren jeg bygger å kom frem til at jeg på shimse 3mm for å få riktig geometri ved halvt løft.. Kan dette stemme? Lurer på om jeg har gjort noe feil her. Justeringsskruen på vippene tar i topplokket så må evnt få tak i breiere lokk. Er 044 topper fra CB og Scat C35 kam.
|
|
|
398
|
Forum / Problemløseren / Justering av gasserstag
|
på: mai 18, 2013, 12:25:25 pm
|
Skal staget stå så skeivt? Har det evnt noen betydning? Er det mulig å få tak i lengre arm til gassvaieren, eller må jeg lage noe selv? [attachment=1][attachment=2][attachment=3]
|
|
|
409
|
Forum / Problemløseren / Hva gjøres med oljepickup ved dypsump montering?
|
på: april 28, 2013, 20:18:31 pm
|
Driver å overhaler motor å skal ha på igjen dypsumpen som stod på. På pickupen er det sveiset et patentband rundt hele.. Noen som kan fortelle hvorfor? Ser mange freser hull i paraplyen for å få olja fort ned i sumpen, men patentbandet her har jo motsatt effekt.
|
|
|
411
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Kompresjon
|
på: april 22, 2013, 22:05:25 pm
|
Skal i gang med montering av motor til helgen å trenger noen råd angående kompresjon. Er snakk om en T1 2l motor. scat c35 kam, cnc portede topper med 42*37,5 ventiler og dellorto 40mm gassere. Har lest på nettet at c35 kammen fungerer best med kompresjon på 8.5, men synes det høres litt lite ut. Noen som har erfaringer med denne kammen? Har 1.25 utveksling på vippene, leste da at man MÅ kjøre med doble ventilfjærer, men må vel kjøre inn med enkle?
Dette er en motor kun til gatebruk så må være så holdbar som mulig.
|
|
|
|