mai 05, 2024, 19:22:19 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 7
1  Forum / Snikk-snakk / Sv: STJÅLET OVAL BUNNPLATE på: oktober 14, 2015, 08:15:53 am
Fått igjen en del av  delene nå, noe er fortsatt ute i den store verden ett sted. Det var ikke mye vw deler, stort sett bunnplate og en annen stor "dings". Dette er kjøpt i god tro av noen som har vært greie og tipset meg med en gang de fant ut at dette var stjålet, stor takk for det Glad
Blant det andre som ble borte er endel ford deler, 20-30 talls motorer, gearkasser osv, samt noe Harley deler og Honda cb 500 deler. Ønsker særlig tips om noen har blitt tilbudt cb 500 deler i Oslo området i senere tid..

Mvh Rusthaug
2  Forum / Snikk-snakk / Sv: STJÅLET OVAL BUNNPLATE på: oktober 07, 2015, 18:14:13 pm
Hjemme igjen fra USA nå, så på tide å prøve å nøste opp dette. Har noen tips som skal følges opp, men mangler tips om noen av ford delene som ble borte, er en covl til t ford som jeg veldig gjerne skulle hatt tilbake.. Noen som vet noe mer??
3  Forum / Snikk-snakk / Sv: STJÅLET OVAL BUNNPLATE på: oktober 01, 2015, 12:49:30 pm
Har fått et par tips nå, men delene har vist blitt solgt via Facebook ser det ut til... Er i USA selv nå, hjemme neste uke, men ber om at de som har kjøpt deler de mistenker kan være stjålet ikke gjør noe med de før jeg er hjemme igjen, takk   Glad
4  Forum / Snikk-snakk / STJÅLET OVAL BUNNPLATE på: september 26, 2015, 13:15:50 pm
Var en tur på "hytta" i nittedalen nå, og der har det vært tyver på ferde.. Sto en oval plate ute der, mener det er 53modell, har nummeret ett sted. Ble irritert når jeg så den er borte, men de har også vært inne i bua, de har skrudd av lister rundt døra og forsynt seg med gamle ford og harley greier, så dette er tydligvis noen i gammelbil/motorsykkel miljøet. Har ikke helt oversikt over alt som er borte enda, de hadde vårt greie nok til å skru på listene igjen, og jeg hadde ikke med nøkler eller verktøy, men skal opp der nå å prøve få oversikt, og sikre bedre. Jeg ville bli veldig glad for tips i denne saken, da det er uforståelig for meg at folk stjeler fra hverandre i dette hobbymiljøet. Eventuelt kan jeg la være å følge opp dette hvis den eller de som har gjort det bringer tingene tilbake igjen. Hvis noen får tilbud om en ovalplate som er ganske bra for rust, hvor gjengene til forstillingsfeste er røket, hadde det vært veldig greit med tips om dette.

mvh Rusthaug
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: X-Militær Splitt Doka som får seg en Makeover på: november 18, 2014, 08:46:52 am
Hva med å gå motsatt vei av alle andre, og beholde den som militær, med diverse utrustning, høy og fin med grovmønstra dekk...? Bare en tanke  Glad Fin bil !
6  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ombygging fra sika til doka og godkjenning på: oktober 21, 2014, 17:43:49 pm
Ta kontakt med ombyggingsgruppa i Oslo, de kan sikkert svare på det bedre enn noen andre  Blunker
7  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fantastiske låvefunn på: september 25, 2014, 21:21:52 pm
Mitt låvefunn..
8  Forum / Forumexpressen / Biltransport fra Oslo til Rudshøgda på: september 09, 2014, 17:54:12 pm
Er det noen som kan frakte en bil fra Oslo til Rudshøgda på biltransporter?

