mai 06, 2024, 10:19:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lasse`s T1 `65..nå med oxyboxer i hekken  (Lest 95705 ganger)
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #360 på: oktober 16, 2009, 15:30:40 pm »

gratulerer med et bra motor bygg Lasse
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #361 på: oktober 16, 2009, 16:36:30 pm »

Takker Espen:)
Håper å kruse rundt med ny motor og null problem neste vår:). Litt skal det vel være men...Blunker
Loggført

Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #362 på: oktober 16, 2009, 17:16:20 pm »

d blir null problem neste år.
d har æ bestilt. Gliser
Loggført

Type1 59
Tommen
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #363 på: oktober 16, 2009, 17:40:04 pm »

d blir null problem neste år.
d har æ bestilt. Gliser
Hvor bestiller man det?....
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #364 på: oktober 16, 2009, 22:49:29 pm »

Takker Espen:)
Håper å kruse rundt med ny motor og null problem neste vår:). Litt skal det vel være men...Blunker

litt knoting blir det jo som regel.

jeg har selv knotet fælt i år med en vrang motor
men har latt den stå til nå og begynnt på den igjen.

håper at jeg kan få den så pass at jeg kan komme på treff
uten problemer til kommende sesong,uten at det lekker både her og der  Osteaktig
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #365 på: oktober 19, 2009, 21:47:13 pm »

æ å lasse har hatt nokk problem siste seongan, så neste år skal vær problem fri Øyerulling

d blir null problem neste år.
d har æ bestilt. Gliser
Hvor bestiller man det?....
Loggført

Type1 59
Tommen
Bjørnar
Supermedlem
*****
Innlegg: 693
Bosted: Byåsen Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #366 på: oktober 20, 2009, 07:48:43 am »

æ å lasse har hatt nokk problem siste seongan, så neste år skal vær problem fri Øyerulling

Æ høre ka du si men...  Gliser

... hilsen midt norsk mester i steinkasing_i_glasshus  Kult
Loggført

Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #367 på: oktober 20, 2009, 16:15:01 pm »

æ å lasse har hatt nokk problem siste seongan, så neste år skal vær problem fri Øyerulling

Æ høre ka du si men...  Gliser

... hilsen midt norsk mester i steinkasing_i_glasshus  Kult
Blunker må ha trua Gliser

Loggført

Type1 59
Tommen
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #368 på: desember 16, 2009, 12:40:39 pm »

Vel, etter travle tider i leketøysbransjen for tiden, er det på tide å snuse litt igjen på dette uendelige prosjektet.

Kapital er frigjort, og det er planer om:
skivebremser, wide five selvfølgelig
oljekjøler monteres til oxyen
linelock
urethanforinger på torsjonstang bak
og kanskje bytte instrumentene til Autometer, vi får se..

Det blir ikke noe mer motor på en stund nå. Nå skal jeg kose meg med kjøring og cruising til sommeren. Håper alt holder bra selvfølgelig..

Kommer med mer etter jul. Litt bilder og spørsmål blir det vel..



Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #369 på: april 20, 2010, 07:53:16 am »

Lenge siden sist...

Vel litt er skjedd....
Hylsestyrt utløserlager på clutch er nesten på. Skal den sorte plastringen inni lageret vekk??

Og satt sammen ny dynamo med racevifte, dvs tig-sveiset vifte.

Magnaspark II tenningsystem.

Og oljekjøler med innebygget vifte skal på under bilen. Må mest sannsynlig bytte nipler til vinklede. Ble trangt ja...


* Hylsestyring.jpg (48.04 KB, 640x480 - vist 262 ganger.)

*  (65.02 KB, 640x480 - vist 253 ganger.)

* Motor front.jpg (45.85 KB, 640x480 - vist 309 ganger.)

* tenning, dynamo.jpg (51.41 KB, 640x480 - vist 290 ganger.)
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #370 på: april 20, 2010, 21:20:51 pm »

noen som har et greit bilde av en sånn kjøler jeg skal bruke montert over girkasse? Litt usikker på godt egnet plass.. Tvilende
Loggført

Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #371 på: april 21, 2010, 07:34:12 am »

Begynner å se bra ut det her, Lasse Glad Stå på...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #372 på: april 25, 2010, 23:08:01 pm »

Etter en iherdig kveld er endelig motor i bil. Ble litt fundering på plassering og uttak til slanger på kjøler, men ble enig med meg selv.
Fikk puttet motor inn, alt så smooth ut.....motor gikk ikke rundt etter at den kom på plass. Boltene til de nye uretan-festene på kassen bygde for mye....ut igjen og slipe. Alt går rundt og ser godt ut så langt. Fryktet for girkassebytte men, neida Glad

det som gjenstår er plassering av filterholder, ny trykk-giver, tempføler , trekke slanger blokk - filter - kjøler- blokk, bensinpumpe, montere eksos, fylle etter olje og forhåpentlig vri på nøkkelen Gliser


