EN liten update på denne fronten:
SCC: reiste bort med Friskt mot med bilen på hengeren bak en ny innkjøpt vwt3 camper 1.9 forgasser. største bekymringen for helgen var om camperen ville klare og dra bilen opp bakkane på vei øst, dette skulle vise seg og gå totalt uten problem, gjenomsnitt fart fra stavanger til gardemoen var 71,4kmt noe som me var meget fornøyd med, bensin forbruket var jo ganske friskt men, koster og vera kar.
Bilen var på henger for eg ville måtte tenka på at bobla måtte vera kjørane på vei hjem, ville ikke holde igjen noe på stripa
Lørdagen kom og eg stilte bil en på tekninsk ca 08.10 ganske så ivrige, og med temmelig bløt bil pga regenet, fikk da vite at bilen skulle være helt tørr ved tekninsk kontroll, så nå vet eg det, bilen gikk fint igjenom.
venta ein go del timer, og endeligt blei det på tide og stilla seg i line up og venta.fikk motoren opp i arbeid tempratur og kjente pulsen stiga, samt en slags rar rykning i venstre forten
Endligt var det min tur til burn out! ruser opp motoren slipper ut,, dekka slipper og eg hører 2 smell, regner med det var turtall sprerra som slå inn, og kjører frem klar for og stage inn. føler bilen sviver litt rart, men med adrenalinet temmeligt høgt tenker eg ikke så mye på det, ser i speilet at mannskapet på stripa begynner og se underbilen min og peke, tenker da: de er neppe imponert av tektylbehandlingen under bilen min! og da en mann kommer bort og gir tegn om at eg må stoppe motoren så vet eg at det ikke var den flotte tektylen under bilen som var blikk fanget, heller den olja som renner ut.
Får dytta bilen tilbake til depo plassen, jekker opp, ser ikke noe med det første før vi ser en røken pakning på støtstangrørert, og tenker hekkan så flaks, Trond springer og kjøper nye pakninger, og eg begynner og demontere, tar av topp dekselet, der ser eg en løs del liggane og tenker, den skal vel ikke vera der! ser da også at toppen er sprukket, viste vel da at det ble ikke noe mer kjøring med bilen i år!
Da var det bare frem med øla og sette seg og se på de andre bilane kjøre.
Har nå fått demontert hele motoren her hjemma, ikke funnet noe mer skader enn det vi så på scc, toppen er til sveising, nye viper skal inn med nye stlt stenger og vurdere ny kam, ellers blir det nye lagrer og full sjekk av motoren før den settes sammen igjen.
Går på med frisk mot til neste sesong.
overaskene mye motivasjon til neste sesong med mye planer for bilen.
bilder kommer etter hvert!
Soa[attachment=2]