Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
|
121
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor som sperrer............. ?
|
på: juli 07, 2011, 22:05:14 pm
|
Har vært borti lignende symptomer for 10år siden. Da hadde toppene "løsnet" litt.Måtte ta ut motoren å etterstramme toppene. Kunne skru noen av mutterne med fingrene faktisk.Så løse var noen av dem. Motoren startet og gikk,men orket ikke mye belastning p.g.a komp.lekasjen de løse toppene ga. Men det kan jo være ett annet problem du har.Bare ett tips. Mvh kim
|
|
|
124
|
Forum / Problemløseren / Sv: Valg av eksos til Baja
|
på: juni 13, 2011, 22:13:44 pm
|
Jeg kjørte med en sånn her i 1994-1997 på en 1600motor med dobble 40mm dellorto`s. http://www.vwparts.net/BP2524.htmlI 1998 hadde jeg 1915 motor med nesten samme potte.Bare at den hadde 2 dempere.En demper ned på hver side av flensen som peker oppover.De sa ingenting om eksosen på biltilsynet de gangene jeg var der. Kjøp demper til stinger`n som du putter nedi og punkter fast.Bråker nesten ingenting den heller.
|
|
|
127
|
Forum / Problemløseren / Sv: Må etterstramme navmuttern støtt.... hjelp!!
|
på: juni 04, 2011, 10:23:07 am
|
Jeg kjørte i stykker 2 trommler ifjor.Begge bak,med en ukes mellomrom.Hjem fra Mantorp og hjem fra Martins Holmestrand treff. Konlusjonen min var at de splintene som følger med til pakkboks kittene er litt "tiiiine". Så Jaru og jeg banket igjennom overdim splinter på begge sider.Sitter som støpt. Fikk sjekket at de fortsatt satt der igår når jeg var å bremset motoren.Da hjulene må av.
|
|
|
129
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 2110 til Teton av Jee!!
|
på: juni 03, 2011, 21:51:53 pm
|
Papira ligger i panelen Erik.Men jeg tror det var på rundt 3500snurr. Sorry putte,jeg var vel litt ivrig med resultatene der.(jeg var sikker på at det din)
|
|
|
131
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 2110 til Teton av Jee!!
|
på: juni 03, 2011, 15:28:21 pm
|
Og riktig svar ble 116hk og 178nm.Da tippet jeg ganske riktig 36 halsringer,gikk ned fra 160bensin til 150bensin.200 på luftdysene som jeg hadde i,var perfekt. Kåre`s 1835cc til Putte bremset 77.7hk og 157nm med dobble 40Dellorto`s. Alex sin 2165cc bremset 107hk .Men 138hk etter riktig dysing Holmsen sin Losen dobbelkabiner med 2.9L bremset 214hk og 274nm med gåen klutsj/slura
|
|
|
132
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 2110 til Teton av Jee!!
|
på: juni 02, 2011, 20:57:07 pm
|
kl:09.00 imorgen tidlig står jeg på rulla. Blir spennende.Jeg tipper 118hk og 178nm. Holmsen har tippet 120hk og 179nm uten å vite hva jeg har tippet. Jee tippet 105hk og 160++++nm Vi får se,resultat kommer.
|
|
|
134
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: oppsett og dysing av 44 idf
|
på: mai 27, 2011, 22:30:36 pm
|
Jeg kjører med 160bensin og 200luftdyser på min 2110. Null og niks fanteri.Jobber strøkent og full respons over hele registret.Oljetempen ligger på mellom 80 og maks 95grader. Avhengig av fart og utetemperatur. Men skal på rulle fredag 3.juni.Så da får vi se om jeg kjører med riktige dyser. Mvh Kim
|
|
|
137
|
Forum / Problemløseren / Sv: papirpakninger
|
på: mai 18, 2011, 14:13:06 pm
|
Bruk en tynn stripe med varmebestandig silicon/pakningsmasse(biltema har en som tåler 300grader på tube til en 50 lapp) nederst på skjørtekanten rundt sylinderen før du monterer stempelet på råden.Sylinderen sitter selvfølgelig montert på stempelet når dette gjøres. Holder tett og funker hver gang. Mvh Kim
|
|
|
138
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ombygging av splittbuss til straigt axel
|
på: mai 07, 2011, 22:12:41 pm
|
Brekkvaieren går under fjærplata,bruker de orginale brekkvaierne. Erik "Jee" har laget en litt lengre hylse til vaieren som går inn bak bremseskjoldet. Og så måtte jeg kappa av noen centimeter av fjæra rundt vaieren p.g.a hylsa. Har 100% fungerende håndbrekk.Hør med Erik
|
|
|
143
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 2110 til Teton av Jee!!
|
på: april 24, 2011, 19:52:09 pm
|
Skal til Kodal Martin..... Vi får se om jeg kjører panelen til jobben Øyvind. Har vel egentlig "mistet" ute parkeringa p.g.a bygginga der.Har inne parkeringa da
|
|
|
144
|
Forum / Snikk-snakk / 2110 til Teton av Jee!!
|
på: april 23, 2011, 21:04:25 pm
|
Hentet nybygd 2110 longblock i forrige uke hos Erik.Monterte på resterende deler i garasjen.Så dro Elraso(Bjørn Nilsen)og jeg en tur på skjærtorsdag til Kåre Andersen(Andersen Racing) for å kjøre inn kammen i oppstartbenken hans.20minutter på 3000rpm. Gikk smoooooth og for en knall lyd.Rettskjært kamdrev og Phyton eksos.Var skeptisk til dagen dette skulle gjøres på.SKJÆRTORSDAG. Dagen da motoren skulle skjære seg?? Etter 20minutter i benken på 2940rpm,litt venting på at den skulle avkjøle seg.Så var det justering av ventiler.Og rett tilbake til garasjen for montering i panelen og oljebytte.Går som ei kule og er sterk som fy.Vi var ute etter dreimoment og det ser det ut som at Erik har klart å få til.82slag,90.5 Sylindre,standard ventiler,mye porting,1.4:1 Scat vipper, rettskåret kamdrev,Scat I-beam råder 5.5",lettet svinghjul,Fk8 kam,Sump,fullflow,ekstern oljekjøler med vifte + doghousekjøler,dobble 44idf,+++++++++ Alle deler er vasket,veid og målt i hue og ræva Gutten vet hva han driver med. Tusen,tusen takk Erik. Motoren skal bremses. Get in the right mood... get JEE APPROVED or just keep on spending BiG BUCKS on juicy Ducks
|
|
|
146
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor fra 1300 i 1303
|
på: april 20, 2011, 06:36:40 am
|
Sitter det hylse rundt akselen i girkassa(f.eks 1300S kasse)=Ikke ring på trykkplata/kløtsjen Bare aksel som kommer ut av girkassa=Må ha ring på trykkplata
|
|
|
|