Terje 99 63 99 69
9  Forum / Problemløseren / Bytte motor/gear i split pick up på: mai 30, 2014, 11:52:07 am
Jeg har en 63 splitt sika som har en noe sliten 34hk, og orginal kasse som hopper ut av revers. Har en 1600 enkeltport pumpemotor, og noe jeg mener er en 1300s kasse. Siden jeg bruker bilen som jeg gjør, har jeg ikke planer om senk.. Spørsmål er; går kassa i mot de orginale stikkakslingene, og passer 1600 industrimotoren rett på denne kassa?? Dette er ikke noe jeg har planer om å gjøre med en gang, men tror bilen ville blitt brukt mer hvis/når det skjer  Glad
10  Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting på: mai 14, 2014, 07:12:24 am
Samferdselsministeren var innom NAF her om dagen , han er intresert i gamle biler, så det ble ett bilde av oss forran pickupen  Glad [attachment=1]
11  Forum / Snikk-snakk / Sv: Norskbygde biler - en samletråd på: april 29, 2014, 10:58:32 am
Greger Strøm var jo en pioneer innen bygging av racerbiler før og etter krigen, jeg er veldig interesert i hans bygge nummer 1 som han vant med på Leangbanen i 37, så hvis noen hadde greid å grave opp bilder og opplysninger om denne, hadde det vær supert  Glad Var visstnok bygd på T ramme med A ford aksler, motor osv. Fikk en kort kariere før A delene måtte på plass på A forden igjen, som så ble solgt..
12  Forum / Ghia / Sv: Lowlights i Norge. på: april 04, 2014, 08:50:38 am
Det stemmer med Cato, har et papirbilde ett eller annet sted med han og bilen.. Og når jeg skriver veldig rusten, var det vel sett med den tidens øyne  Blunker
13  Forum / Ghia / Sv: Lowlights i Norge. på: april 03, 2014, 12:46:01 pm
Det var nok den ene av mine, jeg kjøpte av en som jobbet på delelageret til Møller i halden området, senere kom han til Møller skøyen der jeg jobbet. Er i såtilfelle den som gikk til Kongsvinger, se svar høyere opp her  Glad Den var veldig rusten, når jeg overtok den var det ferdig  bunnplate og det fulgte med endel deler jeg brukte for å få den andre kjørbar..
14  Forum / Ghia / Sv: Lowlights i Norge. på: mars 18, 2014, 08:54:34 am
Her er litt historie om en norsk solgt en, Olav har nok planer om å bygge den om til orginal front igjen..http://www.kustomrama.com/index.php?title=Olav_Kvipt%27s_1959_Karmann_Ghia 
15  Forum / Ghia / Sv: Lowlights i Norge. på: mars 18, 2014, 08:26:50 am
Jeg har hatt to stykker, men det er vel ca 15-20 år siden. Den ene fikk jeg opp i grei brukbar stand med skilt osv, men den var forholdsvis dårlig sveisa opp fra før, slik at jeg ikke helt fikk sansen for den. Solgt til en som jobba på Møller kaldbakken for ca 20k. Den andre var ganske dårlig, kjøpt som delebil, ble solgt til en kar som bodde på vei opp til Kongsvinger, han skulle sveise den opp. Han hadde flere biler, mener han også hadde barn door. Noen som vet hvor det ble av disse ??
16  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilket sveiseapparat anbefales? på: februar 06, 2014, 10:21:06 am
Jeg har vurdert det apparatet, og også minarcmig, det er endel dyrere så med så god anbefaling blir det nok migatronic  Glad Noe mer som er verdt å nevne om dette??
17  Forum / Type 2 / Sv: NORSKE BARNDOORS på: januar 03, 2014, 09:12:55 am
Vakker  Glad  Fikk vel ikke denne som orginal to farga?
18  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt første prosjekt -'66 Doka på: desember 20, 2013, 09:52:39 am
Lenge siden oppdatering her, skjedd noe nytt?? Glad
19  Forum / Type 2 / Sv: NORSKE BARNDOORS på: desember 05, 2013, 13:51:08 pm
Der varn ja  Osteaktig
20  Forum / Type 2 / Sv: NORSKE BARNDOORS på: desember 05, 2013, 13:40:16 pm
Han hadde en blå ca 58 pickup til å kjøre søppel med, denne sto på alnabru på en industritomt klar til bruk, husker jeg så den før jeg kjente han. Tror ikke han hadde bd pickup. Noen som har bilde av den dd som også sto på alnabru tidlig/midten 80tall, på et nedlagt gartneri? Så den når jeg var i tråsykkel alder.. Tror den ble "pussa opp" av Silviken og en til på Møller og brukt på langtur i Europa? Sto ute på vestkanten etter det, nå solgt ut av landet, og er eldste kjente bd dd? Var gul og hvit.
21  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 64 T2 Singelcab på: oktober 15, 2013, 10:56:30 am
Ser bra ut Glad, nesten dobbeltgjenger til bilen min, bare at jeg har 63 modell med de små blinkersa.. Har også en 1600 brannpumpe stående, er det noe pes å få den inn? Tenker på svinghjul osv...?
22  Forum / Snikk-snakk / Sv: Innkjøp av sveiseapparat på: august 18, 2013, 07:36:32 am
Jeg også lurer på å kjøpe nytt sveiseapparat, og har trua på minarcmig .. små og greie hvis man ikke bare skal bruke det ett sted, har hørt at det er lett å bruke også. Muligens noe dyrt, men det spørs vel hvor mye det er tenkt å brukes.. Noen flere som har erfaring med dette apparatet??
23  Forum / Snikk-snakk / Sv: hvordan få en splittbuss opp i høyden ? på: august 01, 2013, 19:49:25 pm
Kjempe morro, prosjekt tråd også håper jeg?
24  Forum / Teknisk, teori og praksis / Ombygging/oppbygging regler.. på: juni 20, 2013, 13:02:50 pm
Har forstått det slik at det skal komme eller har kommet nye regler om ombygging/oppbygging ? Noen som vet noe om dette? skal det feks bli lov å bruke understell fra en bil og karosseri fra en annen?? Kunne blitt en artig t2 split ut av noe skrot jeg har stående i såfall  Glad Høy skogs syncro split hadde vært morro, men det blir sikkert uansett med drømmene..
25  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: splitt dobbelkabiner på finn til grei pris på: juni 17, 2013, 09:44:48 am
Kanskje greit at den blir solgt før den blir kappa mer i ..
26  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tistlo sin Barndoor (Svenneprøven) på: juni 05, 2013, 21:08:21 pm