* oxyboxer i bil.jpg (60.37 KB, 640x480 - vist 331 ganger.)
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #373 på: april 25, 2010, 23:25:24 pm »

Lækkert Lasse!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #374 på: april 26, 2010, 22:03:33 pm »

Takk Arild. Godt å få begynne å bruke denne nå etter nesten 2 år med hodekløing Glad
Loggført

Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #375 på: april 27, 2010, 12:52:08 pm »

bli bra ja lasse. bli vel en liten kveld t no me stress skruing så e vi dær Gliser Gliser Gliser
Loggført

Type1 59
Tommen
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #376 på: april 27, 2010, 13:18:45 pm »

Nå tenker jeg du får litt puls snart!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #377 på: april 27, 2010, 13:22:16 pm »

Nå tenker jeg du får litt puls snart!

Kona har bedt meg roe ned litt de siste ukene.....ikke med skruing... men jeg flyr over gulvet hjemme og "kjøper meg tid" for å bli ferdig....svever liksom..sovner ikke om kvelden...rastløs...

Puls...den kjenner jeg ikke... Øyerulling
Loggført

Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #378 på: april 29, 2010, 15:33:10 pm »

da bli d vell oppstart i bil å få kjent koss derre oxy`n virke.
 Gliser Gliser
e spent!!!
går vel som f... Kult
Loggført

Type1 59
Tommen
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #379 på: april 29, 2010, 16:50:54 pm »

Ser flott ut dette Lasse!  Leste spec. på motor, nesten som om jeg skulle ha valgt selv... 
Tror det blir bra skyv i denne. Husk at den skal kjøres inn oxo da Lasse  Blunker

Noen planer om å bremse denne? Får du dysa denne rektig, så trur jeg det blir bra med gamp i denne. Helt nydelig Lasse.

Bare et hint..  De urethane-festene til kassa trenger å sjekkes fra tid til annen , da skruene har lett for å bli løse etter hvert som Lasse har grusa div. biler i lyskryss  Gliser

Noen av disse urethanefestene faktisk ryker!
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #380 på: april 30, 2010, 07:13:06 am »

Ny runde igår, men sleit med å få gnist på den nye MagnasparkII fordeleren. Målte strøm til ledningene på fordeleren, men får ikke gnist. Fordeleren har et advance system i forhold til fortenning.
http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=432

Prøvde å skulle måle meg frem videre inne i fordeler, men tørte ikke begynne å ta av krympingen rundt kontaktene.

Spørsmålet er nå om en vanlig 009 tåler strømmen som kommmer fra coilen på dette systemet....45000v..
Eller brenner den opp?
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #381 på: april 30, 2010, 07:16:32 am »

Ser flott ut dette Lasse!  Leste spec. på motor, nesten som om jeg skulle ha valgt selv... 
Tror det blir bra skyv i denne. Husk at den skal kjøres inn oxo da Lasse  Blunker

Noen planer om å bremse denne? Får du dysa denne rektig, så trur jeg det blir bra med gamp i denne. Helt nydelig Lasse.

Bare et hint..  De urethane-festene til kassa trenger å sjekkes fra tid til annen , da skruene har lett for å bli løse etter hvert som Lasse har grusa div. biler i lyskryss  Gliser

Noen av disse urethanefestene faktisk ryker!

Hei Roar.
Skal passe på å sjekke foringene jeg...har hørt at de må følges opp litt Glad
Kjøre inn skal vi gjøre. Bare jeg får den igang igjen Sint
Blir nok bremsing når alt er slik det bør være.

Må sende en mail til CB eller vwparts ang fordeleren min..høre hva de sier.
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #382 på: april 30, 2010, 11:13:44 am »

Spørsmålet er nå om en vanlig 009 tåler strømmen som kommmer fra coilen på dette systemet....45000v..
Eller brenner den opp?

Om kullstift og ledere i lokket tåler det?... jeg vil tro det...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #383 på: april 30, 2010, 11:31:34 am »

Spørsmålet er nå om en vanlig 009 tåler strømmen som kommmer fra coilen på dette systemet....45000v..
Eller brenner den opp?

Om kullstift og ledere i lokket tåler det?... jeg vil tro det...

