mai 21, 2024, 05:16:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1962 T1 - Hvordan gi strøm?  (Lest 2073 ganger)
Jonte
Nybegynner
*
Innlegg: 39
Bosted: Tromsø


Vis profil

« på: oktober 30, 2009, 10:08:48 am »

Min 1962'er er fri for strøm, hvordan gjør man det med å gi strøm til denne?
Loggført
Madmartigan
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 30, 2009, 13:31:06 pm »

Batteriet står under baksetet.

1. Fest kabelklemme på plusspolen på bilen med det tomme batteriet.
2. Fest kableklemmen fra den samme kabelen til plusspolen på bilen med fullt batteri.
3. Fest kabelklemmen fra neste startkabel til minuspolen på bilen med fullt batteri.
4. Fest kabelklemmen fra den samme kabelen til gods i bilen med tomt batteri.

Du må være forsiktig med å bruke startkabler dersom det er en "nyere" bil du henter strøm fra. Det bør være skjermede kabler da i alle fall.

La "donorbilen" gå med kablene koblet til før du prøver å starte. la den også gå en stund etter du har fått start.
Loggført

Er utro med en Ford... - Kanskje VW en gang i fremtiden igjen!
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 30, 2009, 13:51:23 pm »

Hvordan er det å gi strøm fra en 12v bil til en 6v bil?
Vet ikke hva bilen er i dette tilfellet men det kan jo være det..
Loggført

Madmartigan
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 30, 2009, 14:15:37 pm »

Hvordan er det å gi strøm fra en 12v bil til en 6v bil?
Vet ikke hva bilen er i dette tilfellet men det kan jo være det..

Det tenkte jeg ikke på, det sa han heller ikke noe om...
Min batterilader har veksling til 6v.
Batterilader er vel det beste kanskje?
Loggført

Er utro med en Ford... - Kanskje VW en gang i fremtiden igjen!
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 30, 2009, 15:15:40 pm »

Tau bilen igang og kjør en passelig lang tur, eller ta ut batteriet og lad det opp.
Loggført
Jonte
Nybegynner
*
Innlegg: 39
Bosted: Tromsø


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 31, 2009, 20:22:36 pm »

Takk for utfyllende svar Blunker Men, det vet jeg selvsagt, har gitt mye strøm før.. Tenkte mer på dette med 6v..
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 31, 2009, 20:24:18 pm »

Finn ein 6v bil som går og lader godt og bruk startkablar,,, Eller få tak i ein 6v batteriladar,,, Eller tau den igang og ta ein god og lang tur
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #7 på: november 01, 2009, 00:33:08 am »

kan bruke starthjelp som har 12volt, bare ikke slå på lysbryter  Kult for da går pærene.. hehe, har gjort det mange ganger før..
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: november 01, 2009, 01:00:45 am »

Hva med lys for olje og ladelampe?
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #9 på: november 01, 2009, 01:20:49 am »

Hva med lys for olje og ladelampe?

De overlever.. Må innrømme at jeg i nødsituasjoner har brukt 12V batteri som starthjelp et par ganger.
Ikke dermed sagt at jeg anbefaler det. Det er visst 6V ladergulatoren som har minst godt av det.
Om bilen ikke står kinkig plassert må da det enkleste være å trille den i gang og kjøre seg en tur..
« Siste redigering: november 01, 2009, 01:23:45 am av Rocket-Racing » Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #10 på: november 01, 2009, 09:19:46 am »

Jeg så en bilselger bruke startkabler fra 12 til 6V med det resultat att 6V batteriet eksploderte etter å ha hvert tillkoblett ett par minutter.
Hvis dette skal gjøres må startkablene bare holdes innpå akkurat i det du kjører startmotoren, og kobles vekk så fort som mulig etter motoren er startet.

VÆR SVÆRT FORSIKTIG MED DENNE METODEN
« Siste redigering: november 01, 2009, 09:21:58 am av nk » Loggført

tlf: 40843606
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!