Vi trenger noen som gjør slikt og går foran .... med rusthauger her i Norge.

[/quote]

Hmm... Gliser
27  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor er luftkjølt VW så billig? på: mai 27, 2013, 14:46:16 pm
Og oval anonsen er allerede sletta (solgt?, så den var nok ikke representativ for prisutviklingen..
28  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor er luftkjølt VW så billig? på: mai 27, 2013, 10:16:28 am
Litt færre som har det som hobby nå? Dessuten var vw kunstig høyt prisa en stund i forhold til andre samenlignbare biler tror jeg.. Og de høye prisene har jo ført til at flere har kommet frem i lyset.., noe som demper markedet noe.
En liten samenligning; Jeg kjøpte en Opel 52 varebil for ca 20 år siden i god orginalstand for 7500- og har den enda. Nå er den kanskje vært ca 20-25000, hvor mye ville jeg fått for en 52 barndoor med orginal lakk i dag.. Øyerulling Så alle prisene har vel ikke rasa..
29  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Koblings skema t2 split på: mai 21, 2013, 22:04:43 pm
Takk, dette så bra ut  Glad
30  Forum / Teknisk, teori og praksis / Koblings skema t2 split på: mai 21, 2013, 20:13:02 pm
Har noe småsurr med det elektriske på pickupen, kunne tenkt meg et koblings skema hvis noen har en link til noe sånt? Det er en 63m.

 Glad
Sider: [1] 2 3 ... 7
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!