Så det spiller ikke inn på innmaten i 009 fordeleren? Motstand?
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #384 på: april 30, 2010, 12:01:06 pm »

Strømmen fra coilen kommer inn gjennom lederen i toppen av lokket og går gjennom kullstiften ned i rotoren, som fordeler gnisten opp gjennom de andre utgangene i lokket, resten av fordelerens ledninger har med stiften å gjøre, og den har du vel kanskje ikke... motstanden ser uansett bare 12 volt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #385 på: april 30, 2010, 12:03:27 pm »

Har stiftløs ja..men da er det bare å prøve da. Takker igjen Glad
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #386 på: april 30, 2010, 23:01:21 pm »

Har stiftløs ja..men da er det bare å prøve da. Takker igjen Glad

Jeg hadde vurdert electromotive tenning hadde jeg vært deg Lasse. Da har du ingen fordeler lenger. Største fordelen med Electromotive i forhold til andre som feks. MSD og Mallory er at du har justering på tenningskurven din. Dette er etter min mening det beste "stand alone" tenningsanlegget, som er uoppdaget av mange. Mange muligheter, og du må ikke ha datamaskin tilkoblet.
Noen av mulighetene uten tileggsmoduler er : justerbar tenningskurve før og etter 3000 o/min, justering av grunninnstilling (med bare potmeter), dobbel turtallsperre (den første er soft-sperre, mens den andre er kutt), mye kraftigere gnist med direct hit som oxo tenner da stemplet er i bunn for å "brenne plugg ren" og du slipper å ha fordeler.

Disse får du på ebay for rundt et par lapper.  De heter Electromotive HPV eller Electromotive HPX.  Enkelt og montere og er den mest effektive måten å bli kvitt "flat-spots"

I tillegg har du mulighet for å koble til gass-posisjonsføler,MAP-føler osv, men kan fint brukes uten.

Her en link : http://www.directignition.com/pdf_files/hpXv2.pdf

Bare ved å vri på potmetrene nedenfor kan du justere tenning,tenningskurve og turtallsperre. Ikke noen mekaniske deler som blir slitt, sette føler for triggerhjul en gang og du behøver ikke tenke mer på det..


Bare et tips...  Blunker


* hpx.jpg (28.92 KB, 640x480 - vist 198 ganger.)
« Siste redigering: april 30, 2010, 23:13:49 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #387 på: mai 02, 2010, 21:32:07 pm »

Fikk en overraskelse da jeg startet motoren på fredag. Vibrerte veldig i bilen...så kom det en skrapelyd. Fikk skrudd av motor kjapt.
Idag viste det seg at svinghjul hadde løsnet....
Heldigvis ingen skade, så på med locktite og nytt moment og på igjen. Ble litt annet etter denne oppstarten igjen ja Glad
Fikk prøvd en liten tur og det er litt mer futt enn i en 1641  Gliser
Oljetrykket ble litt lavt etter en stund, så skal prøve annen olje. evt vurdere en større pumpe.

Slanger etc til kjøler/blokk/filter er tette og fine.

Litt justeringer på gassere også så er det ut på tur snart Glad
Loggført

Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #388 på: mai 03, 2010, 10:47:08 am »

Grattis Glad Blir kult å se/prøve Blunker
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #389 på: mai 03, 2010, 11:31:58 am »

Har stiftløs ja..men da er det bare å prøve da. Takker igjen Glad

Jeg hadde vurdert electromotive tenning hadde jeg vært deg Lasse. Da har du ingen fordeler lenger. Største fordelen med Electromotive i forhold til andre som feks. MSD og Mallory er at du har justering på tenningskurven din. Dette er etter min mening det beste "stand alone" tenningsanlegget, som er uoppdaget av mange. Mange muligheter, og du må ikke ha datamaskin tilkoblet.
Noen av mulighetene uten tileggsmoduler er : justerbar tenningskurve før og etter 3000 o/min, justering av grunninnstilling (med bare potmeter), dobbel turtallsperre (den første er soft-sperre, mens den andre er kutt), mye kraftigere gnist med direct hit som oxo tenner da stemplet er i bunn for å "brenne plugg ren" og du slipper å ha fordeler.

Disse får du på ebay for rundt et par lapper.  De heter Electromotive HPV eller Electromotive HPX.  Enkelt og montere og er den mest effektive måten å bli kvitt "flat-spots"

I tillegg har du mulighet for å koble til gass-posisjonsføler,MAP-føler osv, men kan fint brukes uten.

Her en link : http://www.directignition.com/pdf_files/hpXv2.pdf

Bare ved å vri på potmetrene nedenfor kan du justere tenning,tenningskurve og turtallsperre. Ikke noen mekaniske deler som blir slitt, sette føler for triggerhjul en gang og du behøver ikke tenke mer på det..


Bare et tips...  Blunker

På sikt når jeg vet alt er 100% motormessig, så går det an å se på dette Roar. Nå vil jeg testkjøre med det jeg har, sjekke at temp/trykk etc er stabilt, tråkke på litt Gliser...og vite at det holder Glad
Loggført

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!